Lurifaksen Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 Chess Insurance forsikrer deg for: - Innbruddstyveri - Ran - skader som følge av uhell - Utgifter til reparasjon som følge av funksjonsfeil som ikke dekkes av garanti/reklamasjonsrett. Hvis dette stemmer så er jo dette emnet helt latterligt. Er jo ingen tvil om at alt er trådstarter som har gjort feilen, og at Chess er helt 100% uskyldig oppi alt. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 og du kaller dette for? Bestillingsskjema forsikring Forsikringen omfatter en GSM- mobiltelefon med standard batteri/lader og SIM-kort. Ved tyveri eller skade som følge av plutselig, ytre begivenhet dekker forsikringen tilsvarende utstyr for inntil kr 10.000,-. Forsikring koster 40 kroner i måneden. Dersom du ønsker forsikring av din mobiltelefon, fyll ut vårt registreingsskjema, så vil vi behandle din ordre så fort som mulig! Tyveri, det er vel ikke bare grovt tyveri vel? Lenke til kommentar
.:KaLLe:. Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 og du kaller dette for? Bestillingsskjema forsikring Forsikringen omfatter en GSM- mobiltelefon med standard batteri/lader og SIM-kort. Ved tyveri eller skade som følge av plutselig, ytre begivenhet dekker forsikringen tilsvarende utstyr for inntil kr 10.000,-. Forsikring koster 40 kroner i måneden. Dersom du ønsker forsikring av din mobiltelefon, fyll ut vårt registreingsskjema, så vil vi behandle din ordre så fort som mulig! Tyveri, det er vel ikke bare grovt tyveri vel? tyveri er tyveri, selv om det er grovt eller simpelt... vell? Lenke til kommentar
Retroboy Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Chess Insurance forsikrer deg for: - Innbruddstyveri - Ran - skader som følge av uhell - Utgifter til reparasjon som følge av funksjonsfeil som ikke dekkes av garanti/reklamasjonsrett. Hvis dette stemmer så er jo dette emnet helt latterligt. Er jo ingen tvil om at alt er trådstarter som har gjort feilen, og at Chess er helt 100% uskyldig oppi alt. Her må det være klinkende klart at det er Chess som har "lurt" kunden for de skriver dette på websiden sin: ------------------------------------------------------- Bestillingsskjema forsikring Forsikringen omfatter en GSM- mobiltelefon med standard batteri/lader og SIM-kort. Ved tyveri eller skade som følge av plutselig, ytre begivenhet dekker forsikringen tilsvarende utstyr for inntil kr 10.000,-. Forsikring koster 40 kroner i måneden. Dersom du ønsker forsikring av din mobiltelefon, fyll ut vårt registreingsskjema, så vil vi behandle din ordre så fort som mulig! ------------------------------------------------------- Dette er villedene reklame for i realiteten er dette bare tull!! At Chess ikke har ryddet opp er ikke kunden sin feil og heller ikke forsikringsselskapet, her driver Chess med feilinformasjon for å få kundene til å kjøpe deres forsikring Retro... Lenke til kommentar
picko Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Her må det være klinkende klart at det er Chess som har "lurt" kunden for de skriver dette på websiden sin: ------------------------------------------------------- Bestillingsskjema forsikring Forsikringen omfatter en GSM- mobiltelefon med standard batteri/lader og SIM-kort. Ved tyveri eller skade som følge av plutselig, ytre begivenhet dekker forsikringen tilsvarende utstyr for inntil kr 10.000,-. Forsikring koster 40 kroner i måneden. Dersom du ønsker forsikring av din mobiltelefon, fyll ut vårt registreingsskjema, så vil vi behandle din ordre så fort som mulig! ------------------------------------------------------- Dette er villedene reklame for i realiteten er dette bare tull!! At Chess ikke har ryddet opp er ikke kunden sin feil og heller ikke forsikringsselskapet, her driver Chess med feilinformasjon for å få kundene til å kjøpe deres forsikring Retro... Dette blir jo litt tolkning da, denne teksten som du siterer er en liten oppsummering av vilkårene. Under denne teksten så er følgende link: Les mer om vårt produkt her. Og her står det tydelig at forsikringen kun gjelder innbruddstyveri, ran, skader som følge av uhell og utgifter til reparasjon som følge av funksjonsfeil som ikke dekkes av garanti/reklamasjonsrett. Så å si at denne teksten er villedende er vel kanskje å ta litt i, kanskje burde de endre teksten til: Ved innbruddstyveri eller skade. Men så lenge linken ligger der med vilkårene, og man må krysse av for at man har lest forsikringsvilkår. Da kan ikke jeg se at Chess har gjort noe klandreverdig… Lenke til kommentar
haglemann Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 (endret) Jeg lurer på å lage en radioreportasje om saken. Fint hvis noen som har opplevd problemer med mobil-forsikring (hos Chess eller andre steder) sender meg en mail: [email protected] Endret 5. mai 2004 av haglemann Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 5. mai 2004 Del Skrevet 5. mai 2004 Så å si at denne teksten er villedende er vel kanskje å ta litt i, kanskje burde de endre teksten til: Ved innbruddstyveri eller skade. Men så lenge linken ligger der med vilkårene, og man må krysse av for at man har lest forsikringsvilkår. Da kan ikke jeg se at Chess har gjort noe klandreverdig… Du har nok rett i hvordan det burde vært skrevet,men jeg er også enig med han som kalte det villedende. De er ansvarlig for det de har skrevet og dersom teksten står slik som nå, vil dne gi kunder en oppfattning om at forsikringen dekker mer enn den gjør. Dessuten, hvordan kan en forsikring kun dekke fysisk vold for å tilegne seg din telefon og ikke lommetyveri? Jeg kjøpte min forsikring via telefon og de opplyste ikke om dette momente, fikk faktisk ikke forsikringsvilkår en gang. Med andre ord vandret jeg rundt med en mobil til 5000 kroner i den tro at hvis jeg ble frastjålet den så ville ikke jeg få slike problemer Lenke til kommentar
dj-jones Skrevet 14. mai 2004 Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg har også en forsikringssak gående hos chess. Jeg var så uheldig å knuse display og taster it et sykkeluhell for 2 uker tilbake. Jeg meldte fra til chess med en gang, og et par dager senere fikk jeg en pose hvor jeg skulle sende inn mobil og kvittering. So far, so good. Men siden har jeg ikke hørt noen verdens ting. Har ikke fått noen tilbakemelding på hvordan det går med saken, eller bekreftelse på at mobilen faktisk er mottatt. Så jeg ringte chess, og lurte på hvordan det stod til med saken. De henviste meg til selskapet i Danmark. Så tar jeg kontakt med selskapet i Danmark, de bekrefter at saken er ferdig behandlet, og at jeg bare kan ta kontakt med chess. Tampen brenner!?! Så ringer jeg Chess og hører hva som skal skje, etter å ha snakket med kundebehandleren i 5 minutter, kommer han fram til at dette er en sak som ikke behandles av chess, men av norwegian telecom, som er leverandør av mobiler til chess eller no. Kundebehandleren er forsåvidt hjelpsom, og tilbyr at Chess/Norwegian telecom ringer tilbake straks de har undersøkt saken.. Så går det en time, ingenting skjer, har forsåvidt erfaring med at selskaper som lover å ringe opp igjen, aldri gjør dette. Så jeg bestemmer meg for å ta saken i egne hender igjen, og ringer norwegian telecom. Etter 12 minutter i tlf-kø!!! kommer jeg endelig fram til kundebehandleren. Hun forteller at de ikke har mottatt en bekreftelse fra det danske forsikringsselskapet. Hele greia ender med at hun sender en purring til forsikringsselskapet. Nå vet ikke jeg hva vanlig behandlingstid er i slike saker, men jeg er ikke spesielt fornøyd med hvordan saken min er blitt behandlet. Jeg synes blant annet at det kunne blitt sendt en bekreftelsesmail på at mobilen min er mottatt, og at saken er under behandling, og kanskje en viss pekepinn på når saken skulle være ferdig. Setter heller ikke så stor pris på å bli en kasteball mellom forskjellige instanser, hvor informasjonen som gis er veldig sprikende Etter hva jeg har lest i denne tråden, pluss egne erfaringer, tror jeg chess sliter litt med forsikringsprogrammet sitt Lenke til kommentar
.:KaLLe:. Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 fikk mail i fra chess idag.. Vi sendte svar på denne 13.05.2004. Hvor vi varte at denne var ok, og at ny telefon ville bli sendt. Denne har tydligvis ikke kommet frem til deg. Ny telefon vil bli sendt til deg nå denne uken. Med vennlig hilsen Ronny Chess kundeservice det må jeg si e bra det nytter å klage! kjempe bra chess Lenke til kommentar
masterb Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) Må si meg enig med KaLLe, fikk en ny Z600 etter å ha klaget. Så jeg forblir fornøyd Chess kunde Endret 26. mai 2004 av masterb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå