Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Starter ikke opp?

Decline

Anbefalte innlegg

Har nettopp skiftet kabinett til Raidmax sitt nye (868? , det svarte..minste..)

Koblet alt til, det lyser i hovedkortet naar jeg plugger i (dvs. stroem funker).

Men naar jeg skal slaa paa, skjer ingenting. Tror PWR SW pinsene skal vaere rett, har ogsaa proevd litt forskjellig.

En annen ting ogsaa; det foelger med noen kabler med dette kabinettet jeg ikke hadde foer. Dette er mange 1-pins kontakter ala PWR SW, RESET SW etc. Staar bare VG, PTG eller noe saant paa de.

Skjoenner ikke hvor disse skal, om de er noedvendige. Staar ikke noe i MB boka.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nettopp skiftet kabinett til Raidmax sitt nye (868? , det svarte..minste..)

Koblet alt til, det lyser i hovedkortet naar jeg plugger i (dvs. stroem funker).

Men naar jeg skal slaa paa, skjer ingenting. Tror PWR SW pinsene skal vaere rett, har ogsaa proevd litt forskjellig.

En annen ting ogsaa; det foelger med noen kabler med dette kabinettet jeg ikke hadde foer. Dette er mange 1-pins kontakter ala PWR SW, RESET SW etc. Staar bare VG, PTG eller noe saant paa de.

Skjoenner ikke hvor disse skal, om de er noedvendige. Staar ikke noe i MB boka.

Det kan jo være mange grunner til dette. Kanskje et tåpelig forslag men kanskje du burde forsøke å ta alt ut igjen og sette det inn på nytt mens du forsikrer deg om at alt er som det skal være? Jeg hadde en rimelig flau episode der jeg hadde samme problem som deg. Etter å ha tatt alt fra hverandre igjen fant jeg ut at jeg i min iver etter å få på plass min nye hardware hadde mistet en skrue under hovedkortet... :blush:

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Hehe fant feilen..

Ok, nå er ikke jeg den som holder mest på med hardware her da..det merkes kanskje...

Fordi: Jeg fant problemet etter å ha montert PSU+MB på gamle kab igjen. Funka da. Så oppdaga jeg forskjellen mellom kabinettene: På det nye var det ikke montert slike skruer UNDER MBet, slik at det lå på metalflata :p OUTCH

Dermed ble det vel kortslutning osv.. Tenkte vel ikke jeg på...

Vel, fikk fikset det. En mindre dramatisk episode :)

Men takk for svar anyway

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...