Gå til innhold

billig skjermkort

Stainz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ca. hvor mye er du villig til å bruke?

Jeg har selv nettopp kjøpt et Radeon 9600XT og er kjempefornøyd. Disse ligger på rundt 1300-1700kr, avhengi av merke og bundle.

Sapphire Radeon 9800Pro har også sunket en del i pris, og ligger for øyeblikket på rundt 2000 kroner. Dette er vesentlig sterkere på ytelse enn 9600.

Alt avhengier av din definisjon av billig.

Lenke til kommentar

har minst mulig penger å bruke.. kanksje rundt 1000 kroner.. Har akkurat saffet meg Sacred nå skjønner dere og pcen klikker etter jeg har spilt det i ca 20 minutt.. Tror dette er skjermkortet sin feil.. Pcen går nemlig ikke av men skjermen svartner.. og jeg får den ikke på igjen uten å restarte pcen..

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-

Du sier at du har et gammelt gforce kort. Selg dette å legg til pengene til et nytt et inkl. de 1000 kr du har fra fær av. Da burde du klare å få rå til et "Sapphire Radeon 9800Pro"

Sapphire Radeon 9800Pro er å anbefale på det sterkeste.

S:T:A:N:D

Lenke til kommentar
han får neppe 1100,- for ett GF2 kort  :green:

ja. Men 1100 + 1000 blr vel 2100 ut ifra min kjappe hoderegning.

S:T:A:N:D

Han skal ta de 1100 han garantert ikke får for kortet og legge til de 1000 han har råd til?

Jammen har matematikk forandret seg siden jeg hadde eksamen.

Lenke til kommentar

han har ca 1000 kr fra før.

han selger geforce2 kortet for ca 300kr hos steder som eks. QXL

han har da ca 1300kr

konklusjon: sapphire 9600pro lite retail

---------------------------------------------------------------------------------

han har 1000kr fra før.

han klarer IKKE å selge kortet for ca 300kr

han har fortsatt ca 1000 kr

konklusjon: ASUS ti4600 "demo" hos komplett

Lenke til kommentar
:hmm: GF2 kortet er intrigert.. Er det noen problemer da å sette i et nytt skjermkort?

Hvis du har AGP slot på hovedkortet er det bare å dytte det nye kortet der og flytte VGA kabelen.

Hvis du ikke har AGP slot så må du evt kjøpe deg et PCI skjermkort. Men da vil jeg heller anbefale deg å oppgradere hovedkortet også.

Lenke til kommentar
har minst mulig penger å bruke.. kanksje rundt 1000 kroner.. Har akkurat saffet meg Sacred nå skjønner dere og pcen klikker etter jeg har spilt det i ca 20 minutt.. Tror dette er skjermkortet sin feil.. Pcen går nemlig ikke av men skjermen svartner.. og jeg får den ikke på igjen uten å restarte pcen..

Er du sikker på at det er grafikkkortet sin feil??? kan jo være så mangt dette..?

Uannsett så bør du ta disable på det intigrerte grafikkortet (slik en annen allerede har postet) og så er det vel bare ¨å sette i det nye.

Pass på med statisk elektrisitet mens du roter der inne da, vil jo ikke ødelegge noe så nydelig som et 9800 pro :)

Lenke til kommentar

Er du sikker på at det er grafikkkortet sin feil??? kan jo være så mangt dette..?

Uannsett så bør du ta disable på det intigrerte grafikkortet (slik en annen allerede har postet) og så er det vel bare ¨å sette i det nye.

Pass på med statisk elektrisitet mens du roter der inne da, vil jo ikke ødelegge noe så nydelig som et 9800 pro :)

Eneste jeg kan tenke meg siden det er skjermen som svartner.. eller noe annet jeg bør teste først så kan jeg kanskje spare til et bedre skjermkort og leve litt til på GF2 kortet..

Lenke til kommentar

Vel det kommer jo nye og bedre kort hele tiden, og det kan lønne seg å spare

Men så har du ventet i 1 år og så er det nye kortet ENDELIG i butikken, og du tenkte å kjøpe det.

Men så om noen få måneder(mer kanskje) kommer det et kanon kort ut og dette må du bare vente på. og slik kan det jo fortsette?

Uannsett så kommer det jo ut to nye kort snart(rundt 6 måneder etter det som er sagt) og disse skal visst være ganske gode. Et fra ati og et fra nvidia (tror jeg)

Der har du 2 syn på samme sak.

Jeg kan enten anbefale å kjøpe radeon 9800 pro nå eller vente en stund og be deg sjekke de nye korta. Kan jo hende 9800 pro faller litt i pris også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...