Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

"Mikse" program

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker selv Cakewalk Sonar 3 Prod. ed, etter at jeg satt meg ned med det en kveld sammen en kompis.

Så nå er jeg frelst og har lagt gode, gamle Cooledit v2.0 (som egentlig er et KJEMPE ålreit program hvis du ikke har så mye penger, det koster ikke flisen ut av veggen og hårene dine ut av skallen, men det er ikke mulig få tak i lenger, mener jeg å huske. tror det ble kjøpt opp av Adobe og nå heter Adobe Audition.) på hylla :)

Lenke til kommentar

AtomixMP3 er genialt om du ikke har noe særlig peil på å mixe (ie matche beats med ørene). Er du litt mer pro, eller vant med å snurre vinyl, kan jeg anbefale traktor.

Men er du seriøst når det gjelder mixing: kjøp deg en mikser og to snurrebord :love:

bfisk

Lenke til kommentar

.... :dontgetit:

Det er jo ikke det det er snakk om, da. Det er snakk om å mikse flere sanger -> en lang sang. You see? Sånn man gjør hvis man spiller på et diskotek feks.

Dessuten bør man jo ha en remix-kit av sangen for å kunne gjøre edits av en sang.

Endret av bfisk
Lenke til kommentar

hei

Cool Edit heter nå Adobe Audition, se link

http://www.adobe.no/products/audition/main.html

Jeg har brukt det (Audition og Cool Edit Pro) i flere år, og er kjempefornøyd.

Mulig du kan laste ned en prøveversjon

Det som er litt dumt, er at det ser ut som du kjøpe det i Norge.

(Det er jo vanlig å se lavere priser utenlands)

noen + for Audition er:

- utrolig bra på støyfjerning

- utrolig enkelt å jobbe med

- masse gratis looper (eget format =.cel) - enkelt å lage dine looper.

- har de / encoder for 5.1 filer (lag dine egne surround filer)

.....musikk + pc = gøy

Lenke til kommentar

off! må da si at fruity loops ikke er det beste prog å mikse i. dette er et mer eller mindre leke prog for soundblaster brukere!

skal du drive på med musikk så er det pro tools. cakewalk. sonar. logic eller cubase som hjelder!

også når det er snakk om å mikse!!!!!!

Lenke til kommentar

Prøv AlcaTech BPM Studio. Høres Rimelig "jalla" ut, men er et meget pro. program hvor du har mulighet til å lage 2 playlister, på 2 spillere som er en nesten eksakt kopi av en litt eldre "dobbeldeck". Pitch/tempo, pitchbend, auto BPM counter, Auto BPM match, lage-spille-skrive ut spillelister og mye annet.

Mixer er det eneste minuset, men hvor lgger feelingen i å mixe hvis det skjer med en mus og et tastatur? Sett inn et ekstra lydkort i pc'n din og du har 1 kanal for hver spiller. (hvor du da muligens har en mixer og koble dette til?)

Har selv prøvd dette live på en rekke happenings med gode resultater.

AlcaTech sine sider finner du blandt annet en demo av programmet. Bilder og info finner du også der i lange baner!

Lykke til! ;)

-God is a DJ-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...