Chosiso Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 hvilken syns dere er best? v12, v8 eller v6? Liker v6 godt. Lenke til kommentar
eab Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 liker lyden av amerikanske åttere. hel grei lyd i amerikanske seksere også, iallefall de med litt volum. Blir ikke helt det samme med v6 fra mazda mx3 f.eks. v6 på 1,8 liter Lenke til kommentar
kverna Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 v6 twin turbo! v8 compressor er bare gromt!! best på 17.mai når de drar avgårde. v12 er bare sinnsykt når den ruser Konklusjon... ? er ikke sikker... kanskje v8 "american muscle" Lenke til kommentar
letmein Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 V10'ern som er i Formel1. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 En V24 fra en P51 Mustang, lager også pen lyd, spesielt når den går på metanol. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 Blir litt av et dillemma for meg Digger BMW sine rekkesekser motorer...Den lyden kjenner jeg igjen uansett.. Liker også Italienske V12 lyden fra f.eks Lamborgini og Ferrari, det er vill lyd... Men det er de gamle V8'rene jeg liker best... Gir meg gåsehud bare jeg hører tomgangen på en Chevrolet Bigblock Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 Gamle store V8ere slår alt... Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 iallefall når det kommer til bensinforbruk tenk deg en 5.5L ++ forgasser v8'er Men er enig i at den lyden de lager når de flater pedalen og drar av gårde er lekker Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 iallefall når det kommer til bensinforbruk tenk deg en 5.5L ++ forgasser v8'er Men er enig i at den lyden de lager når de flater pedalen og drar av gårde er lekker Det er vel slik at hvis du har riktig utstyr som er riktig innstillt så bruker ikke de så sinnsykt masse bensin (selv om de bruker nok). Men de har likevel nok krefter. Det er bare folk uten serlig peiling som kjører med überracing forgassere som omtrent drukner motoren som kan si at bilen bruker alt for masse bensin. Lenke til kommentar
Ice T Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 Hei! Jeg kjører selv en Pontiac med en 5,7 liters V8. Det å sette seg bak rattet og starte opp motoren og høre den godlynte mumlingen fra motoren er som balsam for sjelen min. Den råeste opplevelsen jeg har hatt med denne motoren, var når jeg skiftet ut eksosanlegget for en god del år siden, og fikk feil type rør. Jeg kjørte tilbake til butikken med anlegget i bagasjerommet, og det eneste som var påmontert bilen var headerene... Makan til godlyd har jeg aldri oppleved før! Med sakte fart gjennom "byen", så at vinduene på siden av bilen vibrerte og folk glodde alt de var gode for - selv satt jeg bare og gliste og nøt godlyden som skiftet tone ved den minste trykkforskjell på pedalen. Ved fullt pådrag opp mot motorveien på vei til butikken et stykke fra hjemstedet, var lyden fra motoren bare helt umulig å beskrive! Det var som om jeg overvar et amerikansk billøp! Så, som dere sikkert kan gjette - min stemme går til V8'eren... Jeg fant denne inne hos Edelbrock og det er nesten som å høre min bil Ha en fin kveld alle sammen! Ice T. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 Får frysninger på ryggen når jeg hører en V12er på Ferrarier... Lenke til kommentar
RIP Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 Min stemmer kommer garantert på en ekte amerikansk V8er! Trenger vel ikke si mer enn det Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 Gammel amerikaner uten annet enn headers bråker fælt, men god lyd er det Husker da vi kjørte inn nye motoren til Camaoren så hadde vi ikke eksos annlegg (var ikke ferdig å bygge det), det var vill lyd, ble ikke så populære av å kjøre den inn klokka 11 på kvelden (vi hadde skrudd i 2 dager for å få bilen klar til dragrace) Så tilogmed gamle nabodama vår på nærmere 80 år skru på lyset på kjøkkenet (noe som er sjeldent ) Lenke til kommentar
Opus Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Hun trodde vel at det var tyskerne som kom rullende igjen. Endret 24. mars 2004 av Opus Lenke til kommentar
drkaos Skrevet 25. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2004 Det er noe spesielt med støtstenger.. Liker italienske seksere, amerikanske åttere og tyske tolvere.. Vanskelig for meg å velge, men holder en ekstra knapp på v8. Gamle v8 that is. Helst 68-72.. Lenke til kommentar
chma Skrevet 25. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2004 Litt delt egentlig Mest Macho lyd er det ingen, og jeg mener INGEN som slår amerikanske motorer på, enten vi snakker en schwær V6diesel eller V8...Bare den lille motoren i Dodge Ram 2500, v6 diesl 5,9L, sikkelig brutal lyd! Er ikke helt sikker ellers, V12/V10/V8 er gir fra seg god bromming enten det er Ferrari, Lambo, pagani(mercedes) eller McLaren F1.... Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 25. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2004 Gamle store V8ere slår alt... Enig. Bare trist at drivstoff koster flesk her på berget Lenke til kommentar
eab Skrevet 25. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) i USA koster bensin $1.738 pr gallon (ca. 4 liter). I Norge koster bensin (la oss si) 9kr pr liter. minstelønn i norge er rundt 100kr. Det tilsvarer 11 liter bensin. Minstelønn i usa er ca $5. Det tilsvarer 2.9 gallon. (ca. 11,5 liter) Ser man slik på det har de høye bensinpriser i USA også Edit: vil bare si at motorer med turbo eller presse ikke låter så pent som en sugemotor. ingenting er som lyden av en 454 bigblock som suger luft ned i gasseren ved pådrag. Det er rå lyd! Endret 25. mars 2004 av Ezekiel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå