Gå til innhold

Hold dere unna CHESS!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjære diskusjonspartnere!

Undertegnede er produktdirektør i Chess, og velger å kommentere innleggene i denne tråden som etter hvert har blitt meget lang.

Chess Communication valgte etter stort press fra våre kunder å lansere en mobiltelefonforsikring i fjor høst. Det har dessverre vist seg at forsikringen ikke dekker alt som var ønskelig, blant annet det punktet som kalles simpelt tyveri.

Chess ønsker til enhver tid å ha de beste vilkårene på forsikring, det være seg både pris og gjeldende forsikringsvilkår. Vi er derfor ikke fornøyde med den situasjonen som nå har oppstått, og kan love dere at vi skal gjøre vårt beste for å gjøre våre kunder fornøyde.

Våre viktigste satsningsområder er:
:thumbup: Lave priser
:thumbup: God kvalitet
:thumbup: Høy servicegrad (kundeservice)
:thumbup: Korrekte fakturaer

For at Chess skal fortsette den store suksessen vi har hatt de siste årene, er det viktig at vi til enhver tid er på hugget, og det skal vi være også i denne saken.

Vi kan "forsikre dere" om at vi jobber med saken, blant annet er vi i samtaler om reforhandling av de eksisterende avtalevilkårene med vår leveranør Assurant.

Vennlig hilsen
Anders I. Solheim


Produktdirektør
Chess Communication as

:thumbs:
Lenke til kommentar
Chess Communication valgte etter stort press fra våre kunder å lansere en mobiltelefonforsikring i fjor høst. Det har dessverre vist seg at forsikringen ikke dekker alt som var ønskelig, blant annet det punktet som kalles simpelt tyveri.

 

En stor grunn til at man har forsikring, skal ikke det være at den dekker tyveri?

Dette er jo det minste man kan forvente av en mobilforsikring. Siden mobiltlf lett blir stjålet av andre.

 

Og siden dere har opprettet denne forsikringen så burde dere jo gått grundig gjennom vilkårene før dere lanserte den.

 

men anyway, dette forteller jo egentlig ikke at Chess er et dårlig selskap grunnet akkurat denne saken.

Hva Chess har av tjenester og priser å tilby kunder, må vel være opp til hver enkelt.

 

Men det er svært viktig at absolutt alle selskap blir flinkere til å opplyse om diverse ting til alle sine kunder, slik at det ikke blir noe misforståelser.

Og at folk vet hva de går til.

Dette sees som et simpelt krav for alle seriøse operatører rundt omkring.

 

:roll:

Lenke til kommentar

1. Jeg hadde Chess, og synes de var billige og greie inn til jeg trengte hjelp med GPRS innstillingen.... Min oppfating er at Kundeservice hos Chess består av u-erfarende "konsulenter", mest sannsynlig lavlønnet studenter, som byttes ganske ofte, og som har begrenset kunnskap om mobiltelefoni..... Jeg måtte klare meg selv.... Samtidig påsto de at Chess har egen nett og at de ikke bruker Telenors nette. På slutten ringte jeg til Telenor for å få GPRS innstillingen....

 

2. Jeg bestilte mitt kort i 28.01.2004, men på grunn av videreføring av ab. fra Netcom fikk jeg ikke SIM før i Feb. Chess hadde tilbud på tilknytingsgebyr fra 01.02.2004 og jeg spurte om det samme rabat siden jeg åpningen av ab. ble gjort i februar men det synes ikke Chess at det er riktig.....

 

Konklusjon:

Så før ting ble mer kompliserte meldte jeg meg i OWNERSBUY og fikk meg en riktig bra ABB. gjennom Netcom (tilsvarer Netcom bedriftavtale + jeg får en rabat på 18% på hele regningen....)

 

Det er det jeg betaler med OwnersBusiness inkl. rabat (abb for private pers. som er medlemmer i OwnersBuy):

Månedsavgift 120,90

Ringe til:

Fastlinje 0,67

NetCom sitt nett 0,67

TelenorMobil sitt nett 0,67

Internt i Ownersbuy* 0,38

SMS 0,57

MMS 1,95

Oppstart 0,46

Oppstart internt* 0,34

Personsvar Gratis

Personsvar med fax Gratis

Ringe til Personsvar Gratis

Oppstart til Personsvar 0,34

Alle priser inkl. mva.

Oppstart til Personsvar 0,34

 

PS: Ringer du for 300kr i mnd. med Chess Move er det en del å tjene på det.... I tillegg har mann Netcom å forholde seg til og ikke noe dansk forsikringsselskap....

 

Håper du får erstatte din mobil! Det er ingen tvil at du har rett på det!

 

Mvh.

Timy

 

HINT! :thumbs:http://www.ownersbuy.no :thumbs:

Lenke til kommentar

For det første trur jeg ikke du kan legge ut prisene, da dette er en avtale mellom operatøren og kundene. (Det skader sikkert ikke at du gjør det!)

For det andre er prisene du oppgir maksimal rabatt, dvs 22%. Altså betaler du litt mer enn det, men jeg er så absolutt enig i at det er et knallbra abonnement som ingen kan slå. Eneste kjipe er at bindingstiden hvis du kjøper med telefon er 24 måneder. Det er jo veldig lenge!

Lenke til kommentar
Vi kan "forsikre dere" om at vi jobber med saken, blant annet er vi i samtaler om reforhandling av de eksisterende avtalevilkårene med vår leveranør Assurant.

Haha, moromannen :p

 

Jeg synes at enkelte av innleggene i denne tråden er bak mål, og har derfor valgt å ikke gidde å skrive noe her. Men akkurat dette måtte jeg kommentere...

 

Dessuten så tror jeg man skal lete lenge etter produktdirektører som gidder å svare på innlegg her på forumet. Så dette synes jeg er bra, stå på. Dere gjør en god jobb!

Lenke til kommentar
Konklusjonen er da at Chess har ikke gjort noe feil. Det er det trådstarter som har gjort. Han leste ikke avtalen, noe han sikkert angrer bittert på.

 

Det som kan diskuteres nå er jo hvorvidt forsikringen til Chess er en vits. Etter det jeg forstår, så er den ganske ubrukelig. De burde skaffe seg en bedre avtale.

 

Men nå har folk vridd på det som om Chess er blitt dårligere enn før. Et middels/dårlig forsikringstilbud er bedre enn ikke noe forsikringstilbud, slik de hadde før!

Det er vel egentlig bedre å ikke ha et forsikringstilbud, enn å ta 40 kroner i måneden for noe som i realiteten ikke er verdt mer enn kanskje 5 kroner i måneden?

Lenke til kommentar
1. Min oppfating er at Kundeservice hos Chess består av u-erfarende "konsulenter", mest sannsynlig lavlønnet studenter, som byttes ganske ofte, og som har begrenset kunnskap om mobiltelefoni..... Jeg måtte klare meg selv.... Samtidig påsto de at Chess har egen nett og at de ikke bruker Telenors nette. På slutten ringte jeg til Telenor for å få GPRS innstillingen....

Jeg kan skrive under på at deler av Chess sin kundeservis er ungdom som ikke er altfor seriøs.

 

Uten å gå nærmere inn på detaljer, så sitter jeg på noe som viser det tydelig. Hadde det vært Telenor eller Netcom hadde jeg formidlet detaljene til vg.no eller noe sånt, men har ikke lyst å "skade" chess, siden jeg er storfornøyd med de...

 

Edit: måtte presisere noe...

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Har lest igjennom denne tråden, og synes en del av innleggene er skrevet i affekt, og da mister man gjerne perspektivet..

 

Dersom man hadde lest forsikringsvilkårene til Chess hadde man skjønt at tyveri(grovt) fra person ikke dekkes.. Hvorvidt dette er bra eller dårlig er opp til den enkelte å vurdere. Synes man det er dårlig trenger man jo ikke å tegne forsikring..

 

Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene av Chess sin kundeservice. Jeg har vært kunde i Telenor (4 år), og Netcom (3 år), så jeg mener jeg har sammenlikningsgrunnlag.

 

For et par uker siden slet jeg litt med å sette opp min epostkonto på min nye SE T630. Jeg sende en mail hvor jeg spurte om innstillingene, og allerede neste dag kom det en epost med meget god og utfyllende forklaring. Bra!

 

Noen dager senere bestemte jeg meg for å anskaffe meg tvillingsim. Etter noen få dager kom det i posten. Jeg oppfatter kundeservicen som meget bra. Hos Telenor kunne det gå uker mellom spørsmål og svar.

 

Jeg mener at trådstarter går altfor langt da han skriver: "hold dere unna Chess, de raner deg".

 

Jeg mener at Chess kunne laget en liste over hva forsikringen IKKE dekker under "Chess insurance".

Lenke til kommentar
Det som er billig er alltid dårlig, det sier Pappa

Bærumgutt-83: Mitt inntrykk av deg ble mye bedre når jeg leste resten av postene dine :w00t:

 

Du må gjerne mene (pappaen din må gjerne mene) at alt som er billig alltid er dårlig. Synd for han at AMD er billigere og bedre enn Intel da (Et av flere eksempler).

Lenke til kommentar
Uten å gå nærmere inn på detaljer, så sitter jeg på noe som viser det tydelig. Hadde det vært Telenor eller Netcom hadde jeg formidlet detaljene til vg.no eller noe sånt, men har ikke lyst å "skade" chess, siden jeg er storfornøyd med de...

Dette er noe av det mest idiotiske jeg har hørt.. Litt glad i oppmerksomhet da eller ? :roll:

 

Anyway, var kunde hos Telenor Mobil i noen år og gikk over til Netcom da de begynnte med nummer portabilitet for syntes at Telenor ble da noe uoversiktig da jeg ikke kunne vite uten videre om jeg ringte til Netcom's nett eller Telenor's nett.

 

 

Selv så holder jeg meg langt unda billigselskaper.. De er sikkert ok folk de og, men de subsierer ikke telefoner... Om man tjener et øre her og der er meg klinkende likegyldig, for det er ikke noe man merker så veldig.

Men om m an får 2000,- avslag på en telefon.. DET merker man ;)

Så jeg er glad i NetCom jeg ;)

Forsikkringene til Netcom er også gode.. Og at Chess dekket kun Grovt tyveri ? hva er det for noe Bull?! Skal man ha en knekt nese for å få dekkt mobilen ?

Jaja, god jul!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...