arielfaaland Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Hei..! Tenker på og kjøpe meg en simens C62 for 499 på elkjop.no . Men kan jeg bruke mitt gamle simkort? Har hørt at det går ann og få til noe koder hvis den er opratørløst? Link: Elkjøp ##Topic har blitt endret av moderator. Vennligst prøv bedre neste gang - Blib## Endret 24. mars 2004 av Blib Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Ta deg en tur på unlock.no ##En eller annen person rapporterte innlegget pga Unlock.no visstnok var ulovlig. Kan denne personen vennligst kontakte meg? - Blib## Endret 24. mars 2004 av Blib Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 tja.. men finner ikke til Simens... bare Nokia shit Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Så litt på denne tlf/tilbudet som backupmobil. Ser at man også får Siemens C60 til samme pris et annet sted. Det er bare java støtten som er bedre ved C60, er det ikke? Noen som vet? Lenke til kommentar
geokri Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 siemens sine netcom kontant telefoner låser seg til første simkort som settes i, så det er bare å ikke slå den på med netcom kortet Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Ta deg en tur på unlock.no ##En eller annen person rapporterte innlegget pga Unlock.no visstnok var ulovlig. Kan denne personen vennligst kontakte meg? - Blib## unlock.no er da ikke ulovlig. Endret 24. mars 2004 av razh0r Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Telenor har i alle fall begynt å låse telefonene slik at de kun kan brukes av Telenor, og ikke underoperatører som f.eks Chess, Tele2 etc. Mulig Netcom har begynt med det samme. siemens sine netcom kontant telefoner låser seg til første simkort som settes i, så det er bare å ikke slå den på med netcom kortetDet må i så fall være Siemens ja, på Nokia er ikke det tilfelle i Norge så vidt jeg vet. Telefonene sperres til operatør, og ikke sim-kort (ingen av operatørene bruker den muligheten selv om telefonene har en slik lås). Hvis det er at de sperres med "sikkerhetskode" du mener, så er jeg ikke helt sikker, men jeg tror ikke denne måten brukes (av seriøse operatører) lenger, siden det er en særdeles tvilsom ("ulovlig"?) måte å låse den på. Forresten, C62 kan ikke låses opp særlig enkelt, så du bør få prøvd det der før du kjøper. Endret 24. mars 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
Andersolli Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Du kan bruke ditt vanlige simkort,alle telefonene som man får kjøpt på elkøp er IKKE operatør sperret. så du kan trykt bruke den gamle simkortet ditt Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Du kan bruke ditt vanlige simkort,alle telefonene som man får kjøpt på elkøp er IKKE operatør sperret. så du kan trykt bruke den gamle simkortet ditt Nei, ikke alltid. Telefoner som blir levert med kontantkort er som regel operatørlåst. Samme om det er på Elkjøp eller Narvesen. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Telenor har ihvertfall et stort klistremerke der det står at telefonene er operatør sperret på sine telefoner.. ( HAdde ihvertfall) Jo, elkjøp selger operatør sperrede telefoner, en kamerat kjøpte det for ikke så lenge siden.. Lenke til kommentar
Andersolli Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 okay,sendte en mail til elkjøp der jeg spurte de om telefonene de solgte var operatørsperret siden jeg skulle kjøpe 6600 der og ikke orket og bruke netcom abn som fulgte med,da fikk jeg til svar fra kundeservice at de ikke solgte telefoner som var bundet til en enkelt operatør, og at alle telefonene de solgte kunne brukes frit.... Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Ja, men på kontant-telefoner så gjelder ikke dette. Lenke til kommentar
Sure Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Hva er den billigeste og greie mobben på markedet idag da, C62 er vist utsolgt på elkjop.no Er det flere med gode tilbud? Ser MIX butikkene har C60 til 499.- med telenor, er det noe? Lenke til kommentar
tbone Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Hva er den billigeste og greie mobben på markedet idag da, C62 er vist utsolgt på elkjop.no Er det flere med gode tilbud? Ser MIX butikkene har C60 til 499.- med telenor, er det noe? Shell skal vel ha Siemens MC 60 til samme pris med 150.- i ringetid og 150 gratis sms. (Telenor) Om telefonen er noe og ha kan vel diskuteres men... Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Hva er den billigeste og greie mobben på markedet idag da, C62 er vist utsolgt på elkjop.no Er det flere med gode tilbud? Ser MIX butikkene har C60 til 499.- med telenor, er det noe? Narvesen har samme prisen, men med Hello! (ville heller gått for Telenor, men greit å opplyse deg om det) Lenke til kommentar
Papaja Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) Jeg undersøkte nettopp dette hos Elkjøp og da sa de at denne telefonen var låst til Telenor (opertørlås, og ikke nettverslås). Så simkort fra en annen leverandør vil da ikke fungere. Det jeg derimot gjorde var å bestille C62 fra www.tele2.no. Der koster den 1 kr og man betaler i tillegg 49kr i mnd i ett år for å ha abonnementet. Den er ikke operatørlåst, så Chess kortet mitt fungerer fint i den. Totalt betaler jeg da under 600kr for mobilen (over et helt år) og jeg kan bruke mitt gamle simkort. Telefonen fikk jeg på bare 3 dager, så det gikk fort. (da må du ikke bestille portering da). Endret 25. mars 2004 av SilviaB Lenke til kommentar
Sure Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Høres ikke dumt ut å kunne bruke mitt Chess kort i en billig mob! Lenke til kommentar
Sure Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Men hva skjer dersom jeg kjøper en kontant mob fra Narevesen eller Shell og setter i mitt Chess-kort ??????? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Mest sannsynlig sim sperre eller noe hvis den er låst.. Lenke til kommentar
Sure Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Men det sies at sperren først intrer når første sim-kort settes i, vil da ikke den låse seg til Chess??? Kansje, kansje ikke ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå