Gå til innhold

Ny Bærbar til 10.000 i dag

Anbefalte innlegg

Ser ut til at jeg ender opp med å bestille en av disse 2, er det noen som har erfaringer, eller saklige grunner til at jeg bør velge en annen til ca samme pris?

Dell 5150

Pentium 4 2.8 GHZ

15" XGA skjerm

512 MB 333 Mhz DDR Ram

30 GB harddisk

32 MB DDR nVidia Geforce 5200 Grafikk

8 x DVD - 24 x CD-RW kombo

Modem og nettverkskort

94 Whr 12 celler batteri

9.777,- inkl. frakt

Acer 1355 LC (MPX)

Mobil AMD XP 2600 +

15 " XGA Skjerm

512 MB DDR SDRAM

40 GB harddisk

8 x AGP-S3 Savage 8 64 MB Grafikk

8 x DVD - 24 x CD-RW Kombo

Modem og nettverkskort

63 Whr batteri

10.132,- inkl. frakt

Takknemlig for innspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge er greie maskiner til sitt bruk, men hver klar over at dette er maskiner som :

- har dårlig batterilevetid

- Støyer mye (kan ikke brukes i møter, forelesningsaler eller klasserom)

- blir veldig varme

- er overhode ikke egnet til spilling.

Eneste grunn til å kjøpe en sånn maskin er egentlig å sitte hjemme på pulten med office og internett, og da kan man heller kjøpe en stasjonær til nesten halve prisen.

Mine erfaringer baserer seg på dell maskinen da, mulig at mobile Athlon er bedre men det får andre svare på.

Endret av Signatur
Lenke til kommentar

Signatur: legg merke til at det er en Mobile AMD XP 2600 +...

Er klar over at den blir en del varmere enn intel sine mobile CPU'er, men i alle fall langt bedre enn en standard P4.

Jeg ville absolutt gått for Acer, spesielt med tanke på hvor mye kritikk dell har fått i det siste. Dessuten vil jeg anta at det er en mer støysvak maskin...

edit: se her ang. CPU for bærbare: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=195349

Endret av erikindre
Lenke til kommentar

Har et forslag her: (men den går sikkert fort..)

http://www.komplett.no/k/k.asp?ck=1&r=1&ac...&s=mx24&p=46636

XP2600 Mobile, med Ati 9000 grafikk til under 10.000.

Acer maskina er bedre med tanke på CPU -- den er mobil, og om man kjører den type CPU på laveste frekvens (og da har du fremdeles kraft til vanlig tekstbehandling, explorer, powerpoint etc.) så vil nok ikke vifta være til særlig stor plage på lesesal etc.

Men grafikken er desverre ganske bak mål, så ikke ha noe forhåpninger om å spille noe særlig med den.

Lenke til kommentar
Har et forslag her: (men den går sikkert fort..)

http://www.komplett.no/k/k.asp?ck=1&r=1&ac...&s=mx24&p=46636

XP2600 Mobile, med Ati 9000 grafikk til under 10.000.

Acer maskina er bedre med tanke på CPU -- den er mobil, og om man kjører den type CPU på laveste frekvens (og da har du fremdeles kraft til vanlig tekstbehandling, explorer, powerpoint etc.) så vil nok ikke vifta være til særlig stor plage på lesesal etc.

Men grafikken er desverre ganske bak mål, så ikke ha noe forhåpninger om å spille noe særlig med den.

grafikken på maskinen du presenterer er ikke bak mål!

er det beste valget han kan ta!

det er jo ATi Mobility Radeon 9000 64 mb separat gfx!

det er fortsatt rimelig bra i en bærbar, og kan brukes til mange spoill fortsatt!

så gå for den du!

Lenke til kommentar

Det var vel bare 256MB ram og 1024x768 oppløsning på den demo maskinen. Jeg ville ikke kjøpt den, men den har jo et bedre grafikkort enn de andre.

Du kan få en centrino med radeon 9600 til rundt 13000,- Jeg ville spart litt til og kjøpt en slik. Den kan brukes til alt og du får mere igjen for den hvis du skal selge senere.

Lenke til kommentar

Er selvfølgelig enig i at jeg får en bedre pc til 13.000,-, men er ikke villig til å bruke mer enn ca 10`.

Da blir spørsmålet igjen, hva er mest fornuftig, Demo pcèn fra komplett med et noe bedre skjermkort enn Acer fra MPX, eller Acer med mere RAM ??

Skal hovedsaklig brukes til arbeid, noe spilling - enkle spill - blir det sikkert også..

Lenke til kommentar

Jeg hadde gått for demo'n.

en død pixel er ikke så fryktelig ille. Bare bruk sort skrivebordsbakgrunn eller mørk setting på windows så er den ikke så tydelig. (forsvinner logisk nok på svart).

Hadde vært noe annet om den var lysende rød eller grønn.

skjermoppløsningen blir omtrent som å kjøre 1024*768 i størrelse på en 19" CRT. Windows start meny osv ligner omtrent på hverandre i størrelse om du forstår.

Du kan uansett koble til en skjerm til og kjøre høyere oppløsning på den om du ønsker.

Til enkle spill så funker at 9000 utmerket. Er ikke mange månedene siden det var det råeste til bærbare heller.

Ville kjøpt minimum en 256 brikke til med ram så du kom opp i 512.

Harddisk kan du skifte ut ved en senere anledning om du synes den innebygde på 40Gb blir for liten.

(gikk selv fra 15 til 40Gb på en gammel compaq uten problemer.)

Så lenge du ikke kjøper celeron prosessor og er klar over at grafikkløsningene stort sett ikke er gode til annet en film og vanlig kontorarbeid blir du nok fornøyd.

Skal du ta med maskinen ut på tur ville jeg gått for mobile cpu til amd som de andre her sier.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kjøp deg en dell I 510. Den har centrino og er liten og lett. Dell sine P4 bærbare er det ikke vits i å kjøpe.

Enig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...