kai_frode Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Mitt D70 blir sendt fra Sverige i dag, og jeg lurer på omtrent hvor lang tid det vil ta før jeg har det i hånda.. Pakken blir sikkert stoppet i tollen, og jeg har hørt rykter om at jeg får tilsendt et skjema i posten jeg må fylle ut og returnere osv før jeg får pakken utlevert..Er det slik det foregår, og er det noen som hr noen tips om hvordan få fortgang i denne prosessen? (ja, jeg vet at det ikke er toll på kameraer..) Lenke til kommentar
kai_frode Skrevet 4. april 2004 Forfatter Del Skrevet 4. april 2004 Siden ingen har svart, legger jeg inn "fasitten" selv... Kameraet ble sendt fra pixeloo i Sverige onsdag 24 mars. Fredag 26 kom det til Postens Godssenter. Der ble pakken liggende urørt frem til onsdag 31mars, da ble pakken stoppet for importfortolling. Torsdag 27 mars fikk jeg brev i posten om at jeg kunne helte og fortolle pakken på postens godssenter selv, eller sende inn en fullmakt og la postengjøre det for meg. Selvsagt dro jeg og hentet den selv, ellers hadde jeg vel ikke hatt kameraet før over påske... D70 med 18-70mm kom på 11635NOK inkl MVA, frakt og tollgebyr! Den prisen er det vel ikke så mange som matcher pr i dag. Spesielt hyggelig er det at den svenske krona svekket seg med nesten 5% fra den dagen jeg bestilte kamearet (i slutten av februar) til nå. Det var omtrent 500kr spart det... Lenke til kommentar
MrFuckUp Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Bra å vite. Jeg har selv bestillt D70 fra Pixeloo. Så jeg lurer jo litt på hvordan det går med fortollingen og tid/pris. I alle fall med den prisen jeg fikk (omtrent samme som deg) så kan jeg vente en stund jeg. Takk for at du delte med deg erfaringen i alle fall Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 Kjøpte D70 huset her hjemme hos mpx.no på grunn av garantiordningen. Etter å ha erfart kameraet med eldre normal optikk bestemte jeg meg for Nikons 18-70 og stod ca en mnd på venteliste hos xd.no. Fredag 23.4 gadd jeg ikke vente lenger og kjøpte linsa ny på eBay til 349 USD + 25 USD i frakt (Postens EMS er vannvittig billig fra østen) fra Hong Kong. I dag mandag 26.4 kl 1300 kunne pakken hentes på postkontoret. Fortollinga tok jeg selv etterpå via Tollvesenets nettsider uten gebyr, kun moms på verdien som selger hadde påført pakka. Få nettbutikker her hjemme slår den prisen og farta! Anbefaler denne selgeren på det varmeste: http://stores.ebay.com/Anthony-Camera-Coll...genameZl2QQtZkm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå