Patton Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Hei, jeg holder på med en diplomoppgave skrevet i LaTex. Jeg har i tillegg skrevet noen programmer, som jeg gjerne vil binde inn i dokumentet som vedlegg. Programmene er selvsagt skrevet i vanlig ascii-tekstformat. Problemet mitt er at hvis jeg binder teksten direkte fra filen uten noen som helst formateringer, så vil LaTex protester pga av alle spesialtegnene som brukes i programmet (% \ / _ osv). Omringer jeg den innbundne programfilen i "verbatim", så får jeg problemer med overfull box, siden verbatim ikke kutter ned på for lange linjer. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Som sagt på VGD en escaper spesialtegn med \ en_tekst blir en\_tekst Formeler bruker en math mode på. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Har minimal erfaring med LaTeX, men Lout har ulike modi for programmeringsspråk så spesialtegn ikke tolkes, og du slipper problemene med verbatim-tekst. Kanskje noe lignende for LaTeX? Lenke til kommentar
dvj Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 http://www-h.eng.cam.ac.uk/help/tpl/textpr...ng/reports.html Se ned på det som står om Program source code. Har ikke testet, så vet ikke om det fynker. Verdt et forsøk! Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 jeg pleier også å bruke verbatim for å sette inn kode, \begin{verbatim} ... \end{verbatim} det finnes sikkert bedre løsninger for dette. kunnet tenkt meg noe med syntax highlight i farger. Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Om det kun er programkode så er jo verbatim greit - men da må en selv stå for å sørge for at linjer ikke er for lange. Ellers kan du ta en titt på verktøyet lgrind: http://web.mit.edu/answers/latex/latex_sourcecode.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå