Gå til innhold

amd mer ytelse enn pentium?

hojo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere kan bare legge av diskusjonen om hvem som yter mest pr. Mhz da det uten tvil er AMD. På den andre siden skjønner jeg ikke hvorfor det er interessant? Det som er av betydning er hvem som yter best, uansett om det pga høy mhz eller god arkitektur.

Hva slags ytelse spørr du om?

Spill ytelse

Video/Audio behandling

Tallknusing

OSV!

De er best på hver sine områder......

Lenke til kommentar

men den viktigste faktoren er pris/ytelse.

det er ikke noe forskjell i bruk på amd og p4 sine highendmodeller i bruk, den kan bare måles med benchmarkprogrammer.

det er godt for oss forbrukere at de er ca like i ytelse da det gir bedre konkurranse.

Jeg holder hverken med amd eller intel, jeg kjøper det som gir mest for pengene

Lenke til kommentar

Klokkefrekvens er et dårlig mål på sammenligning av ytelse, pga ulik prosessorarkitektur. Dessverre er det slik.

Men er du interessert i sammenligning sjekk denne topicen, med underliggende Webside. Kommer til å bli oppdatert med flere sammenligninger etterhver.

Men dersom man tar en AMD Athlon 64 3000+ som utgangspunkt (100 %) så yter en P4 2,8 104 % og en P4 2,8E omtrent nøyaktig det samme. En XP 2800+ yter 84 %. Dette etter en test. På en annen test med AMD Athlon 64 3000+ som utgangspunkt (100 %) yter P4 2,8 og P4 2,8E (Prescott) ca 95 %. XP 2800+ er her ikke testet med samme testbatteri, og jeg har ikke rukket å regne om verdiene, men kan vel regne med at den yter ca 85 % i forhold til Athlon 64 3000+.

Konklusjon. P4 2,8 800FSB og 2,8 E (Prescott) yter ca 10 - 15 prosentpoeng bedre enn XP 2800+. Særlig vanlig P4 2,8 er svært overklokkingsvennlig. 3,2 GHz nås relativt enkelt, og da kan du sammenligne med en Athlon 64 3200+ (svakere på spill/bedre på audio/video)

Men ser vi på pris/ytelse er XP 2800+ et bedre kjøp (uten hensyntatt klokkingsmuligheter)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...