Tfosheim Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Mer AGP 8x fra ATI og NVIDIA Til tross for mye hype og store ord om PCI Express x16, kommer både NVIDIA NV40 og ATI R420 ut som AGP 8x-kort, før selskapene bytter til PCI Express x16. Dette ifølge taiwanske produsenter. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Raider Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 AGP porten dør ikke ennå så fort nei så at de kommer med AGP skjermkort er bare bra.. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Selvfølglig kommer den neste generasjonen i AGP (NV40, R420). Tross alt er ikke PCIe en eksisterende standard enda (i praksis iallefall). Og hvis en trodde at ATI/nVidia skulle utelukke å selge varene sine til de fleste (alle?) som har AGP, og som kommer til å ha AGP lenge enda, så vil jeg si en er naiv. Min personlige meing seff Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Nei det er klart veritas. Men det som hadde vært greiest hadde vært en pci-express-til-agp bro slik at vi kunne brukt kortet på pci express kortene våre senere. Men de vil vel heller selge to kort Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg hadde tenkt at mitt i875P hovedkort og P4C prosessor skulle få leve noen måneder til, så at NV40 og R420 kommer som AGP passer meg utmerket! Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) ble desverre som ventet for nvidia 8 pipelines og 12 til ati. og så har nvidia litt raskere gpu og ram for og holde følge med ati. men viste ikke nvidia at ati sikkert ville øke anntall pipelines eller ligger de et hakk bakom i utvikling ? hvor mye kan dette ha og si for ytelsen på kortene(12 pipelines) ? at nv 40 skulle komme med agp 8x har jo vært skrevet lenge om på netet. Endret 24. mars 2004 av Traxco Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 rart at nVidia går tilbake til x2 løsning for pipelinene, etter at det blei forkasta første gangen... En intressang ting som jeg la merke til på CeBit var at Palit langserte et 5950U kort som det stod at hadde 16 pipelines, uheldigvis var det bare en selger som stod ved standens deres da så jeg fikk aldri bekrefta om det var snakk om 16x1, 8x2 eller skrivefeil. Uansett så var er det rart at ikke nVidia ikke øker antaller da de så hvor positiv effekt det hadde forrige gang, eller kansje det er noen endringer i DirectX på vei som vil endre endel på hele skjermkortmarkedet(DX9.1/DX9.0c) Lenke til kommentar
Endre Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Er det ikke slik at R420 har AGP og R423 PCIe? Dette er i alle fall hva som har ryktes i lang tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå