Gå til innhold

Olympus Camedia C-5050 vs C-5060

Anbefalte innlegg

Skal gå til anskaffelse av nytt kamera. Kameraet skal benyttes primært til UV-fotografering. Har nå kommet frem til to kameraer som begge ser ut til å passe mine behov ( Olympus C-5050 og Olympus C-5060). C-5050 har en mer lyssterk linse enn C-5060. C-5060 har bedre vidvinkel. Begge kameraer har rimelige undervannshus. Hvilket kamera bør jeg gå for til undervannsfotografering?

Vurderte også de nyere digitale speilrefleksene men fant ikke undervannshus til disse!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

For undervannsfotografering, ærlig talt, vet ikke, men for vanlig bruk, 5060 uten tvil.

Men hvis du glemmer alt som heter manuelle innstillinger og fotograferer på auto, så har det et lyssterkt skarpttegnende objektiv og en meget bra blits. Kameraet tar flotte bilder i iso 64, men det er styggelig tregt. Under vann må du jo bruke blits og skal du kun bruke kameraets - må du regne med 5-7 sek mellom hver eksponering i shq - i hvert fall bruker mitt det. Og denne tiden øker i takt med at du forbruker strøm. Batterikapasiteten er god. Kameraet er ellers gedigent bygget og svært solid.

mvh

s-ki

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...