Magnus Lie Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg trenger noen anbefalinger til literatur hvor jeg kan lære meg hvordan VB fungerer sammen med Excel, for å lage macroer i. Skal importere flat-filer inn i excel-ark, sortere dem rundt og lagre dem som excel-filer. Min ekspertise så langt strekker seg til å bruke "opptaks-funksjonen" i Excel, slik at Excel automatisk lager den macroen i VB for meg. Men nå blir det rett og slett for store formler å lage på den måten, og da må jeg gjøre det manuelt i VB, noe jeg trenger hjelp til. Finnes det noe litteratur rundt dette (om Excel og VB) som kan anbefales? Er ikke så godt kjent med VB, men har vært mye borti JCL og Easytrive, slik at jeg ihvertfall klarer å lese kildekode uten store problemer. Mvh. Magnus Lie Lenke til kommentar
snowbaard Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Prøv denne. God litteratur: VBA power programming VBA-developers handbook Når det gjelder selv koblingen mellom VB6/VB.net og VBA så tror kanskje Microsofts KnowledgeBase er beste kilden (men det står nok noe i disse bøkene også). EDIT: Tenkte jeg måtte tilføye litt... Endret 24. mars 2004 av snowbaard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå