Stainz Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Hvilket skjermkort bør jeg kjøpe? har lite penger men trenger noe som funker har et geforce 2 nå på pcen og trenger noe nytt.. Detaljer er ikke så viktig bare at det funker på nye spill uten hakking.. Lenke til kommentar
Pawerilo Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Ca. hvor mye er du villig til å bruke? Jeg har selv nettopp kjøpt et Radeon 9600XT og er kjempefornøyd. Disse ligger på rundt 1300-1700kr, avhengi av merke og bundle. Sapphire Radeon 9800Pro har også sunket en del i pris, og ligger for øyeblikket på rundt 2000 kroner. Dette er vesentlig sterkere på ytelse enn 9600. Alt avhengier av din definisjon av billig. Lenke til kommentar
TJ Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Hadde vært greit å vite mer nøyaktig hvor mye penger du er villig til å bruke. BTW, det finnes hundrevis av poster her på forumet som omfatter samme tema. Bruk søkefunksjonen Lenke til kommentar
Stainz Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 har minst mulig penger å bruke.. kanksje rundt 1000 kroner.. Har akkurat saffet meg Sacred nå skjønner dere og pcen klikker etter jeg har spilt det i ca 20 minutt.. Tror dette er skjermkortet sin feil.. Pcen går nemlig ikke av men skjermen svartner.. og jeg får den ikke på igjen uten å restarte pcen.. Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Du sier at du har et gammelt gforce kort. Selg dette å legg til pengene til et nytt et inkl. de 1000 kr du har fra fær av. Da burde du klare å få rå til et "Sapphire Radeon 9800Pro" Sapphire Radeon 9800Pro er å anbefale på det sterkeste. S:T:A:N:D Lenke til kommentar
eln Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 han får neppe 1100,- for ett GF2 kort Lenke til kommentar
Gjest QbeC- Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 han får neppe 1100,- for ett GF2 kort ja. Men 1100 + 1000 blr vel 2100 ut ifra min kjappe hoderegning. S:T:A:N:D Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 han får neppe 1100,- for ett GF2 kort ja. Men 1100 + 1000 blr vel 2100 ut ifra min kjappe hoderegning. S:T:A:N:D Han skal ta de 1100 han garantert ikke får for kortet og legge til de 1000 han har råd til? Jammen har matematikk forandret seg siden jeg hadde eksamen. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Men han får nok fortsatt ikke solgt gf2 kortet til 1100 spenn 2-300 kanskje.. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 han har ca 1000 kr fra før. han selger geforce2 kortet for ca 300kr hos steder som eks. QXL han har da ca 1300kr konklusjon: sapphire 9600pro lite retail --------------------------------------------------------------------------------- han har 1000kr fra før. han klarer IKKE å selge kortet for ca 300kr han har fortsatt ca 1000 kr konklusjon: ASUS ti4600 "demo" hos komplett Lenke til kommentar
Stainz Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 GF2 kortet er intrigert.. Er det noen problemer da å sette i et nytt skjermkort? Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 GF2 kortet er intrigert.. Er det noen problemer da å sette i et nytt skjermkort? Hvis du har et AGP-port (porten som ligger øverst og som skiller seg fra de andre portene), for jeg anbefaler AGP-korter. Lenke til kommentar
ondfisK Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Nei, ikke om du avvinstallerer drivern til det kortet før du putter i det nye eller "Disabler" det.. om du avinnstalerer kommer det sikkert opp om å om igjen at den har finni nytt skjermkort.. ville jeg tro?! Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 GF2 kortet er intrigert.. Er det noen problemer da å sette i et nytt skjermkort? Hvis du har AGP slot på hovedkortet er det bare å dytte det nye kortet der og flytte VGA kabelen. Hvis du ikke har AGP slot så må du evt kjøpe deg et PCI skjermkort. Men da vil jeg heller anbefale deg å oppgradere hovedkortet også. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 har minst mulig penger å bruke.. kanksje rundt 1000 kroner.. Har akkurat saffet meg Sacred nå skjønner dere og pcen klikker etter jeg har spilt det i ca 20 minutt.. Tror dette er skjermkortet sin feil.. Pcen går nemlig ikke av men skjermen svartner.. og jeg får den ikke på igjen uten å restarte pcen.. Er du sikker på at det er grafikkkortet sin feil??? kan jo være så mangt dette..? Uannsett så bør du ta disable på det intigrerte grafikkortet (slik en annen allerede har postet) og så er det vel bare ¨å sette i det nye. Pass på med statisk elektrisitet mens du roter der inne da, vil jo ikke ødelegge noe så nydelig som et 9800 pro Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) ahh, Asus ti4600 nudelig! Jepp... Dette kortet er bra spør du meg Ellers er jo 9800 pro litt i drøyeste laget ut i fra budsjettet ditt, men 9600 pro duger til det meste det og syns jeg da.. :Edit PowerColor Radeon 9600 PRO EZ 128MB til 1182 kr på komplett. Endret 24. mars 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
Stainz Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 har minst mulig penger å bruke.. kanksje rundt 1000 kroner.. Har akkurat saffet meg Sacred nå skjønner dere og pcen klikker etter jeg har spilt det i ca 20 minutt.. Tror dette er skjermkortet sin feil.. Pcen går nemlig ikke av men skjermen svartner.. og jeg får den ikke på igjen uten å restarte pcen.. Er du sikker på at det er grafikkkortet sin feil??? kan jo være så mangt dette..? Uannsett så bør du ta disable på det intigrerte grafikkortet (slik en annen allerede har postet) og så er det vel bare ¨å sette i det nye. Pass på med statisk elektrisitet mens du roter der inne da, vil jo ikke ødelegge noe så nydelig som et 9800 pro Eneste jeg kan tenke meg siden det er skjermen som svartner.. eller noe annet jeg bør teste først så kan jeg kanskje spare til et bedre skjermkort og leve litt til på GF2 kortet.. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Vel det kommer jo nye og bedre kort hele tiden, og det kan lønne seg å spare Men så har du ventet i 1 år og så er det nye kortet ENDELIG i butikken, og du tenkte å kjøpe det. Men så om noen få måneder(mer kanskje) kommer det et kanon kort ut og dette må du bare vente på. og slik kan det jo fortsette? Uannsett så kommer det jo ut to nye kort snart(rundt 6 måneder etter det som er sagt) og disse skal visst være ganske gode. Et fra ati og et fra nvidia (tror jeg) Der har du 2 syn på samme sak. Jeg kan enten anbefale å kjøpe radeon 9800 pro nå eller vente en stund og be deg sjekke de nye korta. Kan jo hende 9800 pro faller litt i pris også Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Kjøp et geforce ti4200. Det er et super kort til prisen. Får det sikkert svinebillig på qxl eller kjøpe radeon9600(pro) de duger nok til de nye korta kommer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå