Gå til innhold

Trådløs Router, dårlig signal

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en trådløs router fra Linksys (underdivisjon av Cisco), 11mbs hastighet, samt fire vanlige innganger. Den står på soverommet mitt i 1. etasje, og etasjen under står datamaskinen min. Det er én dør mellom nettverkskortet og aksesspunktet, likevel får jeg enten No signal, eller Low. får i snitt 75% pakketap når jeg pinger routern.

Noen som har tips på hva jeg kan gjøre for å forbedre forbindelsen??

andre ting som kanskje ken være greit å vite er at:

-ser ut til at det ikke er noen andre trådløse nettverk i nabolaget (dvs. jeg klarer ihvertfall ikke å detektere andre nettverk enn mitt eget fra datamaskinen)

-jeg kjører på kanal 11 (har testa et par andre kanaler også, men har ikke sett noen merkbar forskjell)

-Den funker greit hvis jeg står 1 meter fra den uten noen fysiske hindringer i mellom kort og router

begynner å bli ganske frustrert!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sånt som det der har veldig med hva slags router du har. Jeg vil rett og slett tro at routern din er dårlig på signal. Jeg selv var dum nok til å kjøpe en smcrouter, som gav elendig signal, opp en etasje. Bytta til 3com, og da fikk jeg 75% signal. Anbefaler 3com til alle på det sterkeste :thumbs:

Lenke til kommentar

Er det ikke viktig å rette antennene mot sendestedet? På noen rutere er det også mulig å få kjøpt kraftigere antenner. Hadde dette vært en ide for deg?

Hva sier leverndøren sin side. Anbefales det å evt oppgradere firmware?

MazeKing

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...