morara Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Mobilen min ble stjålet her om dagen og jeg hadde forsikring hos Chess. JEg betalte 40 kroner i måneden for dette i den tro at jeg ville være forsikret mot en eventuell hendelse. Men da det virkelig skjedde og mobilen min ble stjålet vist de sitt sanne ansikt. Til å begynne med kunne ingen i kundeservice hjelpe meg, de visste ingentig og ba meg ta kontakt med Norwegian telecom som visst også er eid av Chess. Jeg gjorde det og i den andre enden av telefonen var det det en sur dame som heller ikke kunne hjelpe meg og henviste meg tilbake til Chess. Slik gikk det fram og tilbake til jeg endelig fikk beskjed om å fakse over noen papirer til Norwegian telecom som sammen med sin samarbeids partner Assurant (som er et dansk selskap) skulle behandle saken. Etter en tid ringte jeg dem opp for å spørre om hva som hadde skjedd i saken, fikk jeg beskjed om a jeg hadde fått avlsag. . JEg spurt e hvorfor, men hun ville ikke fortelle meg det og sa at jeg måtte vente på brevet fra forsikringa. jeg diskurte lenge med henn og etter en stund ble hun irritert og ga nummeret til forsikrings selskapet i Danmark. Jeg ringte så til Danmark for å høre begrunnelsen for avslaget og fikk vite at de ikke dekket tyveri fra ulåst bygning eller bil. Jeg skjønte ikke helt denne dette og forklarte henne at mobilen ble stjålet fra jakke lomma mi og ikke fra noe ulåst lokale eller. Jeg forklarte henne også at jeg hadde på meg jakka hele tiden og hadde aldri tatt den av. Etter å ha hørt dette forandret hun begrunnelsen med at siden jeg ikke visste hvem som hadde stjålet mobilen min kunne ikke de dekke tapet. . Jeg ble helt oppgitt og ringte Chess, men de sa at de ikke kunne gjøre noe med saken. JEg spurte om de i det minste kunne sende meg et nytt sim kort. Ja det kunne de, men det vill koste meg 200 kroner:no: !! Jeg har mistet mobilen min og alt av viktige telefon nummere og avtaler og det eneste jeg får igjen er uhøflig kundeservice, rot og dålig saksbehanding!!! Moralen her er: HOLD DERE UNNA CHESS!!!!!!!!!!!! DE RANER DEG!!!!! Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Ble litt irritert nå De kan i det minste sende over nytt SIM-kort synes jeg! Endret 24. mars 2004 av Alderon Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Burde stått under Operatører og tjenester Skal ikke unnskylde Chess for dårlig service, men det lønner seg nok å lese avtalen godt før du benytter deg av en forsikring fra teleselskapene. Det står under prislisten av SIM-kort koster 200,- og siden du har fått avslag så må du nok betale som alle andre. Chess Insurance forsikrer deg for: - Innbruddstyveri - Ran - skader som følge av uhell - Utgifter til reparasjon som følge av funksjonsfeil som ikke dekkes av garanti/reklamasjonsrett. Om det å ta en telefon fra en lomme er et ran vet jeg ikke... Endret 24. mars 2004 av B0hemen Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Ta kontakt med disse her, er det noen som elsker å grave opp dritt om profilerte firmaer så er det TV2. Jeg ser allerede for meg Solveig Barstad introdusere saken. "Mobilselskapet Chess har fått mye oppmerksomheit i det siste på grunn av dokkars lave prisar. Men ka skjer når kundane treng hjelp?...etc etc..." ______________________________________________ "TV2 hjelper deg: Tips oss!" Ønsker du at TV 2 skal hjelpe deg? Eller har du et tips til en sak vi burde ta opp? Skriv til oss! Adresse: TV 2 hjelper deg, Postboks 2 Grünerløkka, 0505 Oslo Faks: 22 38 98 01 E-post: [email protected] Dersom det er en sak du ønsker hjelp i, er det viktig at du oppgir navn og et telefonnummer der du kan treffes på dagtid. I tillegg ber vi deg å legge ved kopi av dokumentasjon (brev og lignende). Vi har dessverre ikke kapasitet til å gi råd og veiledning til alle som kontakter oss. _________________________________________________ Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Burde stått under Operatører og tjenester Flyttes. Btw: Du ble forresten ranet og hadde jeg vært deg hadde jeg hevet Forbrukerrådet på dem Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Har du prøvd å sende en mail til sjefen sjøl i Chess. Han virker jo ganske hjelpsom osv. Prøv å forklare på en rolig og saklig måte, fortell at du er en skuffet Chess-kunde, at de visstnok er "Folkets operatør" osv. Er i alle fall verdt et forsøk! Lenke til kommentar
morara Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Ok skal gjøre det, men hvordan kommer jeg i kontakt med sjefen sjøl? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 snakket med Chess nå, de kunne ikke forstå at tap/tyveri fra feks lomme ikke skulle dekkes Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Det er sånne ting som gjør at vi forbrukere mister tilliten til enkelte selskap, som feks. Chess... Men hadde vært stilig å hevet "tv2 hjelper deg" på saken Da ville nok pipa fått en annen lyd... Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Pr definisjon var ikke dette er ran, men et tyveri. Ran er i situasjoner hvor vold eller trusler om vold brukes under frarøvelse av en gjnstand/penger. Men uansett tviler jeg på at de har brukt ran bevisst for å lure deg, så kjør på Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Send forbrukerrådet på dem!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Ok skal gjøre det, men hvordan kommer jeg i kontakt med sjefen sjøl? Adressa er noe sånt som [email protected] Jeg sleit med å bstille et nummer, og da fikk jeg gratis innmelding av han. Han virker jo som en grei fyr som tar kundene sine på alvor. Forklar hva som har skjedd på en ryddig måte, så vil han nok hjelpe deg så godt han kan! Si gjerne i fra hvordan det går! Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Altså seriøst jeg syns det er latterlig. Her betaler man 40kr(!!!) per mnd (hvis man regner ut i året blir det faktisk 480kr) for å forsikre sin telefon, også når faktisk den blir stjelt så får man den ikke dekket?? Også hva er vitsen å ha smutthull som "uforklarlige hendelser". Hva er egentlig dette? Alt kan jo egentlig gå under denne kategorien. Telenor tror jeg tar 25kr for samme forsikring men de har i hvertfall ikke slike dumme smutthull som det der. Skal forsikringen kun gjelde ran, men ikke i hus, bil osv blir det jo utrolig teit! DVS kun hvis en person kommer fram med våpen og truer livet ditt hvis han ikke får telefonen, først da kan du få tilbake fra forsikring. Idiotisk spør du meg. Og det verste er at det er så lite man kan gjøre egentlig når forsikringsselskapet bare nekter plent. Jaja, prøv forbrukerrådet er mitt råd i den saken. Nei seriøst, tror chess VIRKELIG burde revurdere det tilbudet de gir til kundene sine. I hvertfall at man atpåtill må betale 200kr for nytt simkort. Hva i huleste er da vitsen med å tegne forsikring da. Man betaler jo for å slippe sånne kostnader. Også 200kr for et simkort? LOL. Jeg jobber på spaceworld, og vi tar 100kr for nytt simkort som brennes i butikken, men du kan få GRATIS tilsendt i posten av telenor. Tror da ikke det koster chess 200 kr å lage nytt sim kort. Det er sikkert innmelding og sånne tjenester som det der de tjener penger på. Jaja, vi forbrukere kan jo ikke kreve både lave priser og lave tjeneste priser. Noe må man sikkert vike for, for å få så lave priser som de tilbyr. Noe pluss skal dem ha. heh.... Endret 26. mars 2004 av CaSh Lenke til kommentar
jevel Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Gi meg en oppdatering på hvordan denne saken utvikler seg! Ikke gi deg. Hvis du har hatt jakken på deg og noen har vært i lomma di og tafset til seg telefonen skal du ha dette dekket. Hvis du ikke får dette dekket er det ikke aktuelt for firmaet mitt å være kunde hos Chess da vi har dyre telefoner alle mann og kan ikke være avhengig av å bli truet med kniv hvis noen skal stjele telefonene våre.... -KJ Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 har dere et firma med flere dyre telefoner tror jeg ikke å forsikre gjennom et telefonselskap er det lureste uansett. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Tja... Har du sjekket hvilke premisser de "vanlige" forsikringsselskapene gir, da? Jotakk. 4.000,- i egenandel. Da blir ikke P900ene så mye verdt allikevel. Men takk for "rådet".... -KJ Lenke til kommentar
orjanos3.16 Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Det her blir for dumt! Jeg ble frastjålet mobilen etter en fuktig bytur ,og det tok fire dager før jeg kunne hente en ny telefon hos forhandler. Det eneste jeg gjorde var å politi annmelde saken, så var papirene fra netcom, hvor det sto at jeg kunne hente ny telefon hos forhandler, på plass i postkassa fire dager etter tyveriet. Har holdt meg til netcom etter det Lenke til kommentar
herpel Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Er en grunn til at de er så billige... huff, har hørt om mye tull og rot fra Chess. Selv synes jeg det er veldig greit med de store 'sikre', skal du ha deg en ny telefon så kan du bare gå til deres utsalgssteder og kjøpe en ny telefon, hvor gjør man det som Chess kunde? Mer enn de tilbudene på telefoner de kjører innimellom og noen faste modeller de selger. Selv så holder jeg trofast på min 3310 og den trenger jeg ingen forsikring på... Håper virkelig du får ordnet dette! Ellers kan jeg slenge på noen freske historier fra andre misfornøyde Chess kunder som TV2 sikkert vil høre... Lenke til kommentar
sls Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Jeg bestemte meg for ikke å ha forsikring hos Chess etter å ha lest gjennom vilkårene i forsikringen. Slik jeg tolket det er den ubrukelig i de situasjonene du har størst sjangse for å få bruk for den. Dessuten er det en veldig dyr forsikring, 40 kr/mnd eller 480kr/år. Chess ellers har jeg ikke hatt store problemer med, bortsett fra dårlig kundeservice og førsteinntrykk da jeg skulle bli kunde (tok lang tid og en sur kundebehandler mente at jeg måtte da forstå at de hadde mye å gjøre for tiden...) og at KID-nummeret er uforskammet langt Lenke til kommentar
Wolf22 Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Tror ikke jeg gidder å holde meg unna Chess - prisene er dødsbillige! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå