Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trøbbel med nettverk

Anbefalte innlegg

da jeg skrudde på pcen imårrest og tenkte meg en tur på internett la jeg plutselig merke til at det stod at nettverkskoblingen ikke var tilstede. alt lyser som det skal på adsl-modemet, men på switchen som jeg deler intenett via lyste ikke nettverksikonet mitt, har prøvd å bytte nettverksledning men ingenting skjer. alt fungerte helt fint igårkveld så jeg skjønner ikke helt hva som kan ha skjedd... kan nettverkskortet ha tatt kvelden?på system i kontrollpanel står det at alt fungerer bra...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Deaktiver nettverkskortet under enhetsbehandling. omstart. aktiver kortet igjen.

2. Avinstallèr nettverkskortet i enhetsbehandlinga. omstart, og la windows finne kortet på nytt. Hvis den ikke finner det, slår du av maskinen, åpner den, og skrur ut nettverkskortet. start maskinen uten kortet (HELT inn i windows, dvs logg på), slå av, og sett inn igjen. funker det fremdeles ikke, er nettkortet gått konkurs :)

Lenke til kommentar

Jeg har en smc barricade router som tok kvelden sånn i ny og ne. Lysene og alt funket men den routet liksom ingenting. For at min skulle funke måtte jeg nullstille routeren. Dra ut kontakten og vente litt og så inn igjen. Jeg oppdaterte for litt siden firmwaren og har ikke hatt noen problemer med den siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...