espanos Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 Noen som veit om et bra og brukervennelig mikse-program til å mikse musikk med? Må kunne regulere BMP osv. Lenke til kommentar
music-pilot Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 Traktor fra Native Instruments, om du skulle mixe emd mp3 på pc'n. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg bruker Cakewalk Sonar 3 Producer Edition. Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 Ellers er jeg veldig fornøys dem Atomix MP3 Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 Bruker selv Cakewalk Sonar 3 Prod. ed, etter at jeg satt meg ned med det en kveld sammen en kompis. Så nå er jeg frelst og har lagt gode, gamle Cooledit v2.0 (som egentlig er et KJEMPE ålreit program hvis du ikke har så mye penger, det koster ikke flisen ut av veggen og hårene dine ut av skallen, men det er ikke mulig få tak i lenger, mener jeg å huske. tror det ble kjøpt opp av Adobe og nå heter Adobe Audition.) på hylla Lenke til kommentar
mikkex Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 PC DJ, Traktor og MixMeister er visst noe av det beste. Har ikke brukt dem selv men ble anbefalt disse programmene. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 AtomixMP3 er genialt om du ikke har noe særlig peil på å mixe (ie matche beats med ørene). Er du litt mer pro, eller vant med å snurre vinyl, kan jeg anbefale traktor. Men er du seriøst når det gjelder mixing: kjøp deg en mikser og to snurrebord bfisk Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 fruity loops er mest avansert Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 ...men kan du mixe sanger med fruityloops da? Trodde bare du kunne mekke nye sanger. Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 du kan jo mekke sangene.. men da må du remake dem altså.. men det er kulerer enn å bare drive å fikseLITT på sangene som dere gjør.. fruity loops er bedre og kulere. kan ikke akkurat skryte av at du har mixa litt på en sang.. kan skryte om du har lagd TOTAL remake Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) .... Det er jo ikke det det er snakk om, da. Det er snakk om å mikse flere sanger -> en lang sang. You see? Sånn man gjør hvis man spiller på et diskotek feks. Dessuten bør man jo ha en remix-kit av sangen for å kunne gjøre edits av en sang. Endret 24. mars 2004 av bfisk Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) *fjernet* Er så flau over det innlegget som var her, så ikke helt hva trådstarter skrev på slutten av første post. dypeste unnskyldninger, bfisk edit: gammel post fjernet. Endret 24. mars 2004 av rasgar Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 24. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2004 Ikke helt inne på termene her...? Jeg forsto det sånn at trådstarter ønsker et program som fungerer som to platespillere og en mikser. Til dette anbefaler jeg AtomixMP3 og Traktor Dj. Lenke til kommentar
espanos Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. mars 2004 Sjekket ut Traktor men som jeg ser er dette "live" miksing... Jeg tenkte et program med "timelines" hvor du mikser/legger sangene oppå hverandre mer "manuelt", endre BPM, legge inn effekter etc.... hmm.. vanskelig å forklare Lenke til kommentar
STrat2k Skrevet 25. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2004 hva med Cool Edit da? Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 26. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2004 Hvor mye penger kan du legge i programmet, Espanos? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 26. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2004 Dersom du ikke skal ha live-miksing, bør du vel få tak i noe i retning av Cool Edit Pro eller noe sånt ja... Skjønte hva du mente nå. Da er det klart av Traktor osv ikke er no for deg bfisk Lenke til kommentar
arela Skrevet 27. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2004 hei Cool Edit heter nå Adobe Audition, se link http://www.adobe.no/products/audition/main.html Jeg har brukt det (Audition og Cool Edit Pro) i flere år, og er kjempefornøyd. Mulig du kan laste ned en prøveversjon Det som er litt dumt, er at det ser ut som du må kjøpe det i Norge. (Det er jo vanlig å se lavere priser utenlands) noen + for Audition er: - utrolig bra på støyfjerning - utrolig enkelt å jobbe med - masse gratis looper (eget format =.cel) - enkelt å lage dine looper. - har de / encoder for 5.1 filer (lag dine egne surround filer) .....musikk + pc = gøy Lenke til kommentar
niss27 Skrevet 27. mars 2004 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2004 off! må da si at fruity loops ikke er det beste prog å mikse i. dette er et mer eller mindre leke prog for soundblaster brukere! skal du drive på med musikk så er det pro tools. cakewalk. sonar. logic eller cubase som hjelder! også når det er snakk om å mikse!!!!!! Lenke til kommentar
EzzTer Skrevet 2. april 2004 Rapporter Del Skrevet 2. april 2004 Prøv AlcaTech BPM Studio. Høres Rimelig "jalla" ut, men er et meget pro. program hvor du har mulighet til å lage 2 playlister, på 2 spillere som er en nesten eksakt kopi av en litt eldre "dobbeldeck". Pitch/tempo, pitchbend, auto BPM counter, Auto BPM match, lage-spille-skrive ut spillelister og mye annet. Mixer er det eneste minuset, men hvor lgger feelingen i å mixe hvis det skjer med en mus og et tastatur? Sett inn et ekstra lydkort i pc'n din og du har 1 kanal for hver spiller. (hvor du da muligens har en mixer og koble dette til?) Har selv prøvd dette live på en rekke happenings med gode resultater. På AlcaTech sine sider finner du blandt annet en demo av programmet. Bilder og info finner du også der i lange baner! Lykke til! -God is a DJ- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå