Tanguero Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Holder på å bygge server, og lurer på om noen har erfaring med hotswap-rammer og SATA disker. Noen av disse diskene har jo både gammel og ny strømkontakt og da lurer jeg på om de som har dette vil passe i denne saken. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 SATA disker har de samme målene som vanlig PATA disker, så om PATA disker passer der, passer SATA disker der også. Mine Western Digital SATA disker tar bare molex kontakt. Men bygde nettop en pc med en Seagate SATA disk, og den trengte SATA strømkontakt også. Lenke til kommentar
knutby Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 SATA disker har de samme målene som vanlig PATA disker, så om PATA disker passer der, passer SATA disker der også. Mine Western Digital SATA disker tar bare molex kontakt. Men bygde nettop en pc med en Seagate SATA disk, og den trengte SATA strømkontakt også. Den trengte vel ikke begge?? er ikke 100% sikker men jeg mener 99,9 % at en diskkun skal bruke enten vanlig drevkontakt eller sata strømkontakt Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Spørsmålet var nok ikke godt nok formulert. Lurte først og fremst på om den "gammeldagse strømpluggen vil være i veien for back-plane laget for sata disker, altså om jeg bør unngå disker som har gammel molexplugg Lenke til kommentar
pertm Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Den trengte vel ikke begge?? er ikke 100% sikker men jeg mener 99,9 % at en diskkun skal bruke enten vanlig drevkontakt eller sata strømkontakt Jeg er helt sikker på raptor bare skal ha strøm fra en av delene. Det skal ikke overraske meg om disken kan bli ødelagt hvis en bruker begge på en gang. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 SATA disker har de samme målene som vanlig PATA disker, så om PATA disker passer der, passer SATA disker der også. Mine Western Digital SATA disker tar bare molex kontakt. Men bygde nettop en pc med en Seagate SATA disk, og den trengte SATA strømkontakt også. Den trengte vel ikke begge?? er ikke 100% sikker men jeg mener 99,9 % at en diskkun skal bruke enten vanlig drevkontakt eller sata strømkontakt Bare litt dårlig formulert, men ja disker med begge delene kan bruke KUN en av gangen. Står spesifisert på raptoren min at det er "to avoid damage" så jeg regner med elektronikken ikke liker to tilkoblinger av uviss grunn. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Spørsmålet var nok ikke godt nok formulert. Lurte først og fremst på om den "gammeldagse strømpluggen vil være i veien for back-plane laget for sata disker, altså om jeg bør unngå disker som har gammel molexplugg Molex-pluggen på sata-disker er plassert på samme plassen som på vanlige disker, så det burde vel gå bra? Det er bare IDE-interfacet som er erstattet med to SATA-tilkoblinger (hhv data og strøm). Lenke til kommentar
RaZoR_ Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Den trengte vel ikke begge?? er ikke 100% sikker men jeg mener 99,9 % at en diskkun skal bruke enten vanlig drevkontakt eller sata strømkontakt Jeg er helt sikker på raptor bare skal ha strøm fra en av delene. Det skal ikke overraske meg om disken kan bli ødelagt hvis en bruker begge på en gang. De s-ata diskene som har mulighet for begge typer strømplugger skal bare ha strøm fra EN plugg. Grunnen til at de er utstyr med molex og s-ata strømkontakt er for å være mer fleksible ovenfor kunden. Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Hmmmm, føler meg ikke helt overbevist enda. Er den gammeldagse pluggen plassert på en måte som IKKE kommer i konflikt med en hotswap SATA bakplate slik som den jeg viste til i første innlegg. Eller kan jeg kun bruke disker som IKKE har den gammeldagse pluggen (ie. anta at hotswap-platen forventer at området der (gammel)pluggen er skal være tomt.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå