Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 nettverkskort i LAN = Dobbel hastighet ???


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såvidt meg er bekjent trenger du her litt mer avanserte kort enn det de fleste av oss har feks 3com980 som er et serverkort her er det mulig å trunke feks 2 kort og oppnå 200Mbit Det kan godt være mulig å gjøre dette med software det kjenner jeg ikke til. Jeg antar du uansett kommer til å benytte like mange ip adresser som du har kort dette siden hvert kort har individuel mac så vill routing benytte seg av mac adressene dine.

Lenke til kommentar

ja du kan bruke to netverkskort, men dei må ha kvar sin ip adresse, eit netverk fungere ganske dorlegt med to like ip adreser.. og så få ikkje du dobbelt så stor fart på ein overføring, men viss to sender til deg på kvar av netverkskorta då får du dobbel hastigheit

Lenke til kommentar

Vell det som kalles bridging er en ting dette knytter to nettverkskort sammen feks et ISDN kort og et nettverkskort på denne måten kan de andre maskinene i nettet ditt benytte seg av ISDN linjen Det å trunke er en helt annen ting her kan du da benytte feks 2 eller flere nettverkskort ut på et LAN Dette er mulig som jeg tidligre nevnte med "avanserte" nettverks kort (feks 3com980 et serverkort) eller det er vist mulig å sette opp trunking med feks en cisco catalyst 3600 og da er det så vidt meg bekjent mulig å gjøre dette med helt vanelige nettverkskort Da må det programmeres inn i switchen hvilke ip adresser som tilhører samme maskin

Lenke til kommentar

Uff. Dette var mer komplisert enn jeg hadde håpet på.

Drømmer hadde vært at det gikk med 2 vanlige nettverkskort, men det ble med den drømmen. :cry:

 

Takker for alle svarene.

(drømmer nå om 1000MBit nettverkskort og 2x16 porters 1000MBits switch'er)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-28 03:22, dagatle skrev:

Vell det som kalles bridging er en ting dette knytter to nettverkskort sammen feks et ISDN kort og et nettverkskort på denne måten kan de andre maskinene i nettet ditt benytte seg av ISDN linjen Det å trunke er en helt annen ting her kan du da benytte feks 2 eller flere nettverkskort ut på et LAN Dette er mulig som jeg tidligre nevnte med "avanserte" nettverks kort (feks 3com980 et serverkort) eller det er vist mulig å sette opp trunking med feks en cisco catalyst 3600 og da er det så vidt meg bekjent mulig å gjøre dette med helt vanelige nettverkskort Da må det programmeres inn i switchen hvilke ip adresser som tilhører samme maskin


 

du vet og gjøre det vanskelig =)

ALLE nettverkskort kan team'es/bond'es/trunk'es eller hva dere nå velger og kalle det... Det eneste det krever er :

1. KORTENE MÅ VÆRE LIKE !!!! hjelper ikke at dem ser like ut, de må være samme type

2. på switchen må du har mulighet til å sette opp en trunk.

3. hvis du kjører linux så har den støtte fra kernel 2.4.16 (eller.no) Det er ikke en standard feature så du må komplie ny kernel

Hvis du kjører XP/2k så kommer det veldig an på åssen kort du har... men som regel må du nok ha et 3.parts program... er ikke så kjent i XP, men i 2k var det det eneste jeg fant (etter 30mins leting)

(mulig du har noen lettvindere måter, isåfall fortell meg det=)

 

Du har hvertfall 2 forskjellige måter og kjøre kortene... akkurat som i RAID 0 og 1 så kan du her kjøre 2 stk sammen... ( i et team ) eller kjører det slik at det ene står og gjør ingenting helt til linken på det andre detter ned ( fail-on-fault ) eller.no

 

CrZy_T

 

----------------------------------------------------

http://www.x-terminators.net

LAN på Rena (Hedmark)

100Mbit Full Duplex med gigabit uplink

34Mbit Inett

Høye compopremier (100k ved 650 stk)

Mer info.. Registrer deg som bruker på vårt LUS (Lan User System) og motta nyhetsoppdateringer på mail

 

[ Denne Melding var redigert av: CrZy_T på 2002-04-04 22:38 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...