Gå til innhold

Dual minne bare tull?


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om og kjøpe et system basert på XP2500 med bussen klokket til 200

mhz, slik at jeg for XP3200 Ytelse :)

 

Når jeg skal ha 2 minnebrikker for og få full båndbredde, har det noe særlig og si hva slags minne jeg kjøper? Trenger det f.eks og være matched pair?

 

Kan 2 slike brikker gjøre susen ?

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl

 

Poenget for meg er at jeg for mest mulig minneytelse for minst mulig pris, og de må jo klare 200 mhz hastighet, slik at overklokkinga vi lykkes. :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dual minne er en fordel i minne krevende situasjoner ja!

 

Geil minne over er ikke stort bedre enn det du nevnte selv. Begge kjører CAS 2.5 som etter min mening er uaktuellt til en maskin hvor ytelse og OC er prioritert!

 

Da er det bedre om du kjøper GEIL Golden Dragon brikkene f.eks. 577,- for 256mb hos psdata.

 

Eller Twinmos Twister minne.

Corsair XMS

 

(Merke navn generellt pleier å være bra utenom Apacer)

Se etter CAS 2 og lav timings.

Lenke til kommentar
Geil minne over er ikke stort bedre enn det du nevnte selv. Begge kjører CAS 2.5 som etter min mening er uaktuellt til en maskin hvor ytelse og OC er prioritert!

Mine Geil Value 256 greier uten problemer CL2-3-2-5, og de klokker faktisk ikke mye dårligere enn det jeg har sett folk har fått ut av GD.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fulgt med på datafronten i det siste..

 

Men etter litt graving har jeg kommet frem til at et nforce2 ultra m 400mhz støtte, pluss en XP2500, pluss 2 stk 256 MB brikker vil bli bra.

 

CPU-en har jeg byttet til meg, mot en 512 MB SDram brikke, slik at det er kun hovedkort og minne som blir investering, håper og bruke totalt ca 1500,-

 

Ser at alle disse hovedkortene har 3 slotter for minne, betyr det at jeg f.eks kan kjøpe 2 stk 256 brikker nå, og seinere om det blir for lite, kjøpe en 512 MB brikke og ha den i den tredje slotten, samtidig som jeg har fordelene av dual minne, fra de 2 256 brikkene?

Lenke til kommentar
Hei. Ville nok ikke gått for den brikka du sa der. Den er ikke veldig bra. Ta heller DENNE

 

S:T:A:N:D

Hvordan vet du at ikke den minnebrikken er bra? Jeg antar at du vet hva betegnelsen "NoName" egentlig står for?. Dersom du ikke vet det betyr det at de plukker ut en "hvilken som helst brikke" de har. Dette ble meget enekt forklart, men jeg har bestilt NoName flere ganger og fått kvalitets brikker.

 

Til trådstarter:

Jeg ville valgt de billigste brikkene jeg hadde funnet. Disse fungerer like bra som de overprisede dyrere brikkene. De fungerer også fint i "Dual channel" modus, dersom du skulle ønske det.

Lenke til kommentar

Ser at alle disse hovedkortene har 3 slotter for minne, betyr det at jeg f.eks kan kjøpe 2 stk 256 brikker nå, og seinere om det blir for lite, kjøpe en 512 MB brikke og ha den i den tredje slotten, samtidig som jeg har fordelene av dual minne, fra de 2  256 brikkene?

 

Jepp

Lenke til kommentar
Vurderte vannkjøling, ei pumpe fra biltema, en gammel radiator fra en bil, og noen slanger fra biltema og et slikt cpu element..

 

Men tenkte også på denne http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details

 

Er det et bra tilbud/vifte  til mitt formål?

Ikke kjøp pumpe hos biltema.Den er ikke laget for å gå 24/7

Det er derimot Denne til 200 kr.

Bra billig pumpe,har den selv.

 

Billig og bra vifte http://www.hwb.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=787

Men OBS! den bråken som en støvsuger på trinn 3,

ok på trinn 1.

 

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar

Ser at alle disse hovedkortene har 3 slotter for minne, betyr det at jeg f.eks kan kjøpe 2 stk 256 brikker nå, og seinere om det blir for lite, kjøpe en 512 MB brikke og ha den i den tredje slotten, samtidig som jeg har fordelene av dual minne, fra de 2  256 brikkene?

 

Jepp

Nei

Du kan ikke kjøre 2 brikker dual og en brikke ikke dual samtidig...

Rett meg vist jeg har feil..

 

TaZ

Lenke til kommentar
Nei

Du kan ikke kjøre 2 brikker dual og en brikke ikke dual samtidig...

Rett meg vist jeg har feil..

 

TaZ

2x256+1x512 burde gå i dual, om man er heldig, de kan settes slik at det blir 512MB på hver av de to minnekontrollerne. 3x256, 2x512+1x256 osv derimot er det nok værre med.

Lenke til kommentar
Gjest QbeC-
Hei. Ville nok ikke gått for den brikka du sa der. Den er ikke veldig bra. Ta heller DENNE

 

S:T:A:N:D

Hvordan vet du at ikke den minnebrikken er bra? Jeg antar at du vet hva betegnelsen "NoName" egentlig står for?. Dersom du ikke vet det betyr det at de plukker ut en "hvilken som helst brikke" de har. Dette ble meget enekt forklart, men jeg har bestilt NoName flere ganger og fått kvalitets brikker.

 

Jeg hadde selv en slik brikke bare i 512. Sy byttet jeg til "Geil Value 512" å merket STOR forskjell på ytelse å stbelitet. Prisen er kansje litt høyere, men den er også vert det. "GEIL Golden Dragon" brikken er heller ikke dorligt valg. Den duger den også. Men velg selv. Det er ikke min pc. Jeg bare kommer med erfaringer...

 

S:T:A:N:D

Lenke til kommentar
Hvordan vet du at ikke den minnebrikken er bra? Jeg antar at du vet hva betegnelsen "NoName" egentlig står for?. Dersom du ikke vet det betyr det at de plukker ut en "hvilken som helst brikke" de har. Dette ble meget enekt forklart, men jeg har bestilt NoName flere ganger og fått kvalitets brikker.

[...]

NoName er eit eget merke... :yes:

 

Så når du kjøper NoName så får du NoName, og ikkje apacer/geil osv.... Og du får brikken med spesifikkasjonene som er oppgitt...

 

Påstanden din om at de plukker en "hvilken som helst brikke" er helt bak mål!!

 

Og som med stort sett alt anna i verden så får du det du betalar for.... :yes:

Lenke til kommentar
Påstanden din om at de plukker en "hvilken som helst brikke" er helt bak mål!!

 

Nei, de plukker ikke en hvilken som helst brikke. NoName brikker har jeg aldri fått selv (enda jeg har bestilt det), fikk heller andre brikker i ca. samme prisklasse. Men dersom du mener at det er et varemerke/produsent som heter NoName så kan du muligens også referere til hjemmesiden deres?

 

Jeg hadde selv en slik brikke bare i 512. Sy byttet jeg til "Geil Value 512" å merket STOR forskjell på ytelse å stbelitet.

 

Du merker sannsynligvis ikke forskjell på to minne brikker som kjører på samme timings og klokkefrekvens. Av den enkle grunn ser jeg ikke meningen med å kjøpe dyre brikker dersom du ikke skal overklokke.

Endret av azone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...