Gå til innhold

Remote desktop fra XP til 2000

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det mulig å "fjernstyre" en pc med Win 2000 Pro fra en XP Pro maskin med Remote Desktop som ligger i XP? Finner det ikke i 2000. Hvor kan jeg laste ned "serveren" som må settes opp på 2000 maskinen?

Hvis ikke dette fungere, finnes det andre alternativer?

Har prøvd RealVNC, men synes dette er ustablit da jeg ofte får feilmelding om at jeg ikke kan koble til serveren. Er tightvnc bedre enn realVNC?

Tommy!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saksa fra "hjelp og støtte":

Hvis du vil bruke Eksternt skrivebord, må du ha følgende:

En ekstern datamaskin som kjører Microsoft Windows XP Professional og er koblet til Internett eller et lokalnettverk (LAN).

En lokal datamaskin som kjører Microsoft Windows XP, Microsoft Windows Millennium Edition (Me), Microsoft Windows 98, Microsoft Windows 98 Second Edition, Microsoft Windows 2000, Microsoft Windows NT 4.0 eller Microsoft Windows 95 og som er koblet til Internett eller et lokalnett (LAN).

Nødvendige brukerkontoer og -tillatelser for ekstern pålogging må være konfigurert på Windows XP Professional-maskinen.

Tror også, som nevnt tidligere at Remote Administrator (Radmin) fungerer....

Lenke til kommentar
Ja det går strålende!

men da må du i "add/remove windows components" (under add/remove programs) og legge til "Terminal services" og velge "remote administration mode". :)

Dette må du selvfølgelig gjøre på den aktuelle Serveren. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...