Gå til innhold

Lurer paa hva som gir mest ytelse i spill

Even89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke helt enig der. Mem hastigheten har størst innvirkning i de fleste tester jeg selv har kjørt. De fleste skjermkort har en såpass rask GPU, at de står som regel å venter litt på data fra minnet.

Men, det mest effektive er å kjøre opp begge deler. Det er ikke stort å hente kun ved å klokke en av delene.

Enkelt å teste selv da, bump opp mem til max stabilt, kjør 3dmark 01, ta ned mem igjen og bump opp core til m,ax stabil. Da ser du fort hva som gir mest ytelse.

Til slutt prøver du begge deler. ;)

-P-

Lenke til kommentar
Ikke helt enig der. Mem hastigheten har størst innvirkning i de fleste tester jeg selv har kjørt. De fleste skjermkort har en såpass rask GPU, at de står som regel å venter litt på data fra minnet.

Men, det mest effektive er å kjøre opp begge deler. Det er ikke stort å hente kun ved å klokke en av delene.

Enkelt å teste selv da, bump opp mem til max stabilt, kjør 3dmark 01, ta ned mem igjen og bump opp core til m,ax stabil. Da ser du fort hva som gir mest ytelse.

-P-

Etter min erfaring gir GPU mere frames per second. Men det er jo bare lille meg :roll:

Lenke til kommentar

-P-

Etter min erfaring gir GPU mere frames per second. Men det er jo bare lille meg :roll:

kommer an på spillet tror jeg :) Quake feks, liker mye minne båndbredde.

Nyere spill kan kanskje få mer utav høyere GPU. pga alle PS og alle andre shadere som er lagt inn i GPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...