Gå til innhold

Modding av Sideplater


Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om noen har prøvd å pusse ned sideplantene til kabinettet. Vis du bruker et utrolig finkornet sandpapir til slutt, vil dette da få en bra "speil"-funksjon? Jeg prøvde dette litt på innsiden av døra med bra hell. Noen som har erfaringer innen området. Noen bilder å vise til? Kan dette bli bra eller er dette en helt idiotisk og dødfødt ide?

 

Alle tips mottas med takk :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, skal jeg være helt ærlig:

Tror det blir dødfødt ja!!

 

De vil mest sannsynelig bli utrolig vanskelig å få en jevn blank finish!

Du klarer det kanskje hvis du il ha ett prosjekt i 6 måneders tid :wink:

 

Det eneste som ville funke fett, hvis du ville ha en sølvaktig finish, er jo å pusse det jevnest mulig ned, for så å rulle over med en sølv maling...

Å rulle maling er en mye lettere prosess, enn å spraye...spraye er for de fleste av oss mye vanskeligere å få jevnt og pent...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-26 22:37, GTS skrev:

Vel, skal jeg være helt ærlig:

Tror det blir dødfødt ja!!


De vil mest sannsynelig bli utrolig vanskelig å få en jevn blank finish!

Du klarer det kanskje hvis du il ha ett prosjekt i 6 måneders tid :wink:


Det eneste som ville funke fett, hvis du ville ha en sølvaktig finish, er jo å pusse det jevnest mulig ned, for så å rulle over med en sølv maling...

Å rulle maling er en mye lettere prosess, enn å spraye...spraye er for de fleste av oss mye vanskeligere å få jevnt og pent...



Feil, feil og atter feil! Det er fullt mulig å få til en speil finish. Hvis ikke jeg helt har misforstått hva som er målet her, er det en fin guide til dette her:

http://www.procooling.com/articles/html/pa...g_your_ca.shtml

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-30 11:44, Bugaloo skrev:

ikke lurt å pusse ned til stålet for å få speil effekt, en dråpevann og rusten kommer på tre timer




_____________________________________________________

hvis du er veldig nøye med å bruke gjennom siktig lakk (eller no rust fri greier) så ville vel det fungere fint :wink:

 

_________________

skull.gif

 

________________________________________________

 

[ Denne Melding var redigert av: fat_guy på 2002-03-30 13:45 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-26 22:48, Bøgge Bakken skrev:

Proplemet er bare at fronten er laget av plastikk. Jeg brukte veldig grovt sandpapir med lakket "åt" papiret opp. Når du kommer igjenom blir det bra men man må bruke store mengder med sandpapir.



 

Fronten blir ett problem ja.

 

Jeg hadde villet brukt en borremaskin med roterende stålbørste. DEt funker veldig bra. Til slutt bruke en slipemaskin, slik som du fester smergel papir på.

Lenke til kommentar

Vist du vil gjøre grovslipingen litt enklere, kan du dra innom noen som driver med sandblåsing. Det tar dem ca 30 sekunder så er lakken din borte :smile:

Eller du kan bruke groft smergel på maskin.

Når du har fådd fjernet lakken, pusser du deg fram til en blank overflate. Med at du hele tiden bruker finere og finere papir. Til slutt vil du få en ganske så blank overflate, alt etter hvor mye du gidder og pusse...

Når du er færdig og pusse med smergel, kan du jo gå på med litt rubbing og rubbe ned det som måtte være igjen. Så kan du jo polere med voks etterpå, eller "Autosol". Autosol funker SOM BARE DET!!!!!

 

Men hvist du virkelig vil ha noe kult, så har jeg en ide til deg...

Puss kabinettet ditt så blankt det lar seg gjøre med smergel. Så tar du og crommer kabinettet... Blir ikke d blankt nokk for deg så, blir neste speil...

 

Har holt på mye med croming av motrosykkeldeler, og det blir BLANKT!!!!!!!!!!!!!!!!

Eneste bak delen er at det er en skikkelig grise jobb og holde på med.. Men hva gjør man ikke for skjønnheta?

 

Plastdeler rubber du ned med en M3 klut eller fint smergel, plast grunner det og kjører på med cromlakk

Er overflatene på plastdelene ripete eller "grove" Så kan du kjøre på med litt sprøytesparkel åsså, så blir det bra.

 

Have fun!!

Lenke til kommentar

Jeg har aluminiumskabinett(også), der syntes jeg at strømforsyningen ødela litt av det blanke i plexiglasset, så jeg tok å skaffet meg litt sandpapir.

 

Begynte med 50, så 60, 80, 100, 150, 320, 600 og 1200. Dette var en dagstids prosjekt, men resultatet ble bra;

 

Jeg har ikke tenkt stort på rust og slikt; men den har ikke rustet enda.

 

Metallet blir så blankt at man kan speile seg i det; det ser ut som børstet stål.

Lenke til kommentar

Hehe...trodde jeg va den eneste med nedpussa PSU. Har plexiglass i siden og toppen, men den store (stygge!) PSU'en min (med klistremerke på) ødela hele utsikten, så jeg rev av klistremerket og pussa den ned slik at den skinner som julig...ble ganske tøfft i grunn..=) Skal montere plexiglass i toppen av den og putte inn en gjennomsiktig vifte og kanskje en liten(!) Kald Katode...blir sikkert stilig..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...