Tomzern Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Hei! Bare lurte på en ting, for jeg ser at folk snakker om at de kjører RAM'en sin på 5-2-3-2-2 og masse sånt kødd, men jeg skjønner ikke en dritt av det... Hvor er det man får disse tallene fra, og hvor stiller man dem?? Hvor mye kan jeg evt. klokke min RAM (se profil for specs)? Kan noen forklare meg dette? Mvh Tomzern Lenke til kommentar
Tomzern Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 ikke meningen å bumpe eller mase, men er det INGEN som kan gi meg svar på dette? Mvh Tomzern Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 De tallene du viste til er "minnetimingsene", de bestemmer hvor raskt minne gjør forskjellige ting. Men det som egentlig menes med overklokking av ram er at de kjører på en høyere mhz enn det som er standard, feks at pc3200 (200mhz) minne kjører på 210mhz. Timing-innstillingene finner du i bios, og mhz-frekvensen følger fsb, altså er det lurt å ha fsb:mem ratio på 1:1 eller 4:5 om du har lav bus frekvens... Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Engelsk forklaring Alt du trenger å vite http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=279 Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg begynte å svare på startposten din, men fant ut det tok for lang tid, litt vanskelig sak å forklare egentlig. Bruk Google, ordforklaringsguiden her på HW.no samt les minnetester på Anandtech.com så blir du klok på det skal du se Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Hadde selv problemer med å forstå det der , søk litt rundt på forumet her så finner du masse bra info om dette emnet. Du kan regulere disse innstilligene på bios som Goophy sa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå