Shiva Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Flott du skrev det, for jeg hadde tenkt å kjøpe meg en mobil med chess. Det du kan gjøre er å forlange tilbake de pengene du har betalt i forsikring. Siden det egentlig aldri har vært noe forsikring på mobilen. Tyveri er tyveri og hva de da definerer som tyveri bør de gjør klarere i forsikring avtalen. Lenke til kommentar
jorn_:-D Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Hvis du ikke har funnet mailen så her er det kontaktinnformasjon: Idar Vollvik adm. dir [email protected] tlf: 55387403 mobil: 924 10000 Hold oss oppdatert om hvordan det går! Endret 26. mars 2004 av jorn_:-D Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Hadde du lest igjennom forsikringsavtalen så ser du at den forsikringa ikke dekker tyveri,men kun ran som er grovere. Ikke var det innbruddstyveri heller forresten, så i bunn og grunn har du ikke krav på erstatning fra Chess forsikringa de. Synes det er en dyr og dårlig forsikring det chess har, derfor jeg aldri har giddet og tegnet den.. Men uansett, lykke til.. Du kan jo prøve på innbo forsikringen da, hvis du er heldig som meg har du ingen eller lav egenandel.. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Glad jeg har forsikring fra Netcom! Eller er det noen som har funnet noe rare smutthull der og?? Bare synd det er så dyrt ringe for de er jo ikke SÅ ille på sms, mn jeg vil heller ha en bra forsikring og betale litt mer for sms'ene... Lenke til kommentar
morara Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 TAkk for alle tilbakemeldingene. Jeg sendte en klage på avlsaget, men det hjalp tydeligvis ikke. De fastholder på at de ikke vil dekke tapet. Jeg følgende tilbakemelding på klagen: Forsikringen dekker kun innbrudstyveri fra aflåst bygning, lokale eller bil samt ran ( se pkt. 5). Din mobiltelefon blev ikke stjålet fra en aflåst bygning, et aflåst lokale eller fra en aflåst bil. Din mobiltelefon blev stjålet fra din jakkelomme, hvilket ikke har noget med et innbrud at gøre.Selvom din jakkelomme var låst med glidlås, så har det stadig ikke noget med et innbrud at gøre, da der ved et innbrudstyveri er tegn på vold ved opbrud, og det skal være innbrud fra aflåst bygning, lokale eller bil. (se pkt. 6). Da Du hverken har mærket, at din mobiltelefon blev stjålet fra dig, eller set tyven og gjort anskrig (råbt stop tyven), så har dette heller ikke noget med et ran at gøre, da man skal gøre anskrig (råbe stop tyven) når man bliver udsat for et ran. Så vi fastholder vores avslag, da der er tale om et simpelt tyveri, hvilket ikke er omfattet af forsikringen. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre . Som siste utvei får jeg vel prøve å prate med sjefen sjøl da. Lenke til kommentar
Freak' Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 herregud.. detta hadde jeg gått veien om høyesterett om nøvendig for as... hvem er det forresten som roper "stopp tyven" nålenger?? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Dette er definitivt ikke service jeg ønsker meg! Har nå sendt mail til Chess Kundeservice og forespurt meg om hvordan dette forholder seg. Hvis de ikke klarer å gi meg et klart svar så får jeg skifte til et annet selskap. -KJ Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Dette er jo skikkelig skuffende av Chess, og ei veldig stygg ripe i lakken for selskapet som kaller seg "Folkets operatør"! Hva er poenget med mobilforsikring når den ikke dekker tyveri??? Er jo 40 kroner bortkastet i måneden det! Lenke til kommentar
jendor Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Dette høres ut som en sak for TV2 hjelper deg, eller NRK FBI Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Hadde vært artig og hørt med dem om hva de synes! Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Dette er jo skikkelig skuffende av Chess, og ei veldig stygg ripe i lakken for selskapet som kaller seg "Folkets operatør"!Hva er poenget med mobilforsikring når den ikke dekker tyveri??? Er jo 40 kroner bortkastet i måneden det! Dekker den ikke tyveri uten at den er låst inn er det liten vits ja.. men til Chess sitt forsvar så står det ikke at den dekker tyveri heller (står ran).. hadde nok spurt Chess FØR jeg begynte å betale for den forsikring.. litt sent å komme nå. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Som nevnt før, dere må lese gjennom forsikringavtalen før dere tegner forsikring. Men ja jeg synes det er rart av chess at de ikke inkluderer tyveri da.. Men uansett jeg er redd avslaget er begrunnet, du kan jo prøve å ta det på innbo eller reiseforsikringen din.. p.s Hvis mange nok klager høyt nok så tror jeg chess vil gi etter, hvem vil ha ufornøyde kunder? Ingen mener jeg.. Men uansett, håper du leser gjennom alt før du tegner forsikring neste gang.. Det var dumt at det skulle ende slik.. Synes i det minste du skulle fått gratis sim kort fra Chess, som en slags kompensasjon eller noe.. En svært stygg ripe i lakken ja, spesielt da de skrøyt så hemningsløst av forsikringa når den kom over hvor bra den var.. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Jeg er fristet til å sende en mail til Hr. Vollvik med link til denne tråden... da får nok pipa en annen låt! Jeg skal hvertfall holde meg unna Chess... og også sørge for at ingen jeg kjenner skal bruke dem heller.. hehe Lenke til kommentar
Motig Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Herregud Chess! Hva er det dere driver med her? Hvis det som står i denne posten stemmer så er det er stygg ripe i lakken for dere. Dette her må dere ordne opp i fortest mulig. Jeg vet om flere, meg selv inkludert, som har avventet å bytte til Chess fordi vi ventet på et forsikringstilbud. Nå når det endelig er lansert, var jeg egentlig fast bestemt på å bytte så snart bindingstiden til Netcom går ut til sommeren. Men hvis forsikringsavtalen deres virkelig er så dårlig, er det bare å glemme hele greia. Hjelper ikke å spare noen øre pr sms hvis man mister en telefon til 4000,- og ikke får den dekket. Da holder jeg meg heller til Netcom og Telenor. Chess har etter min mening virket som et utrolig sympatisk selskap så langt, og på en måte vært en motvekt til overprisene hos Telenor og Netcom. Men denne forsikringssaken grenser jo til ren svindel. Det er godt mulig at det står i forsikringsavtalen at det må være ran, ikke tyveri, for at det skal dekkes. Det eneste det forteller er jo at Chess prøver å unngå utbetalinger, og gi kundene en falsk trygghetsfølelse fordi de tror de er forsikret mens de i virkeligheten ikke er det. Kundene skal jo rett og slett forvente at Chess sin forsikring er like god som forsikringen til Netcom og Telenor. Dette er en skam Chess! Rydd opp i dette ellers mister dere all troverdighet. Det tar lang tid å bygge opp et godt rykte, men bare et øyeblikk å ødelegge det igjen. Endret 26. mars 2004 av Motig Lenke til kommentar
wolfman70 Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Er bare å sende en mail/link til Vollvik det... De kan bruke flere mill på fotball, men å gi en stakkers skikkelig forsikring er det ikke snakk om.... Lenke til kommentar
MissAngel Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 hehe..... chess er så bra.. bytt over til chess... morsomt... ingen som tenker over at når det dukker opp slike problem så er ikke de selskapene så hjelpsomme allikvel... hjelper ikke at prisene er nesten i null når man ikke får hjelp når man trenger det... dette er jo helt sinnsykt... gå videre med saken... så de virkelig får hørt seg... Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Synes dette tar helt av.. personlig har jeg hatt mye mer problemer med Telenor enn med Chess. Er det 1-1 da eller? Dette er 1 tilfelle.. rolig nå. Lenke til kommentar
eberland Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Jeg bestemte meg for ikke å ha forsikring hos Chess etter å ha lest gjennom vilkårene i forsikringen. Slik jeg tolket det er den ubrukelig i de situasjonene du har størst sjangse for å få bruk for den. Dessuten er det en veldig dyr forsikring, 40 kr/mnd eller 480kr/år. Chess ellers har jeg ikke hatt store problemer med, bortsett fra dårlig kundeservice og førsteinntrykk da jeg skulle bli kunde (tok lang tid og en sur kundebehandler mente at jeg måtte da forstå at de hadde mye å gjøre for tiden...) og at KID-nummeret er uforskammet langt Jeg tegnet nettopp forsikring i chess. Samenllignet vilkårene mot Telenor sine... fant ut at de var bedre hos chess - der står det blandt annet at fuktskade dekkes av forsikringen (står som unntak hos Telenor). Så kan en diskutere hva som er plutselg ytre årsak(dekkes) og uforklarlig tap(dekkes ikke) ...... Fant ut at 480 i året er det verdt å spandere på min nye N6600. Har forøvrig vært chesskunde i nesten et år nå, uten noen problemer med kundeservicen. Kan ikke klage der. Og min bedre halvdel konverterte nettopp knirkefritt til chess - kjapt og greit. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Synes dette tar helt av.. personlig har jeg hatt mye mer problemer med Telenor enn med Chess. Er det 1-1 da eller? Dette er 1 tilfelle.. rolig nå. Hadde du vært like rolig om det var deg det gjaldt? Begrunnelsen i avslaget er helt idiotisk, og latterlig. Men, sånn er det når folk i slike stillinger ikke har begrep om hva god kundebehandling er. Tipper Chess ikke vet stort om hvordan jungeltelegrafen fungerer, selv om de er en leverandør av kommunikasjon. Da bør de jo også vite hvordan de skal snakke med kundene sine. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Ser aldeles ikke noe grunn til å holde meg unna Chess for denne saken! Både Telenor og Netcom har svin på skogen og kunder som er misfornøyd med forsikringa deres! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå