Morpheus- Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg lurer på om jeg f.eks kunne kjøpe meg en liten billigfryser til under 500,- og rett og slett sette hele pc'en ned i frysern? Da slår jeg 2 fluer i en smekk, både bra kjøling og det vil fjerne viftestøy pga en fryser er godt isolert! Det jeg egentlig lurer på er om noen har gjort det før? En fryser er tross alt -18C Muligens et dumt spørsmål, men morsomt og få svar på.. (Kanskje det fins en tråd om dette fra før, men søkte og fant ingen) Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 det du må tenke på er kondens.. det kan ødlegge maskinen din for alltid men derimot vist du kjøpte den fryseren (hvis du har eller har tenkt å kjøpe vannkjøling) så legger du radisen oppi.. hvis du klarere å isolere hele maskinen mot kondens, så hvorfor ikke ? Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Skal jeg gjøre det så blir det jo gjort skikkelig! Er jo "bare" og legge ut kabler til cd-rom av/på bryter etc.. Fuktighet blir det jo bare dersom du åpner frysern eller vis den ikke er helt tett da. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Ville ikke satset på at det gikk så bra! Som Diablito2k sa: Kjøp deg heller vannkjøling og et minikjøleskap/fryser så legger du radiatoren oppi. Mye tryggere! Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Det ville jeg også det, men har liksom lyst og teste noe nytt eller morsommere.. Dessuten koster vannkjøling 2500, frysern får jeg sikkert gratis.. Jeg kommer ikke til og gjøre dette nå, men kanskje en vakker dag.. med en litt eldre maskin.. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg lurer på om jeg f.eks kunne kjøpe meg en liten billigfryser til under 500,- og rett og slett sette hele pc'en ned i frysern? En PC utvikler mye mer varme enn det en fryser klarer å 'ta unna'. Du vil få en fryser som går konstant og på sikt sannsynligvis en temperatur inne i den som ikke ligger spesielt mye lavere enn temperaturen utenfor. Hvis den holder så lenge da. Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Okey. Da bygger jeg om huset og lager meg et fryserom , så har jeg faktisk en gammel diger varmepumpe på omrking 60kw (Denne må ha elv-kjøling, da en liten bekk vil koke med en gang )... den greier vel en -40C! Det skal nok holde... Vis ikke kan jeg sette frysern på kjølerommet og eventuelt bytte ut kjøle-veska så den greier -60C. Denne tråden sklir vel litt ut Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Hehe - det hadde nok funka bra Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Går nok riktig ille det ja. Små kjøleskaper bruker vel peltier element om jeg ikke tar feil (tenker på minibar kjøleskap på hotell). Og disse er så små at de ikke har noen mulighet til å kjøle ned en hel PC. Ett god isolert kjøleskap ville vel faktisk bare gjort det enda varmere i dette tilfellet :o) Mente du ett litt større med kompressor så hadde nok ikke disse kunne tatt unna varmen heller + med kompressor så ville det blitt en del bråk. Kjøp heller vannkjøling og heng en stor raddis på veggen ute (ikke solsiden). Presto, lydløst godt kjølt system. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå