Gå til innhold

Hold dere unna CHESS!


Anbefalte innlegg

Synes dette er utrolig dårlig av chess, er selv kunde der å vurderte denne forsikringen, leste så dette innlegget...

Ringte da til Chess kundeservice, spurte om det dekker at jeg blir frastjålet telefonen, altså tyveri som i dette tilfellet...

Dama på kundeservice, sa, jada, det er bare sende inn skademld, så ordner de det..

Da jeg refererte til dette innlegget, å at den dekker KUN ran, å ikke tyveri, ble jeg bedt om å ringe forsikringsselskapet i Danmark!!!!!

 

Synes dette er meget uproft av Chess, er jo de jeg kjøper denne tjenesten av å de burde vite hva de selger, å anbefaler til folk!!!!

 

Dette bør de snarest rydde opp i!!!

Opplevde faktisk akkurat det samme i det jeg skulle forsikre de nye telefonene til firmaet. Sendte mail med forespørsel til kundeservicen og fikk til svar at det var bare å bestille, da de dekket tyveri.

 

Når jeg så konfronterer dem med det jeg har lest her er de ikke så sikre lenger og ber meg kontakte assurandøren som sitter i danmark. I danmark svarer de ikke på mail, så jeg synes dette lover svært dårlig, jeg.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Crazysteps:

Hvordan kan du si at en kunde ikke har passet godt nok på dersom noen tar telefonen. Jeg er ofte innom land og blant annet Oslo hvor det er stor pågang av lommetyver. Har en lærer som ble rundlurt i London fordi det var så mange personer rundt der og plutselig var det tomt i lommene.

Er ikke alltid så lett å passe 100% på tingene, men man gjør sitt beste og slik som denne forsikringen er markedsført så er det rart at man plutselig IKKE skal få dekket tyveri (som egentlig kan omtales som som simpelt ran)

Lenke til kommentar
Kun hvis du ser tyven, og gør anskrig (råber stop tyven), for det kaldes

ran og er dækket af forsikringe. Hvis man ikke opdager, at der bliver

stjålet noget fra ens lomme, før man skal bruge det, så er det ikke

omfattet af forsikringen. da der er tale om et simpelt tyveri.

 

Da er det atter en gang bekreftet.

 

Forsikringen til Chess er med andre ord ikke verdt noe som helst for en som er ute og reiser en del.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Nei, det er det som er poenget.

 

Dette er noe de har laget seg for å slippe unna krav, ikke noe annet. Forbannet flisespikkeri. Det som i allefall er sikkert er at jeg avbestiller den forsikringen jeg har bestilt og at de andre telefonene i firmaet ikke skal porteres. NetCom Total er en finfin forsikring. Har hatt den i mange år, og den ene gangen jeg fikk bruk for den levde den opp til navnet sitt.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Kun hvis du ser tyven, og gør anskrig (råber stop tyven), for det kaldes

ran og er dækket af forsikringe. Hvis man ikke opdager, at der bliver

stjålet noget fra ens lomme, før man skal bruge det, så er det ikke

omfattet af forsikringen. da der er tale om et simpelt tyveri.

 

Da er det atter en gang bekreftet.

 

Forsikringen til Chess er med andre ord ikke verdt noe som helst for en som er ute og reiser en del.

 

-KJ

Det der er feil. Ran er en situasjon hvor det er brukt vold eller trusler om vold i forbindelse med tyveri. For å si det litt anderledes - tyveri blir ran så snart tyven bruker eller truer med å bruke vold.

Lenke til kommentar
Kun hvis du ser tyven, og gør anskrig (råber stop tyven), for det kaldes

ran og er dækket af forsikringe. Hvis man ikke opdager, at der bliver

stjålet noget fra ens lomme, før man skal bruge det, så er det ikke

omfattet af forsikringen. da der er tale om et simpelt tyveri.

 

Da er det atter en gang bekreftet.

 

Forsikringen til Chess er med andre ord ikke verdt noe som helst for en som er ute og reiser en del.

 

-KJ

Det der er feil. Ran er en situasjon hvor det er brukt vold eller trusler om vold i forbindelse med tyveri. For å si det litt anderledes - tyveri blir ran så snart tyven bruker eller truer med å bruke vold.

Men det vil likevel si at den ikke dekker tyveri, å blir du frastjålet tlf å ikke gjør anrop å roper vil ikke forsikringen dekke dette.

 

Dvs hvis du feks blir utsatt for lommetyver, å ikke merker at tlf er borte før en stund etter, dekke ikke forsikringen dette.....

 

Dvs, verdiløs forsikring å bortkastede penger....

Lenke til kommentar

Svar fra Chess ang forsikringen deres..

 

Les nedenfra og opp...

 

Ja, desverre så er det slik at den ikke dekker lommetyveri.

Etter å ha diskutert dette med Assurant så er det mulig å ta dette med på forsikringen, men da blir

prisen på forsikringspremien eller egenandelen for våre kjære kunder så høy at det ikke var aktuelt.

 

Med hilsen

Jarle Gulbrandsen

 

-----Original Message-----

From:

Sent: Wed 31/03/2004 10:42

To: Jarle Gulbrandsen

Cc:

Subject: Re: Chess forsikring

 

 

 

Lurer på om den dekker tyveri, feks lommetyveri?

Der jeg ikke merker det for en stund etter at det er stjålet...

Ifølge det jeg leser her kan jeg ikke se den dekker det.

Stemmer det?

 

----- Original Message -----

From: "Jarle Gulbrandsen" <[email protected]>

To:

Sent: Wednesday, March 31, 2004 10:35 AM

Subject: Chess forsikring

 

 

> Hei >

> Her følger en kortversjon av hva forsikringen dekker, samt en forklaring

på begrepet innbruddstyveri.

>

> Chess Insurance forsikrer deg for:

> 1. - skade på mobiltelefon som følge av plutselig ytre årsak.

> 2. - tap av mobiltelefon som følge av ran eller innbrudstyveri.

> 3. - utgifter til reparasjon som følge av funksjonsfeil som ikke dekkes av

garanti eller reklamasjonsrett.

> 4. - skader på mobiltelefonen som følge av kondens elle fukt.

> 5. - økonomisk tap som følge av misbruk av SIM-kort som skyldes ran, tap

eller innbruddstyveri.

>

> "Tap av mobiltelefon som følge av innbruddstyveri" betyr at en får dekket

tapet dersom mobiltelefonen i

> tapsøyeblikket er forsvarlig innelåst, men allikevel blir stjålet.

>

> Forsikringen og vilkårene er bygget opp i henhold til definisjoner omtalt

i norsk straffelov.

>

> Kan du ta kontakt med meg dersom det er flere ting du lurer på.

>

> Med hilsen

> Jarle Gulbrandsen

> Chess Communication

> Mob: 411 10 000

> Mail: [email protected]

>

>

Lenke til kommentar

Det er slått fast at forsikringen som Chess tilbyr er ubrukelig hvis du er så uheldig at noen rapper telefonen din uten at du selv vet det? Men hvis du visste det, så ville man vel kunne forhindre det, sier de sikkert da....

 

Og innbruddstyveri... hvis mobilen er "forsvarlig innelåst" ( i en safe?) så er det vel heller ikke så lett for tyven å rappe den?

 

Hvem er det vel som LÅSER inn telefonen sin FORSVARLIG hver kveld? Er det ifølge Chess uforsvarlig å sove med mobilen på nattbordet, med vinduet låst i lufteposisjon, hvor en dreven innbruddstyv kan åpne opp vinduet og snappe telefonen din? Er det da noen forskjell på om du ser på at tyven tar mobilen, eller at du ligger og sover? Er det uforsvarlig å sove i slike situasjoner? Er det et krav at man roper "stans tyven!!" selv om man ligger i sin dypeste søvn?

 

Litt på spissen dette her, men det er jo moro å la tankene løpe av og til.. :D

Lenke til kommentar

Vel, konklusjonen er vel veldig klar da, styr unna!!!

 

Å synes dette er veldig dumt av Chess, trur de vil tape mye på dette.

 

Jeg vil iallefall flytte mine abonnement til en aktør som tilbyr en forsikring som dekke tyveri osv...

 

Med dagen dyre tlf, er dette absolutt en nødvendig ting.

Lenke til kommentar

Hvis du har reiseforsikring kan du muligens få dekket tyveriet under den. Noen reiseforsikringer har som vilkår at du må være borte over en bestemt periode eller så og så langt borte fra hjemmet, men det står i avtalen din.

 

-Lykke til.

 

Selv har jeg Chess uten forsikring. Har korrespondert med support og faktura @chess.no og fått svar samme eller inne de nærmeste 3 påfølgende ukedager. Fornøyd med dem så langt.

Lenke til kommentar

Det som er problemet er at man må passe på å lese alle kontrakter med alle regler og unntak FØR man sender inn skademelding, slik at man er sikker på at kravet ditt er på riktig "format". Dersom du glemmer noe, eller forklarer noe på en måte som kan tolkes til forsikringselskapets fordel, da har du som regel tapt pengene.

:(

Lenke til kommentar

Tydelig at Chess-forsikringen er dårlig i forhold til pris.

 

Har Netcom Totalforsikring og er godt fornøyd. Måtte bruke den for en måned siden, og alt gikk som det skulle.

 

Netcom har riktignok en egenandel, men forsikringen har til gjengjeld ingen "smutthull".

Lenke til kommentar

Jeg jobber som nevnt i en mobilforretning og det vi fikk beskjed om fra forsikringsselskapet var at vi skulle si til kundene at de måtte tenke som et forsikringsselskap(dette gjelder da telenor forsikringen), dvs tenke:"ville jeg godkjent dette?" "Hvis ikke de tror det vil bli godtatt, spessielt ved fukt, så si at de kan hoppe på den og si de mistet den ned trappen!" Dette må da være det perfekte forsikringsselskapet for kunder! Men kanskje ikke for telenor siden det er de som blir sittende med ekstrautgifter?

Lenke til kommentar
Chess har da virkelig ikke gjort noe feil. Det står da svart på hvitt hva forsikringen gjelder. Om den som tegner forsikringen mener at den burde dekke mer er da totalt irrelvant. Slutt å oppføre dere som snufsete drittunger og aksepter virkeligheten...

Jeg jobber som telenor forhandler men har selv chess. Jeg vet hva forsikringene til begge selskapene gjelder, og telenor sin forsikring er først og fremst 15kr billigere per mnd, pluss at den dekker tyveri. Mange kunder som mister en telefon og på dagen før en ny! De bare fakser det til forhandlerne, og forhandlerne gir en ny telefon til kundene.

 

Derfor når man får en tilsvarende forsikring fra chess, antar man at premissene omtrent er det samme. For tro meg, MANGE som ikke har byttet til chess bare pga de ikke tilbød forsikring, også når de plutselig gjør det, og at den egentlig teller rompa si (unnskyld utrykket), så sier det kanskje at chess burde revurdere forsikringsavtalen de har.

 

Seriøst, hvor ofte blir man ranet og hvor man må rope stopp tyven?? Det hender oftere at du blir frastjålet den, enten på skolen, fest, kino osv

 

Ran. Pfft! :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...