Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

V6,V8 eller V12?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir litt av et dillemma for meg :ermm:

 

 

Digger BMW sine rekkesekser motorer...Den lyden kjenner jeg igjen uansett..

 

Liker også Italienske V12 lyden fra f.eks Lamborgini og Ferrari, det er vill lyd...

 

Men det er de gamle V8'rene jeg liker best... Gir meg gåsehud bare jeg hører tomgangen på en Chevrolet Bigblock :green:

Lenke til kommentar
iallefall når det kommer til bensinforbruk :)

 

tenk deg en 5.5L ++ forgasser v8'er :)

 

Men er enig i at den lyden de lager når de flater pedalen og drar av gårde er lekker

Det er vel slik at hvis du har riktig utstyr som er riktig innstillt så bruker ikke de så sinnsykt masse bensin (selv om de bruker nok). Men de har likevel nok krefter. Det er bare folk uten serlig peiling som kjører med überracing forgassere som omtrent drukner motoren som kan si at bilen bruker alt for masse bensin. ;)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg kjører selv en Pontiac med en 5,7 liters V8. Det å sette seg bak rattet og starte opp motoren og høre den godlynte mumlingen fra motoren er som balsam for sjelen min.

 

Den råeste opplevelsen jeg har hatt med denne motoren, var når jeg skiftet ut eksosanlegget for en god del år siden, og fikk feil type rør. Jeg kjørte tilbake til butikken med anlegget i bagasjerommet, og det eneste som var påmontert bilen var headerene... Makan til godlyd har jeg aldri oppleved før!

 

Med sakte fart gjennom "byen", så at vinduene på siden av bilen vibrerte og folk glodde alt de var gode for - selv satt jeg bare og gliste og nøt godlyden som skiftet tone ved den minste trykkforskjell på pedalen. Ved fullt pådrag opp mot motorveien på vei til butikken et stykke fra hjemstedet, var lyden fra motoren bare helt umulig å beskrive! Det var som om jeg overvar et amerikansk billøp!

 

Så, som dere sikkert kan gjette - min stemme går til V8'eren... :D

 

Jeg fant denne inne hos Edelbrock og det er nesten som å høre min bil

 

Ha en fin kveld alle sammen!

 

Ice T.

Lenke til kommentar

Gammel amerikaner uten annet enn headers bråker fælt, men god lyd er det :)

Husker da vi kjørte inn nye motoren til Camaoren så hadde vi ikke eksos annlegg (var ikke ferdig å bygge det), det var vill lyd, ble ikke så populære av å kjøre den inn klokka 11 på kvelden (vi hadde skrudd i 2 dager for å få bilen klar til dragrace)

Så tilogmed gamle nabodama vår på nærmere 80 år skru på lyset på kjøkkenet (noe som er sjeldent :p)

Lenke til kommentar

Litt delt egentlig

Mest Macho lyd er det ingen, og jeg mener INGEN som slår amerikanske motorer på, enten vi snakker en schwær V6diesel eller V8...Bare den lille motoren i Dodge Ram 2500, v6 diesl 5,9L, sikkelig brutal lyd!

 

Er ikke helt sikker ellers, V12/V10/V8 er gir fra seg god bromming enten det er Ferrari, Lambo, pagani(mercedes) eller McLaren F1....

Lenke til kommentar

i USA koster bensin $1.738 pr gallon (ca. 4 liter).

I Norge koster bensin (la oss si) 9kr pr liter.

 

minstelønn i norge er rundt 100kr. Det tilsvarer 11 liter bensin.

Minstelønn i usa er ca $5. Det tilsvarer 2.9 gallon. (ca. 11,5 liter)

 

Ser man slik på det har de høye bensinpriser i USA også

 

Edit:

 

vil bare si at motorer med turbo eller presse ikke låter så pent som en sugemotor. ingenting er som lyden av en 454 bigblock som suger luft ned i gasseren ved pådrag. Det er rå lyd!

Endret av Ezekiel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...