Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Siden jeg er en ivrig lan gamer så må jeg nesten kjøpe meg en barebone, rett og slett fordi jeg er lei av å bære tungt hele tiden.

Her om dagen kom jeg over denne pene saken Shuttle SN85G4 .

Men det tok ikke lang tid før jeg merket at det stod nforce3 og socket 754.

Altså, sånn jeg har forstått det. så er det Amd-64 ?

Det jeg virkelig trenger er noen erfaringer ang. amd-64 og nforce3, jeg har jo nforce2 nå, og er veldig fornøyd, så jeg regner da med at det er bra.

Uansett, det viktigste her er at CS fungerer. Gjør det IKKE det så kan jeg bare glemme det :p

Anyways, var det ikke slik av windows ikke støtter amd-64?

Beklager, men jeg er litt grønn på området :hmm:

Jeg fant en annen modell Shuttle SN41G2B .

Den ser jo ikke så ille ut, men jeg har heller lyst til å legge på noen ekstra lapper å få en bedre/raskere pc, dessuten har jeg ikke testet amd-64.

Hvis det i det hele tatt er amd 64 da :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bygde nettop en ny PC med Shuttle SN85G4. Og for å si det mildt, det toweret er bare helt rått :). Ja, bakdelen med det er jo at du må kjøpe ny prosessor også, men en AMD 64 3000+ koster jo ikke så veldig mye lenger. Har også bygd en Shuttle SN41G2(ikke B, dette er da bare sort farge som er forskjeld), og den fungerer som bare det den også. De er lette å ta med seg og vi pleier ganske ofte å ta med Shuttleboxene i bærevesker som du også får kjøpt, opp til meg for å LAN'e :). Hadde før en Shuttle SN45G, men den ble litt liten når jeg skulle ha meg flere harddisker, så jeg solgte den. Men ellers var jeg ganske så fornøyd med den.

Jo, det er ikke noe problem med windows og AMD 64, men prosessoren har støtte for både 64- og 32-bit.

Lenke til kommentar

Tusen takk for raske og effektive svar!

Men jeg har funnet en hake, jeg har forstått det slik at SN85G4 kjører på sdram?

Liker ikke sdram, siden det er dyrt, og man får ikke akkurat mye for prisen, mener nå jeg da.

Tror jeg går for en Amd Athlon 64 3200+ siden det er hele 1 mb cache. noe jeg bare MÅ prøve.

Men jeg finner den bare BOXED. jeg har dårlig erfaringer med BOXED cpu'er, vifta holdt nemlig ikke mål ifølge abit nforce2 v2.0 hk' mitt.

Og når kommer den hærlige Shuttle flatscreenen ut?

Lenke til kommentar

altså..

den kjører DDR-SDRAM, som alle andre ting som er nyere enn 2 år :)

det kommer en 64bits versjon for windows ja.

den er ute nå, grstis i 366 dager som beta. og har du nvidia kort er du heldig, for de la ut 64bits dirvere denne uken. ulempen til alt dette, er at du da trenger 64bits drivere til lydkort, hovedkort osv. mulig shuttle har lagt ut dette. et 64bits system er uansett raskere, selvom det kjører på 32 bit :)

så gå for det du!

blir veldig lykkelig tror jeg!

Lenke til kommentar

Hei! Du er ikke helt oppdatert ser jeg, men det går fint :).

Alle nForce2/3 bruker DDR SDRAM også kalt DDR RAM. Den prosessoren er nok helt rå, ja. Du trenger ikke boxed vifte fordi det følger med et eget kjøle system i shuttle boxene, så du trenger bare OEM(bare CPU'en), ikke noen ekstra vifte trenger du kjøpe!

Altså, jeg kan sette cpu'n til 32-bit?

Hmn, så xp støtter ikke 64.

Jeg mener å ha hørt at det har kommet en egen window versjon til 64-bits cpu'er...

Du trenger ikke endre på noe som helst, for AMD 64 CPU'ene støtter både 32 og 64 bit. Jo, du har rett med at microsoft har lansert et windows med støtte for 64 bit cpuer. Du får nok litt bedre ytelse om du bruker, hvor mye vet jeg ikke(kan jo skjekkes på tester).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Nok et spørsmål, cs til 64 bits, det funker vel ikke?

Men jeg skjønner ikke helt, altså det er en liten switch på cpu'n da? så jeg kan bytte mellom 32 og 64?

Hmn... :p

Den er 64-bit, men bakoverkompatibel med 32-bits applikasjoner.

Lenke til kommentar

by the way, åssen skjermkot burde jeg ha i denne maskinen?

Det er jo nvidia chipset, så det burde da naturligvis være best med et gf fx kort?

husk at kortet skal lett holde 100 fps i CS.

Cs er egentlig grunnen til at jeg kjøper maskinen, imed at jeg begynner å bli aktiv og at clanen deltar i mange lan så er det viktigst.

Tingen er at jeg så SK (Schroet Kommando, verdens beste cs clan) teste akkurat disse shuttlene for ikke så lenge siden, og naturligvis så må jo cs fungere på de da, imed at de spilte cs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...