John Deere Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Har montert PCn jeg fikk. En P4 , IC7-G hovedkort. Har noen problemer.. Får denne meldingen ved oppstartr: CPU is unworkabel or has been changed, Please rechech CPU soft menu Jeg får litt angst... hva betyr dette?? Endret 24. mars 2004 av B|Real Lenke til kommentar
Eplekakespising Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg er nesten sikker på at du har vært uforsiktig og kommet med statisk elektrisitet på prossessoren Lenke til kommentar
delfin Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Det betyr at du har feil FSB og Multiplier for CPU'en din vil jeg tro...sett den manuelt i BIOS. EDIT: Ikke hør på han over ;p Den funker sikkert suverent... Endret 24. mars 2004 av pifler Lenke til kommentar
Slinky Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Er ikke noe alvorlig. Det betyr bare at du må sjekke cpu instillingene dine. Du må sette opp riktig multiplier og fsb. Evnt sette alt til auto. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 hmmmm Hvordan går jeg fram da? Kjenner ikke bios så godt.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Boot opp, trykk delete, CPU Soft Menu eller noe sånt. Og så står det noe om frequency eller noe sånt der. Sett til auto Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Finner ikke den menyen.. Trenger virkelig hjelp her! Lenke til kommentar
E.T Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 OK... en gang mellom oppstart og windowsboot trykker du "del", "f5" eller "f4" eller"f8", da kommer en blå (? ) meny fram og du får mange alternativer opp... Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 OK... en gang mellom oppstart og windowsboot trykker du "del", "f5" eller "f4" eller"f8", da kommer en blå (? ) meny fram og du får mange alternativer opp... Det er desverre ikke sånn man kommer seg inn i bios på Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 finner bios men ikke soft menu. har ikke instalert drivere. har det noe å si? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Dette er en feil som skjer når man ikke resetter bios ved første gangs montering! Reset bios og alt skal være i sin skjønneste orden. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 fant soft meny!! Hva gjør jeg nå?? Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 finner ikke reset bios.... hva trykker jeg på? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 fant soft meny!! Hva gjør jeg nå?? Endrer fsb og multiplier til riktige verdier. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Dette er en feil som skjer når man ikke resetter bios ved første gangs montering! Reset bios og alt skal være i sin skjønneste orden. Forklar hvordan han resetter bios....... Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Sorry.. er fersk. hva er riktige verdier? Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Man resetter BIOS ved å dra ut en pinn, den er fysisk på hovedkortet ditt og du må nok slå opp i manualen.. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 På hovedkortet skal det være en jumper som ofte er nær knappebatteriet. Denne skal du flytte fra pinne 1-2 til pinne 2-3, og la den stå der i 5 sekunder, og så flytte den tilbake igjen. For å være sikker på at du finner den, les manualen som fulgte med hovedkortet ditt. Der står det hvordan du resetter bios. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Riktige bios verdier står også i manualen din. I manualen står det nok ogs¨å hvordan man kommer inn i bios og hva man skal trykke på. Det er nok også grafisk fremvist hva du skal inn på så du blir 100% sikker Mine råd er å lete gjennom manualen etter bios eller no slikt, og du finner sikkert det du leter etter (jeg hadde akkurat samme problem da jeg bygde min første pc, for ca 1 måned siden ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå