Øsse Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Har en hjemmeside (ren html) med linker på som refererer til en IFRAME tag i hoveddelen av siden. Nå har det seg slik at jeg har fått tak i et webhotell som støtter php og har et lite spørsmål: Når jeg går inn på siden henter den sikkert ting fra cachen på HDen, men la oss si at at jeg har gjort noen oppdateringer på siden (på sidene som vises i iframen, ikke indexen) og trykker refresher vil ikke disse vises, fordi browseren bare oppdaterer "hovesiden" og glemmer totalt at det er en egen liten "side" inni iframen som også skal oppdateres. Jeg har spurt før men har blitt litt for avansert forklart, men det går tydeligvis an. Hvordan kan jeg lage et script som oppdaterer iframen automatisk når den laster? Jeg har også hørt at jeg kan lage en tabell som oppdaterer innholdet ved lasting, ved hjelp av php men har ikke fnugg av peiling hvordan. Jeg bruker forøvrig Dreamweaver MX 2004. Husk også at jeg er relativt fersk og trenger forklaringene med teskje. Håper på svar! Endret 24. mars 2004 av øsse87 Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 hvis du vil oppdatere iframen, se tråden "onchange" i javascript-delen av forumet hvis du vil bruke php, sjekk ut include: <a href="index.php?side=kontakt">Kontakt meg</a> <?php $side = $_GET['side']; include "$side.php"; ?> Hvis eks. mitt var greit, kan u gå løs på feilsøking; finnes fila osv. Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) Skal testes, takker! Edit: Det funket ikke så bra, jeg har gjort alt du så men når jeg klikker på linken skjer det ingenting! Kan det bare stå inni en celle slik som her? <td width="80%" height="250"style="border: 1px #000000 solid;"> <?php $side = $_GET['side']; include "$side.php";?> </td> Endret 25. mars 2004 av øsse87 Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Hvis jeg lagrer en php fil på min egen harddisk og åpner den via Opera, funker PHP skriptene da? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Hvis jeg lagrer en php fil på min egen harddisk og åpner den via Opera, funker PHP skriptene da? Niks. Du må ha filen på et webhotell eller en egen server. Er en stor forskjell på HTML og PHP på akkurat det feltet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå