pologutt Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Uten å gå nærmere inn på detaljer, så sitter jeg på noe som viser det tydelig. Hadde det vært Telenor eller Netcom hadde jeg formidlet detaljene til vg.no eller noe sånt, men har ikke lyst å "skade" chess, siden jeg er storfornøyd med de... Dette er noe av det mest idiotiske jeg har hørt.. Litt glad i oppmerksomhet da eller ? Anyway, var kunde hos Telenor Mobil i noen år og gikk over til Netcom da de begynnte med nummer portabilitet for syntes at Telenor ble da noe uoversiktig da jeg ikke kunne vite uten videre om jeg ringte til Netcom's nett eller Telenor's nett. Selv så holder jeg meg langt unda billigselskaper.. De er sikkert ok folk de og, men de subsierer ikke telefoner... Om man tjener et øre her og der er meg klinkende likegyldig, for det er ikke noe man merker så veldig. Men om m an får 2000,- avslag på en telefon.. DET merker man Så jeg er glad i NetCom jeg Forsikkringene til Netcom er også gode.. Og at Chess dekket kun Grovt tyveri ? hva er det for noe Bull?! Skal man ha en knekt nese for å få dekkt mobilen ? Jaja, god jul! God jul til deg også Jeg er forsåvidt enig med deg. Chess kan være så billig de bare vil, men en av hovedgrunnene er jo at de ikke subsiderer telefoner. Jeg så noen regnestykker med kjøp av telefoner og Chess-abonnement, og telefon med binding hos telenor og netcom. Og tru det eller ei, men der var det dyrest med Chess. Selvfølgelig er jo det individuelt avhengig av ringemønster og hvor ofte en kjøper nye telefon. Men jer er en som bytter ofte. og da lønner det seg med subsiderte telefoner! Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Samma her... kjøper en subisert telefon. Selger den 11 mnd etterpå til noen uten abbn og får kjøpt en splitter ny subsiert telefon for samma prisen... Den gode sirkelen Lenke til kommentar
Ne83 Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Skal dere ha det billigste er det bare å gå for PGone Mobil...det er aller billigst... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. april 2004 Del Skrevet 27. april 2004 Uten å gå nærmere inn på detaljer, så sitter jeg på noe som viser det tydelig. Hadde det vært Telenor eller Netcom hadde jeg formidlet detaljene til vg.no eller noe sånt, men har ikke lyst å "skade" chess, siden jeg er storfornøyd med de... Dette er noe av det mest idiotiske jeg har hørt.. Litt glad i oppmerksomhet da eller ? Vel, jeg misliker både telenor og netcom, og hvis jeg da har mulighet for å vise hvor tåpelige de er benytter jeg meg av den muligheten. Men nå gjelder det ikke noen av de, derfor benytter jeg meg ikke av sjansen. Men det er ikke snakk om noe skandale opplegg, men gjerne et typisk vg oppslag (litt sånn halvseriøst). Det ville forresten ikke vært meg som fikk oppmerksomhet... Lenke til kommentar
ct Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 PGOne er i allefall ikke billigst. Alle kan jo gå inn på telepriser.no og sjekke hva som passer best for hver enkelt. Jeg har lenge hat chess og de har vært billigst for meg, men de var før jeg visste hva Ownersbuy var. Her får du mye billigere abonnent enn hos Chess, Combitel, Tele2 osv. Men det beste av alt er at du får subsidiert telefon også, du kan velge om du vil binde deg i ett eller to år. Inkludert mva. er prisene som følger Ownersbuy Business(Netcom Bedrift): Gratis innmelding, 0,67 per min uansett hvem du ringer til(0,37 per min når du ringer til andre med Ownersbuy Business), 0,57 per melding, 120 kr fast per mnd., 0,46 per oppstart av samtale(mot 0,59 som er det vanlige), gratis personsvar, gratis og ringe til personsvar, osv. Jeg trenger vel ikke si mer. For de som bruker telefonen litt og har mer en 200-300 kr i mobilutgifter i måneden er dette helt fantastisk, vertfall for meg. Det er selvsagt ingen bindingstid om man ikke kjøper subsidiert telefon. Her er adressen: www.ownersbuy.no Lenke til kommentar
2m Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Puss på forbrukerrådet på dæm!!!! Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 28. april 2004 Del Skrevet 28. april 2004 Puss på forbrukerrådet på dæm!!!! På hvem? Angående Ownersbuy: Prisene er ikke så lav enda. Dette var med 22% rabatt, nå er det 18%, så det er noen få øre dyrere, men tross alt: Mye billigere enn de fleste andre! Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Morsomt å lese gjennom alle innleggene om Chess og dårlig kundebehandling. Jeg jobber med kundeservice i ett av norges største selskaper, gidder ikke nevne navn da jeg ser på det som rimelig off topic (det er ikke mobil operatør), og får nesten daglig telefoner/mail/brev/fax fra kunder som klager feil vi har gjort og på kundeservice. I noen av tilfellene gjør vi feil (det er menneskelig å feile), og jeg har aldri hatt problem med å be en kunde om unnskyldning og gjøre det jeg kan innen rimelighetens grenser for å få en kunde fornøyd (både Chess og det firmaet jeg jobber for lever KUN av kunder...) So far so good. Helvete starter når man får kunder som stiller urimelig krav, eller kaller det som står i en kontrakt som kunden har skrevet under på for dårlig kundebehandling. Det at folk ikke leser gjennom en kontrakt før den signeres får være deres eget ansvar (gjør det sjeldent selv), og da nytter det ikke komme sutrende i ettertid og bable om FBI og TV2 Hjelper deg. Når vi først er inne på de 2 "seriøse" TV programmene, så kjenner jeg selv til 2 saker som har vært kjørt av de i beste sendetid, hvor kunder har stått foran kamera og løyet det norsk folk rett i trynet, og hvor firmaene som har vært involvert har hatt minimale muligheter til å kunne forsvare seg. Regler og rutiner er faktisk der for å ha ett system i ett firma, uansett hva de driver med. Hvis jeg feks strekker meg lengre enn det jeg har lov til ovenfor en kunde, og "gir" denne kunden gull og grønne skoger, hva forventer dere at jeg skal svare hvis naboen ringer og forlanger det samme, eller resten av landet gjør det ? Lenke til kommentar
picko Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Det at folk ikke leser gjennom en kontrakt før den signeres får være deres eget ansvar (gjør det sjeldent selv), og da nytter det ikke komme sutrende i ettertid og bable om FBI og TV2 Hjelper deg. Når vi først er inne på de 2 "seriøse" TV programmene, så kjenner jeg selv til 2 saker som har vært kjørt av de i beste sendetid, hvor kunder har stått foran kamera og løyet det norsk folk rett i trynet, og hvor firmaene som har vært involvert har hatt minimale muligheter til å kunne forsvare seg. Jeg kunne ikke blitt mer enig, gang på gang så kan man se at det er kunden som tar feil. Men bedriften tar på seg ansvaret og gir kunden det han vil ha, kun for å få vekk kameraene og søppeljournalisten. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 skal vedgå at jeg har stilt strenge krav til chess, men feks med denne forsikringen så fikk jeg aldri noe vilkår og slik jeg leste den så ville ikke jeg tolket det dithen at hvis jeg ble ranet så dektes det ikke. Uansett så syns jeg den og netcom sin forsikring har noen rare hull. Netcom sin sier at telefonen skal være i bruk før noe skjer med den. Betyr det at jeg skal ha ringt med den eller slått på telefonen eller motatt en samtale på den? I alle tre tilfeller er telefonen i bruk Chess sin sier ikke noe om at simpelt tyveri ikke er dekket (med mindre de endret teksten uten å varsle om det, noe som heller ikke ville være rett) Det vil i så tilfelle kunne være noe som står "mellom linjene" og ordet "taps/tveri forsikring" som han hos Chess kalte det står ikke til samsvar med at den bare dekker grovt tyveri. PS! Dette er tolkninger, ikke kjeft på meg fordi jeg tolker det anerldes Lenke til kommentar
jevel Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Netcom sin sier at telefonen skal være i bruk før noe skjer med den. Betyr det at jeg skal ha ringt med den eller slått på telefonen eller motatt en samtale på den?I alle tre tilfeller er telefonen i bruk Det NetCom her sier er at SIM kortet som forsikringen er knyttet til skal være i bruk i den aktuelle telefonen. Hvis de ikke hadde hatt denne ville det jo ha holdt lenge med en mobilforsikring i familien; man kunne jo melde krav på en hvilken som helst annen telefon... -KJ Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 er enig i den, men når det plutselig kommer som nytt vilkår "telefonen skal ha vært i bruk før skadetilfellet" så kan man forstå at jeg blir en smule , for det trodde jeg jo allerde var et vilkår. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 er enig i den, men når det plutselig kommer som nytt vilkår "telefonen skal ha vært i bruk før skadetilfellet" så kan man forstå at jeg blir en smule , for det trodde jeg jo allerde var et vilkår. Dette er ikke noe nytt vilkår. Det har stått i vilkårene hos NetCom så lenge jeg har hatt mobilforsikring via dem, og det er en stund. Skiftet til Chess i år, men har vært NetCom kunde lenge før dette. -KJ Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 er klar over det, men fikk brev i fjor hvor de av en eller annen grunn hadde fremhevet det i brevet for Totalforsikring pluss kundene. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 lettere sagt chess er bare noe kødd......... Lenke til kommentar
.:KaLLe:. Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 nå er det min tur å være ulykkelig chess eier.. jeg var på fest sammen med damen min, hos damen.. der hun hadde min kjære T610min liggende i veska si som stod vedsiden av sofaen. der telefonen min satt, siden hun brukte den til å sende meldinger til noen venninner, senere på kvelden tenkte jeg jeg skulle ringe te noen kompiser, og oppdaget da at mobben var vekk, vi tok straks av musikken får å prøve å ringe til den. men den av... dermed var den vekk.. ringe å sperra abm. og sendte inn skade skjema og gikk til politiet å annmeldte det. fikk i dag et brev fra assurat, i sanmark om det samme som morara fikk den gangen.. kem låser seg vell inne i et hus døgnet rundt?. de kaller tyveriet for "simpelt" tyveri.. latterlig.. syntes jeg.. og det dekker ikke assurantservice danmark.. trodde chess hadde ordnet opp i disse probleme... Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Men det beste av alt er at du får subsidiert telefon også, du kan velge om du vil binde deg i ett eller to år. For det første: Får du velge om du skal subsidere deg for ett eller to år???? Trudde det kun var to år jeg, siden det er et NetCom BT-abonnement. Men til dere som har Chess-forsirkring. Kan dere ikke bare kutte det ut. Flere eksempler her viser jo at det overhodet ikke er noe forsikring, men sløsing av 40 kroner i månden på noe de kaller "Norges beste forsikring"? Bytt heller til et mer seriøst selskap med norske forsikringsselskaper. Et sprøsmål til: Vil ikke telefonen din bli dekket av innboforsikring? (Noe de fleste har, er det ikke?) Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 jeg gjør mest sansynlig det i løpet av mai/juni. Har Bt talk og får bytte til ownersbuy med totalforsikring pluss. Den er garantert å dekke denne typen. For chess sin del så vil jeg neppe betale avgiften for den mnd, med grunnlag i misvisende markedsføring For de som ikke er enig så se på vilkårene og på siden for registrering. Kun her at vi har sett simpelt tyveri IKKE dekkes. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 3. mai 2004 Del Skrevet 3. mai 2004 Et sprøsmål til: Vil ikke telefonen din bli dekket av innboforsikring? (Noe de fleste har, er det ikke?) Joda, men de fleste innboforsikringer har egenandeler på et par-tre tusen, så det blir ikke så det lønner seg. -KJ Lenke til kommentar
picko Skrevet 4. mai 2004 Del Skrevet 4. mai 2004 de kaller tyveriet for "simpelt" tyveri.. latterlig.. syntes jeg.. og det dekker ikke assurantservice danmark.. Tror nok at folk bør lese gjennom villkårene før man bestiller forsikring: Chess Insurance forsikrer deg for: - Innbruddstyveri - Ran - skader som følge av uhell - Utgifter til reparasjon som følge av funksjonsfeil som ikke dekkes av garanti/reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå