Gå til innhold

Støy på bærbar med mobile XP cpu

Anbefalte innlegg

Har en kamerat med en Packard Bell bærbar (ikke sikker på modell) med mobile XP CPU... Problemet er at viften starter og stopper i et sett... omtrent hele tiden. Hadde nesten vært bedre om den gikk hele tiden... Finnes det noen muligheter for å kjøre på lavere hastighet for å bli mer stille, evt. få viften til å ikke starte før CPU er 4-5 grader varmere, eller på andre måter justere innstillinger for CPU og vifte?

Fant *LITE* i BIOS av innstillinger.... Noen hint?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det under noen spesielle operasjoner viften starter som spilling eller arbeid med f.eks tung videoredigering?

Har vært borti endel bærbare som har en tendens til å starte viften uten at det egentlig er "grunn" til det. Det som forundrer meg litt er at det er en mobile prosessor. Skal jo bruke lite strøm, bli mindre varm enn vanlige prosessorer...

Lenke til kommentar

Vifta starter hele tiden, selv om han ikke driver med tyngre operasjoner. Den starter - går 15 sek, og stopper. Sågår det kanskje 1 min, så starter den igjen. Selvsagt verre under CPU krevende operasjoner...

SKal høre litt mer i morgen. Jeg har ikke så mye erfaring med laptops... Har bare en gammel mobile Celeron 700 selv.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en HP4417 med AthlonXP 2400+ og vifta gikk ganske mye når CPU stod på full hastighet. Jeg brukte speedswitch og satte den ned på laveste hastighet når jeg drev med tekstbehandling, explorer etc. -- vifta gikk aldri. Prøv det.

Lenke til kommentar

Du har selvfølgelig satt strømmodusen til bærbar, selv om den går på batteri??? Høyreklikker på strømikonet på oppgavelinjen, så velger du mellom maks batteri, kontor, bærbar + noen andre som du kan lage selv. Bærbar/maks batteri er vel de som setter ned hastigheten på CPU'en.... Lykke til!

Lenke til kommentar
Du har selvfølgelig satt strømmodusen til bærbar, selv om den går på batteri??? Høyreklikker på strømikonet på oppgavelinjen, så velger du mellom maks batteri, kontor, bærbar + noen andre som du kan lage selv. Bærbar/maks batteri er vel de som setter ned hastigheten på CPU'en.... Lykke til!

Jada, står som bærbar....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...