CaSh Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 JaguarXKR: Det der var vel ironi? MissAngel: Jeg sa ingenting om at det er greit at han ikke får hjelp. Jeg foreslo faktisk at han skulle ta kontakt med sjefen sjøl. Ja, de har gjort en feil, men har jo ikke fått mulighet i å rette den opp en gang! De har jo fått mulighet. De har bare sendt han videre fram og tilbake, og sagt at han ikke får noe på forsikringen! Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Her er det ikke snakk om hva som eventuelt står i forsikringsvilkårene, men om vilkårene er urimelige. Når man tegner et abonnement må man regne med å kunne få en bra forsikring. Personlig holder jeg meg langt unna de operatørene som ikke tilbyr forsikring. Regner med at Chess drar en god del kunder som meg på sitt nye forsikringstilbud, og derfor må vi kunder kunne forvente like gode vilkår som hos Netcom og Telenor. Har forøvrig snakket med Chess kundeservice angående dette og ifølge dem dekkes tyveri selv om det ikke er ran. Tror det her er det danske forsikringsselskapet som driter seg ut. Chess har sikkert valgt et billig og useriøst forsikringsselskap som samarbeidspartner for å spare penger. Helt enig. Derfor syns jeg chess kanskje burde revurdere deres "partner" Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Det er slått fast at forsikringen som Chess tilbyr er ubrukelig hvis du er så uheldig at noen rapper telefonen din uten at du selv vet det? Men hvis du visste det, så ville man vel kunne forhindre det, sier de sikkert da.... Og innbruddstyveri... hvis mobilen er "forsvarlig innelåst" ( i en safe?) så er det vel heller ikke så lett for tyven å rappe den? Hvem er det vel som LÅSER inn telefonen sin FORSVARLIG hver kveld? Er det ifølge Chess uforsvarlig å sove med mobilen på nattbordet, med vinduet låst i lufteposisjon, hvor en dreven innbruddstyv kan åpne opp vinduet og snappe telefonen din? Er det da noen forskjell på om du ser på at tyven tar mobilen, eller at du ligger og sover? Er det uforsvarlig å sove i slike situasjoner? Er det et krav at man roper "stans tyven!!" selv om man ligger i sin dypeste søvn? Litt på spissen dette her, men det er jo moro å la tankene løpe av og til.. LOL Lenke til kommentar
olavgund Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Tror dette skjer hos de fleste og at ikke vi skal henge Chess for dette. Mobilforsikring holder jeg meg unna etter over(!) 3år med Telenor/Gjensidige og min 3100 for en del år tilbake. På en ridetur mistet jeg telefonen ut av lomma pga det ble et hull, fant den igjen morgenen etter -knust. Dette var på en avstengt grusvei hvor kanskje bare 1-2biler hadde kjørt i mellomtiden. Gjensidige spurte meg mange (uskyldige) spørsmål og kom frem til at at telefonen var å regne som tapt og ikke ødelagt under "plutselige ytre omstendigheter" pga tiden mellom mistet/funnet (ca 12t). Prøvde å argumentere for at skaden måtte ha skjedd i fallet og ikke etterpå (fall fra over 2m med fart, mot steiner, kanskje hesten tråkket på den?). Det ikke stod noe i forsikringsavtalen om definisjoner om tapt/mistet og hvilke tidsrom som lå til grunn. Jeg hadde betalt forsikring på denne i 3,5år og følte meg ganske lurt på denne snikformuleringen av mistet. Samtidig måtte jeg betale abbonement + forsikring i de 4(!)mnd det tok med saksbehandling og anke fordi jeg måtte det hvis forsikringen skulle gjelde. Skiftet telefonselskap i sinne, men i ettertid var det nok Gjensidige og ikke Telenor som var den stygge ulven. Derfor mener jeg at en bare bør holde seg unna forsikringsselskapene. Veldig mange spekulerer i å forsikre telefonen sin for så å få igjen penger for den når de blir lei den, og når vi vet at det som betales ut må kreves inn 2ganger (saksomkostninger, kostnader med administrasjon) vil den gjennomsnittlige forsikringstager ende opp med å betale inn penger til "snikerene". Er en smart så tar en forsikringspengene og setter de på en egen forsikringskonto som en kan ha i bakhånd når/hvis et uhell skjer. Dette er ihvertfall tilfelle der forsikringpremien er relativt høy sammenlignet med hva det koster å kjøpe forsikringsgjenstanden (som telefon, motorsykkel, kamera etc.) og hvor lang levetid gjenstanden har (en får som oftest ikke igjen hele summen når den har vært brukt). Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Konklusjonen er da at Chess har ikke gjort noe feil. Det er det trådstarter som har gjort. Han leste ikke avtalen, noe han sikkert angrer bittert på. Det som kan diskuteres nå er jo hvorvidt forsikringen til Chess er en vits. Etter det jeg forstår, så er den ganske ubrukelig. De burde skaffe seg en bedre avtale. Men nå har folk vridd på det som om Chess er blitt dårligere enn før. Et middels/dårlig forsikringstilbud er bedre enn ikke noe forsikringstilbud, slik de hadde før! Lenke til kommentar
Motig Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Triste greier dette her Chess. Jeg som har anbefalt dere til mange, og selv planlagt å bytte til dere. Blir slutt på det nå. Om det er Chess eller det danske jalla-forsikringsselskapet som har skylden her spiller liten rolle, siden Chess må ta det på sin kappe dersom de har valgt en useriøs partner. På websiden til Chess står: "Ved tyveri eller skade som følge av plutselig, ytre begivenhet dekker forsikringen tilsvarende utstyr for inntil kr 10.000,-." De reklamerer altså for at tyveri dekkes, men så viser det seg altså at det ikke gjelder all slags tyveri, bare ran og innbrudd. Tulleforsikring. Vil Chess fremstå som en seriøs aktør må de kvitte seg med slike svindel-ordninger. Første skritt: Bytt forsikringspartner!! Endret 31. mars 2004 av Motig Lenke til kommentar
jendor Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 (endret) Det beste rådet er vel: Pass på deg selv og tingene dine. Det er billigst, og så slipper man masse tull med dumme forsikringsselskaper. En mobil er forholdsvis lett å erstatte, den er billig, og man bør vel egentlig ikke trenge forsikring på en mobil. (min mening) Hva er det folk betaler pr. mnd for forsikring? 45 kroner? Billig, men unødig kanskje, med mindre man spekulerer bevisst i at man får en ny telefon når man er lei den gamle? Forsikringer fungerer ideelt sett etter solidaritetsprinsippet, som betyr at det store fellesskapet dekker den enkeltes tap/skade. Noen har aldri skade/tap, og betaler i realiteten skadene/tapene til de som har mange. Slik sett kan man jo godt tenke seg at operatørene tar høyere priser for å ringe/sende sms & mms osv, for å dekke opp kostnadene de har ved å tilby forsikring på en gjenstand som folk ikke behandler på en ordentlig måte? "Pytt, det er ikke så nøye, får jo ny på forsikringa likevel jo!" Tenk over at det faktisk ikke er noe som er gratis - det er en eller annen som til syvende og sist betaler regningen - og de er de som faktisk behandler telefonen pent og passer på den, og aldri bruker forsikringen. Mens andre bruker den 4 ganger i året.... Så ved å betale forsikringspremie på en slik forsikring, og samtidig være påpasselig og aktsom lønner seg faktisk ikke! Putt heller penga i egen lomme om du skal passe på telefonen. Hvis du er en distre klomsete kløne med 18 tommeltotter og mister mobilen 50 ganger i året, betal forsikringspremie, med god visshet om at andre tar regningen Endret 31. mars 2004 av jendor Lenke til kommentar
jevel Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Det beste rådet er vel: Pass på deg selv og tingene dine. Det er billigst, og så slipper man masse tull med dumme forsikringsselskaper. En mobil er forholdsvis lett å erstatte, den er billig, og man bør vel egentlig ikke trenge forsikring på en mobil. (min mening) Her er jeg uenig. Har man en telefon til 5.000,- eller mer er den ikke billig lenger, og forsikring som fra Chess koster mindre enn 10% av verdien på telefonen i året. Det er klart; hvis man er sønn av sin far og pappa er god for en del, så er det ikke så nøye, men for en som tjener en normal lønn og er 100% avhengig av telefonen daglig så vil det være krise å miste den. Jeg har selv hatt forsikring på telefonene mine siden NetCom startet med det for mange år siden, og har brukt den en gang. Opp i mot verdien på telefonen har det nok ikke lønt seg, men det å bare kunne gå i butikken samme dag og plukke meg ut ny telefon og få nytt SIM uten å måtte vente i sju vide, det er det som er verdt noe for meg. -KJ Lenke til kommentar
tutu Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 ...sier bare en ting jeg: Europeiske Helårsforsikring. 936 kr i året, dekker alle eindeler utenfor hjemmet ditt... I tillegg til en masse andre forsikringer som er e5t must når man er ute å reiser også, så totalt sett er det veldig billig! Lenke til kommentar
Teksup Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 mobilforsikring betalt til operatør er bare en falsk sikkerhet sett i mine øyne. når alt kommer til alt så er det veldig sjeldent forsikringen faktisk gjelder. Virker som folk flest tror at de får ny telefon fordi de har betalt forsikring når de selv er skyld i at telefonen blir stjålet/ødelagt. Lenke til kommentar
abo_ Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Hvis man leser litt lenger ned i chess avtaler så står det også: Forsikringen er også blant de billigste i markedet. For kun 40 kroner pr måned er din telefon totalforsikret mot både tap og skade. Ved skade må du betale en egenandel. Denne egenandelen er lav ved første gangs skade, og så stiger den i forhold til antall skader pr forsikringsår Litt selvmotsigende?!? Lenke til kommentar
genser Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Tror ikke jeg gidder å holde meg unna Chess - prisene er dødsbillige! prisene koster ingenting. de får du gratis på bl.a. chess.no.. edit: ja, jeg klarte visst å svare på siste innlegg på første siden, uten å vite at det var 5 sider her Endret 16. april 2004 av arehei Lenke til kommentar
Wolf22 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Triste greier dette her Chess. Jeg som har anbefalt dere til mange, og selv planlagt å bytte til dere. Blir slutt på det nå. Give me a break. Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Ring sjefen, ha Vollvik eller hva han nå heter, blir visstnok fikset da. Dessuten mener jeg det er gratis å få nytt sim-kort? Det fikk iallefall jeg.. Lenke til kommentar
morara Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Jeg kontaket sjefen selv (idar vollvik). Han gikk med på å sponse meg med en mobil. JEg fikk samsung E700 for 1990 kroner. Fikk den faktisk i posten igår. Og dessuten fikke jeg gratis Sim kort også (skulle bare mangle), men alt i alt er jeg ganske fornøyd med Chess sin kundebehandling. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Hvis man leser litt lenger ned i chess avtaler så står det også: Forsikringen er også blant de billigste i markedet. For kun 40 kroner pr måned er din telefon totalforsikret mot både tap og skade. Ved skade må du betale en egenandel. Denne egenandelen er lav ved første gangs skade, og så stiger den i forhold til antall skader pr forsikringsår Litt selvmotsigende?!? Chess bør nok endre denne teksten på denne siden ja. Totalforsikret mot tap kan vanskelig misforstås. PS. Ros til Chess og Idar Vollvik for at de ordnet opp for morara tilslutt. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 jeg bekymrer meg enda, men besluttet at dersom de motsetter seg så har jeg kopi av vilkårene. Slik det leses så er det lett å tolke til at den dekker tyveri. Lenke til kommentar
oddi80 Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Skjønner ikke hva dere kalger så på Chess for.. ( veit at det ordnet seg til slutt, men allikavel) For noen år siden hadde jeg Telenor og forsikring der.. mistet telefonen i vannet, og hva skjedde ?? ingen ting tilbake. jeg hadde ikke vært forsiktig nok. typisk. Så etter det var det helt slutt med forsikring for min del. Bortkasta penger. Tror dette er det samme om det er Chess. telenor eller netcom. Så heie Chess Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Mobilen min ble stjålet her om dagen og jeg hadde forsikring hos Chess. JEg betalte 40 kroner i måneden for dette i den tro at jeg ville være forsikret mot en eventuell hendelse. OMG, det er dyrt Hos et norskt forsikrings selskap ville dette kostet deg en 2-300 kr i året. og da ville du fått en all risk dekning for den.. aka practically no questions asked.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå