B0hemen Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Synes dette tar helt av.. personlig har jeg hatt mye mer problemer med Telenor enn med Chess. Er det 1-1 da eller? Dette er 1 tilfelle.. rolig nå. Hadde du vært like rolig om det var deg det gjaldt? Begrunnelsen i avslaget er helt idiotisk, og latterlig. Men, sånn er det når folk i slike stillinger ikke har begrep om hva god kundebehandling er. Tipper Chess ikke vet stort om hvordan jungeltelegrafen fungerer, selv om de er en leverandør av kommunikasjon. Da bør de jo også vite hvordan de skal snakke med kundene sine. Snakker ikke om han, men de andre som plutselig synes Chess er det værste som er. Hvilke stillinger snakker du om? Tipper Chess som er et lite selskap med bare brøkdelen av summen de andre har til bruk av reklame vet like godt som alle andre hvordan jungeltelegrafen fungere. Dette er første gangne jeg har hørt om noe slikt fra Chess... hvor mange ganger har det ikke vært slike saker rundt f.eks. Telenor? Hvor mange ganger har ikke de vært på TV hjelper deg osv? Hilsen fornøyd Chess-kunde Lenke til kommentar
MissAngel Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 ja men nå er jo chess ganske nytt for mange.... og om man hører en ting her og der så betyr det ikke plutselig at selskapet er ubrukelig... MEN... du må være enig i at hver gang telenor vs netcom gjør noe slikt så blåser det seg opp med en gang.. derfor må du ikke renge med at det samme ikke skal skje med chess... dem gjør vel feil de oxo som alle andre.. problemet er at vi har blitt så innmari kravstore når det gjelder alt.. om ikke ting går vår vei så er full krig med engang... greit, chess har kanskje gjort en feil her men da tar man saken et steg videre og håper på at det ordner seg... hvis ikke så kjører man det fullt ut og REGNER med at det SKAL ordne seg... Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Chess har da virkelig ikke gjort noe feil. Det står da svart på hvitt hva forsikringen gjelder. Om den som tegner forsikringen mener at den burde dekke mer er da totalt irrelvant. Slutt å oppføre dere som snufsete drittunger og aksepter virkeligheten... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 ingen som tenker over at når det dukker opp slike problem så er ikke de selskapene så hjelpsomme allikvel... hjelper ikke at prisene er nesten i null når man ikke får hjelp når man trenger det... dette er jo helt sinnsykt... Dette er overhode ikke helt sinnsykt. Det som er sinnsykt er at folk drar slike konklusjonen som du drar, ut i fra denne tråden. Folkens, dette er en enkelt episode... Dere tror vel ikke at det finnes en operatør som ikke har gjort en feil? Hadde derimot flere opplevd det samme kunne det vært grunnlag for diskusjon, men synes denne tråden burde stenges. Er jo bare tøv alt sammen, og unødvendig dårlig reklame for chess. Send en mail til vollvik, han spanderer sikkert en ny telefon på deg. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Hadde derimot flere opplevd det samme kunne det vært grunnlag for diskusjon, men synes denne tråden burde stenges. Er jo bare tøv alt sammen, og unødvendig dårlig reklame for chess. Send en mail til vollvik, han spanderer sikkert en ny telefon på deg. Jeg er helt enig med GeeZuZz, steng tråden. morara: Les heretter bedre igjennom forsikringsavtalen neste gang så slippe du å havne opp i noe som dette. Er vel ikke Chess sin feil dette, står helt tydelig på siden deres at forsikringen bare dekker ran ( noe som juridisk sett er helt annet enn tyveri). Her er noe av det den dekker: Chess Insurance forsikrer deg for: - Innbruddstyveri - Ran (hentet fra chess sine websider ) MVH Kristian Lenke til kommentar
eberland Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Hva med en reiseforsikring? Burde ikke det dekke alt av tyverier osv.. Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. mars 2004 Del Skrevet 27. mars 2004 Hva med en reiseforsikring? Burde ikke det dekke alt av tyverier osv.. Kommer helt an på forsikringsvilkårene Lenke til kommentar
MissAngel Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 ingen som tenker over at når det dukker opp slike problem så er ikke de selskapene så hjelpsomme allikvel... hjelper ikke at prisene er nesten i null når man ikke får hjelp når man trenger det... dette er jo helt sinnsykt... Dette er overhode ikke helt sinnsykt. Det som er sinnsykt er at folk drar slike konklusjonen som du drar, ut i fra denne tråden. Folkens, dette er en enkelt episode... Dere tror vel ikke at det finnes en operatør som ikke har gjort en feil? Hadde derimot flere opplevd det samme kunne det vært grunnlag for diskusjon, men synes denne tråden burde stenges. Er jo bare tøv alt sammen, og unødvendig dårlig reklame for chess. Send en mail til vollvik, han spanderer sikkert en ny telefon på deg. så du mener det er helt greit at han ikke får hjelp?? unødvendig dårlig reklame for chess????? du må da vel regne med at de oxo gjør sine feil som alle andre operatører... eller?? Lenke til kommentar
JaguarXKR Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Nei dette er ikke til å tro må jeg nok si etter å ha lest hele tråden Glad jeg leste dette nå, siden jeg hadde planer om å tegne et abonnement hos Chess, samt forsikring... Men nå er det klart, jeg styrer meg så langt som mulig fra Chess Telenor er et stort selskap som har peiling og er erfarne, samt grei nok kundeservice (ikke når det gjelder bredbånd ) Morara... Stå på saken og ikke gi opp! For denne saken SKAL du vinne, og jeg vil gjerne hjelpe til med dette Hold oss oppdatert om saken PS: TV2 Hjelper Deg hadde vært kult å kontake, samt "drite ut" Chess på TV Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 JaguarXKR: Det der var vel ironi? MissAngel: Jeg sa ingenting om at det er greit at han ikke får hjelp. Jeg foreslo faktisk at han skulle ta kontakt med sjefen sjøl. Ja, de har gjort en feil, men har jo ikke fått mulighet i å rette den opp en gang! Lenke til kommentar
bertie Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 http://www.chess.no/prodforsikring.asp på den siden står det jo helt klart: Den dekker også kostnader som følger av å bli frastjålet eller å miste telefonen, for eksempel: - Nytt SIM-kort - Eventuelt misbruk av abonnementet Står forsåvidt ikke i selve forsikringsavtalen, men det sier seg jo selv at man forventer at selskapet følger opp det de sier i "salgsargumentene" sine. bertie (fornøyd Chesskunde, dog uten forsikring...) Lenke til kommentar
JaguarXKR Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Ja, de har gjort en feil, men har jo ikke fått mulighet i å rette den opp en gang! Etter hva jeg har skjønt har Chess fått muligheten til å rette det opp, dersom morara har ringt og de rett og slett ikke har brydd seg. De ber ham jo om å ringe til forskjellige steder, som igjen ber ham om å ringe tilbake igjen der han fikk nummeret fra Mener fortsatt de har misbrukt den sjansen de har fått Lenke til kommentar
Spawn0611 Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Synes dette gikk litt skjevt ut for Chess sin del uansett... Når han tok kontakt med dem etter denne hendelsen, hadde jeg og blitt forbannet visst jeg hadde blitt sendt imellom og ingen viste hvor man skulle henvende seg... Lenke til kommentar
Motig Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Her er det ikke snakk om hva som eventuelt står i forsikringsvilkårene, men om vilkårene er urimelige. Når man tegner et abonnement må man regne med å kunne få en bra forsikring. Personlig holder jeg meg langt unna de operatørene som ikke tilbyr forsikring. Regner med at Chess drar en god del kunder som meg på sitt nye forsikringstilbud, og derfor må vi kunder kunne forvente like gode vilkår som hos Netcom og Telenor. Har forøvrig snakket med Chess kundeservice angående dette og ifølge dem dekkes tyveri selv om det ikke er ran. Tror det her er det danske forsikringsselskapet som driter seg ut. Chess har sikkert valgt et billig og useriøst forsikringsselskap som samarbeidspartner for å spare penger. Lenke til kommentar
GA Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Hmm. Jeg er en meget fornøyd chess kunde, og synes egentlig dette blir dratt for langt! Skjønner at det er irriterende å være kasteball og sånn burde det absolutt ikke ha vært gjort, men det som skjedde med deg står ikke i forsikringsavtalen, og om du ikke synes den er god nok, så ikke tegn den! Og hvis du ikke leste ordentlig igjennom er det din egen skyld! Når det gjelder telenor sin forsikring, så jobber jeg i en butikk som selger både telefoner og telenor abonnementer, og dermed også forsikringer! Og tro meg, telenor er nok værstingene her! Utrolig hvor mange merkelige avslag vi får på vegne av våre kunder! Meget frustrerende når telenor faktisk har sagt at det og det skal dekkes, men det ikke gjør det allikevel... Gjett hvem som får all kjeften! Ring Idar Vollvik, så ordner mest sannsynelig han det(utrolig hyggelig fyr!), og neste gang så les forsikringsavtalen ordentligt! Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Synes dette er utrolig dårlig av chess, er selv kunde der å vurderte denne forsikringen, leste så dette innlegget... Ringte da til Chess kundeservice, spurte om det dekker at jeg blir frastjålet telefonen, altså tyveri som i dette tilfellet... Dama på kundeservice, sa, jada, det er bare sende inn skademld, så ordner de det.. Da jeg refererte til dette innlegget, å at den dekker KUN ran, å ikke tyveri, ble jeg bedt om å ringe forsikringsselskapet i Danmark!!!!! Synes dette er meget uproft av Chess, er jo de jeg kjøper denne tjenesten av å de burde vite hva de selger, å anbefaler til folk!!!! Dette bør de snarest rydde opp i!!! Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 (endret) Her er det ikke snakk om hva som eventuelt står i forsikringsvilkårene, men om vilkårene er urimelige. Når man tegner et abonnement må man regne med å kunne få en bra forsikring. Saken handler jo faktisk om hva som står i vilkårene. Syns man vilkårene er urimelig burde man jo ikke ha skrevet under på det i første omgang, men heller skaffet seg en mobilforsikring gjennom f.eks Gjensidige NOR. Og når man først godtar vilkårene kan man ikke begynne å sutre over at de er urettferdige når man ikke får mer enn man har krav på. Virker som at Chess har sett seg nødt til å presisere at det må være snakk om ran og ikke bare tyveri for å redusere muligheten for svindel, som både Netcom og Telenor har store problemer med. Blir litt for lett å melde om at telefonen din plutselig bare er borte og du ikke vet hvor den er, så skal du få ny. Da har du ikke passet godt nok på, spør du meg. Endret 30. mars 2004 av Crazysteps Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Dette er for daarlig av Chess, jeg personlig kommer ikke til aa tegne abonement hos Chess foer slike saker som dette kan ordnes opp paa en skikkelig maate. Aa kalle det greiene som Chess tilbyr en forsikring er jo helt latterlig. Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Ble forsikringen solgt til deg beskrevet som tyveri-forsikring? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå