Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT Ping "Spikes"


Anbefalte innlegg

Vis dere bare har det problemet i cs, prøv følgende kommadoer:

 

 rate 7500
cl_rate 7500
cl_updaterate 20
cl_cmdrate 7500

 

Det skulle fikse det meste av ping problemer i cs :) Ellers kan det være smart å gå ut av programmer som kazaa, winmx, outlook express etc.

*HOST* configsnusk *HOST*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vis dere bare har det problemet i cs, prøv følgende kommadoer:

 

 rate 7500
cl_rate 7500
cl_updaterate 20
cl_cmdrate 7500

 

Det skulle fikse det meste av ping problemer i cs :)  Ellers kan det være smart å gå ut av programmer som kazaa, winmx, outlook express etc.

Anbefales ikke imo , rates burde være minst 15000 , minst 50 cl_updaterate/cl_cmdrate , en 512/128 _skal_ klare 25000 100 100 hvis serveren er god nok.7500 , 20,20 :thumbdown:

Endret av pronoob
Lenke til kommentar

Skal skrive ein klage til NGT og referere til denne posten. Kan jo definitivt ikkje ver bra for rykte deres at de har sånne problem! Har hatt dette problemet i ca etpar måneder.... Har spelt med folk som har BB fra NGT og telenor samtidig, og alle med NGT (fra bergen) fekk høy ping akkurat samtidig, og forsvant samtidig. Brukere som ikkje hadde NGT slapp problemet.

 

Breiband fra NGT, avtale gjennom UiB

 

2000/640

 

Ligger desverre litt under 2000kbit/s, så nok et spark til NGT der...!

 

:no::no::no::no::thumbdown::hmm:

Lenke til kommentar
Vis dere bare har det problemet i cs, prøv følgende kommadoer:

 

 rate 7500
cl_rate 7500
cl_updaterate 20
cl_cmdrate 7500

 

Det skulle fikse det meste av ping problemer i cs :)  Ellers kan det være smart å gå ut av programmer som kazaa, winmx, outlook express etc.

*HOST* configsnusk *HOST*

Dette er ikke noe CS problem jeg har aldri spilt CS

 

Dette er et ngt problem , vi er gjerne 4 fra NGT på samme server

og alle får disse ping "spikesene" sammtidig.

Lenke til kommentar

Har delta igjennom uib i bergen. Får de samme spiksene som det snakkes om, har prøvd å ta det opp med ngt men de tar ikke problmet alvorlig. Det siste jeg har prøvd på er å gå igjennom uib som fører en dialog med teknikere i ngt om uib avtalen. Han jeg har hatt kontakt med hos uib tok det i alle fall alvorlig og skulle snakke med sine kontakter i ngt om det.

Lenke til kommentar
Jeg har vel kanskje 7 mnd igjen av bindingstiden. Jeg laster ikke ned store mengde r med dill dall fra nettet; det viktigste for meg er at linjen min har ok hastighet og bra ping. Det har IKKE NGT i Bergen, og blir det ikke noe ordning på dette, så går jeg over til telenor når bindingstiden er over. Jeg bor i sentrum og har ping spikes opp mot 2000 som varer i 5 sekunder kanskje 5 ganger i løpet av et map som varer 20 min i Unreal Tournament. Spiller i clanbase cuper og er med i en clan, og er irriterende å ha slike ufrivillige pauser i spillet hvor jeg ikke kan bevege meg omtrent. Disse spikene var ikke i begynnelsen da jeg fikk NTG, men er noe som har kommet de sist par mnd. Men dårlig routing har NTG alltid hatt, men jeg bruker tunnel gjennom telenor sitt nett til noen servere, så jeg klarer meg :) Til tyskland router NGT veldig bra.

BaO suger :D

Lenke til kommentar
Dere som sliter med spikes, kjører dere trådløst?

Problemet ligger hos NGT.

Det var jo litt goddag mann, økseskaft.

 

Jeg antar du da ikke kjører trådløst, eller har du en annen grunn til å være så sikker?

Fordi 3 jeg kenner som spiller samme spill og er på samme server som meg

får de samme ping spikes'ene sammtidig og vi sitter på forskjellige sentraler i

Bergen med forskjellig utstyr. Folk som jeg kjenner med andre levrandører på

samme server får ikke disse problemene.

 

Derfor kan jeg si med 100% sikkerhet at problemet ligger hos NGT .

Lenke til kommentar
Vis dere bare har det problemet i cs, prøv følgende kommadoer:

 

 rate 7500
cl_rate 7500
cl_updaterate 20
cl_cmdrate 7500

 

Det skulle fikse det meste av ping problemer i cs :)  Ellers kan det være smart å gå ut av programmer som kazaa, winmx, outlook express etc.

Eg spiller Medal of Honor og har samme probleme med NGT. Kazaa og outlook express er selvfølgelig av. Det som klart viser det er NGT er at når andre ifra NGT i Bergen, uansett avtale og sentral spiller, får dei samme spikes/ping hopp samtidig med meg. Dei andre som spiller uten NGT bare ler når dei ser at kun dei med NGT får slike hopp gang på gang, og samtidig. Det er jo klart at det da ligger hos NGT og ikkje lokalt på maskina. Kan også nevne at eg var på LAN med klanen min i samme spill, med 3 Ngt kunder. Da hadde vi leigd linje (ikkje NGT) og alt gjekk som ein drøm ;)

Endret av Zandal
Lenke til kommentar

Ok, men da er det jo ikke så vanskelig å finne ut hvor problemet ligger. Gjør følgende neste gang dere skal spille;

 

1. Kjør en tracert til den serveren dere spiller på

2. kjør en kontinuerlig ping til hvert eneste hop, evt. kun NGT hopene om det er mange.

3. Når dere opplever spiksene, alt-tab ut og se hvor det oppstår

4. Sammenlign her

5. Send mail til NGT

Lenke til kommentar

Nextgentel Charlie, Oslo

 

Spiker som f_a_e_n fra kl 18:00 til kl 22:00 på hverdager når jeg prøver å spille på f.eks danske servere (pingen fukserer mellom 40 og 300 alt ettersom, gjør det i allefall umulig å spille).

Har analysert litt, og det er _igjen_ fordi NGT har valgt råtne peering partnere, i denne forbindelse mot Danmark (pingen flukserer mest der det går fra nextgentel og til den danske peering partneren), samt at selve nettet er breddfullt av cs fjortisser og kazaa noobs da :p

Endret av znapper
Lenke til kommentar

Problemet ligger i ruteren deres. Jeg hadde samme problemet, og da jeg fikk ny ble problemet borte. Pr0v oxo og oppgrader den via endring.nextgentel.com

gl hf.

 

og, alle rates under 10 000, 60, 60 er meget urettferdig for andre spillere som spiller fair, pga det gj0r at du sender altfor lite info til servern, og det blir veeeldig vanskelig og treffe deg. spill med 25000 101 101, dette er fair, og dette adsl bruker SKAL ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...