Harry_-_ Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Hallo jeg har ett problem, jeg får ikke min hardisk til å funke. jeg har en sån ultra100sak, må man ikke bruke den får å få en så stor hardisk til å funke? men den funker ikke, hvordan skal ide-kablene kobles? jeg vet ikke hva som er feil Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 fjern jumperen på harddisken, da skal det fungere.. Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 fjern jumperen på harddisken, da skal det fungere.. har to hardisker, den en 250 og en 120, den 250 har jeg jumpern på slave... er ikke det rett? Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Hvis jeg husker rett så skal man ikke bruke jumpere når det er WD harddisker. Har samme kontrolleren selv og 1 WD 120GB og jeg leste et eller annet sted at man ikke skulle bruke jumpere når man hadde WD harddisker. Prøv å fjerne slave jumperen du og se om det fungerer.. Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Hvis jeg husker rett så skal man ikke bruke jumpere når det er WD harddisker.Har samme kontrolleren selv og 1 WD 120GB og jeg leste et eller annet sted at man ikke skulle bruke jumpere når man hadde WD harddisker. Prøv å fjerne slave jumperen du og se om det fungerer.. skal prøve Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Hvis jeg husker rett så skal man ikke bruke jumpere når det er WD harddisker.Har samme kontrolleren selv og 1 WD 120GB og jeg leste et eller annet sted at man ikke skulle bruke jumpere når man hadde WD harddisker. Prøv å fjerne slave jumperen du og se om det fungerer.. skal prøve det funka ikke, er det noe jeg må fixe på i biosen? Lenke til kommentar
Gry Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Dersom du har begge HDene på kortet, må den ene stå som master og den andre som slave skulle jeg anta. Hilsen Gry Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Dersom du har begge HDene på kortet, må den ene stå som master og den andre som slave skulle jeg anta. Hilsen Gry nei bare den ene står på korte, men kan jeg koble den 250 gigs hardisken rett til hovedkorte? Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Spørs om kontroller kortet ikke støtter så stor disk, må vel kanskje oppgradere bios'n på kontroller kortet. Jeg fikk i hvertfall ikke WD hdd'n min til å fungere på kortet før jeg fjernet jumperen men jeg har jo bare 120Gb da.. Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Spørs om kontroller kortet ikke støtter så stor disk, må vel kanskje oppgradere bios'n på kontroller kortet.Jeg fikk i hvertfall ikke WD hdd'n min til å fungere på kortet før jeg fjernet jumperen men jeg har jo bare 120Gb da.. skal prøve med 120 gigs hardisken, se om korte funker Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Fant denne linken på Promise sine hjemmesider: http://support.wdc.com/download/#promise Håper denne bios oppgraderingen hjelper Lykke til Lenke til kommentar
Harry_-_ Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Fant denne linken på Promise sine hjemmesider:http://support.wdc.com/download/#promise Håper denne bios oppgraderingen hjelper Lykke til hvordan får jeg den til å virke, prøvde å hive den inn på en diksett, funka ikke Endret 24. mars 2004 av Harry_-_ Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=221893&hl= Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Fant denne linken på Promise sine hjemmesider:http://support.wdc.com/download/#promise Håper denne bios oppgraderingen hjelper Lykke til hvordan får jeg den til å virke, prøvde å hive den inn på en diksett, funka ikke 1. Du må ha en boot disk, kan lastes ned HER 2. Kopier filene som du pakket ut fra zip filen over på en annen diskett. 3. Boot pc'n med boot disketten, sett i disketten med bios oppdateringen og skriv autoexec.bat og den vil automatisk oppdatere bios'n på kontroller kortet. Les readme.txt som ligger i zip filen. Endret 24. mars 2004 av RC1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå