Gå til innhold

Sannsynligheten for døde piksler

ohn

Anbefalte innlegg

Jeg har også en multiQ 172 Executive nå. Ingen døde piksler, fantastisk kvalitet. Grunne til prisen er vel glassflaten og aluminiumsinnpakningen. Den er jo lagd for å vare leeenge denne skjermen. Men det jeg ble overrasket over, Troy, er at selv om skjermen har 45ms responstid synes jeg spilling går veldig bra, og klarer ikke se no særlig ghosting. Derimot ser jeg farger jeg aldri har sett før med den gamle forferdelige CRT skjermen.. ;) eller hva synes du?

Joachim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har også en multiQ 172 Executive nå. Ingen døde piksler, fantastisk kvalitet. Grunne til prisen er vel glassflaten og aluminiumsinnpakningen. Den er jo lagd for å vare leeenge denne skjermen. Men det jeg ble overrasket over, Troy, er at selv om skjermen har 45ms responstid synes jeg spilling går veldig bra, og klarer ikke se no særlig ghosting. Derimot ser jeg farger jeg aldri har sett før med den gamle forferdelige CRT skjermen.. ;) eller hva synes du?

Joachim

Min skjerm har 16ms, hvor har du lest at din har 45ms?

Jeg er veldig fornøyd, veldig bra kvalitet og helt genialt med den antistatiske glass "ruta" foran LCD skjermen, går kjempe fint å vaske, helt fantastisk skjerm Jeg har heller aldri opplevd noe som helst problem i spill, alt går silke mykt, CS går som en drøm, spiller med Vsync av da men med så klarer skjermen 1280*1024 @ 75hz.

Veldig behagelig skjerm, veldig fornøyd.

Hvor jeg fant ut at den har 16ms var at jeg lastet ned .PDF dokumentet om skjermen fra www.multiq.no

Endret av Troy Henrik
Lenke til kommentar

Så lenge det ikke er en standarisert måte å måle ms på er det ikke verd fill aom argumnet, så at det dere finner av målinger der med en stoor klype salt

redigerer litt:

ISO 13406-2 dikterer at ms skal måles på en standardisert måte, så skjermer som følger denne standarden kan faktisk sammenlignes. Dessverre er det mang som ikke gør det enda :(

Endret av enden
Lenke til kommentar

Nå har jeg sittet å testet Samsung Syncmaster 172X siden fredagen og jeg har ikke oppdaget noen døde pixler. Hvis det skulle dukke opp noen, så skal jeg definivt prøve meg på massasje trikset opptil flere ganger :)

Kommer forøvrig en brukertest til av skjermen så fort en modurator har godkjent den.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke forstår er hvorfor folk beholder skjermer de har kjøpt med pixelfeil. Har du bestilt via postordre har du jo lovfestet returrett, så er jo strengt tatt bare å bestille skjemen og sjekke den, og eventuelt returnere og bestille fra en annen leverandør hvis du er uheldig. Skal jo en del til for å få pixelfeil på to skjermer etter hverandre. Med tanke på at prisforskjeller på de populære skjermene ikke er all verden fra leverandør til leverandør, så betaler jeg gladelig et par-tre hundre ekstra for å slippe en irriterende lysende pixel.

Gjennomsnitt og standardavvik? Dette er nå vel en binomisk fordeling da, jeg er hvertfall kun interessert i om skjermen har feil eller ikke, ikke om hvor mange døde pixler den eventuelt har. Så derfor burde det nå kunne være en rimelig grei sak å konstruere sannsynligheter for pixelfeil hvis man skal kjøpe f.eks fem skjermer fra en leverandør, og har tilgang til statistikker over hvor ofte pixelfeil oppstår :)

Nå tror jeg sannsynligheten for å få en død pixel eller flere på en skjerm er relativt liten, husk at de som poster på forum er som oftest de som har en feil eller to.

Endret av perbl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...