ludobadger Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Heisann. Lurer på å kjøpe meg litt mer RAM. Det er snakk om 512 ekstra på et dualddr hovedkort; altså 2*256 brikker. Minnet jeg har fra før er 2*256 Twinmos cl2.5 så da hadde jeg jo tenkt å kjøpe mere av den sorten. Det jeg egentlig lurer på er om disse Dual pakkene har noe for seg. Eksemplet under er fra MPX sitt sortiment. TwinMOS 256MB DDR PC3200 184pins, 400MHz, CL2.5, 16Mx16/8 384,-*2 = 768,- TwinMOS 512MB DDR PC3200 Dual 256MB x 2, 184pins, 400Mhz, CL2.5 = 837,- Her er altså Dual pakken 69 kroner dyrere enn om jeg kjøper to "vanlige" brikker. Ikke at dette er noen stor sum akkurat men jeg synes det lukter litt matkedsføringsjippo av dette her. Det er da snakk om akkurat det samme minnet er det ikke? Er det virkelig slik at den Dual pakken er "bedre" enn 2 vanlige brikker, eller er dette bare en ny måte å tyne noen ekstrakroner utav hardwaregeeks på? Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) På amd systemer er det liten ytelsforskjell desverre. selv om teoretisk skal de klare dobbelt så mange operasjoner. Intel systemer har du en del ytelsesforskjell på. trur det har noe med HT å gjøre. Endret 24. mars 2004 av crownjewel Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Ta en titt på denne tråden Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 På amd systemer er det liten ytelsforskjell desverre. selv om teoretisk skal de klare dobbelt så mange operasjoner. Intel systemer har du en del ytelsesforskjell på. trur det har noe med HT å gjøre. Ikke HT, men P4c cpuene har så høy QPB eller sånn at de klarer å dra nytte av dual channel ram Lenke til kommentar
ludobadger Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Tnx. /Mental note to self: Det finnes en søkemotor hehe Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 I de fleste tilfeller vil det antakelig bli det samme å kjøpe to enkeltbrikker som et dual-kit. Forskjellen er vel at de to brikkene i kit'et er matchet slik at de har noenlunde samme spesifikasjoner, mens man med enkeltbrikker kanskje kan ha litt 'uflaks' med den ene f.eks. timtowtdi Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Med dual-pakker er man garntert at brikkene passer sammen. Det kan være litt kjedelig å få brikker som rett og slett ikke fungerer sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå