tommy_sn Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Hei! Er det mulig å "fjernstyre" en pc med Win 2000 Pro fra en XP Pro maskin med Remote Desktop som ligger i XP? Finner det ikke i 2000. Hvor kan jeg laste ned "serveren" som må settes opp på 2000 maskinen? Hvis ikke dette fungere, finnes det andre alternativer? Har prøvd RealVNC, men synes dette er ustablit da jeg ofte får feilmelding om at jeg ikke kan koble til serveren. Er tightvnc bedre enn realVNC? Tommy! Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Hvor kan jeg laste ned "serveren" som må settes opp på 2000 maskinen? Det er kun Windows XP Pro som kan være "server" for Microsoft sitt Remote Desktop. Du kan prøve Radmin. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Remote Desktop Connection kan fint brukes på Win200. Bruker dette på jobben. Du finner vel programmet hos Microsoft. mvh Pantera Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 UltraVNC kan være ett godt alternativ til remote desktop. freeware, du finner det på sourceforge Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Saksa fra "hjelp og støtte": Hvis du vil bruke Eksternt skrivebord, må du ha følgende: En ekstern datamaskin som kjører Microsoft Windows XP Professional og er koblet til Internett eller et lokalnettverk (LAN). En lokal datamaskin som kjører Microsoft Windows XP, Microsoft Windows Millennium Edition (Me), Microsoft Windows 98, Microsoft Windows 98 Second Edition, Microsoft Windows 2000, Microsoft Windows NT 4.0 eller Microsoft Windows 95 og som er koblet til Internett eller et lokalnett (LAN). Nødvendige brukerkontoer og -tillatelser for ekstern pålogging må være konfigurert på Windows XP Professional-maskinen. Tror også, som nevnt tidligere at Remote Administrator (Radmin) fungerer.... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Remote Desktop Connection kan fint brukes på Win200. Jo, men man kan ikke koble seg til en Win2000-maskin, kun bruke den som klient. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Kan man koble seg til en maskin med 2000 Server installert med remote desktop da? Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Ja det går strålende! men da må du i "add/remove windows components" (under add/remove programs) og legge til "Terminal services" og velge "remote administration mode". Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Ja det går strålende! men da må du i "add/remove windows components" (under add/remove programs) og legge til "Terminal services" og velge "remote administration mode". Dette må du selvfølgelig gjøre på den aktuelle Serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå