BBernes Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Alle NGT brukere som jeg kjenner fra Bergen får pingspikes på over 2000ms med gjevne mellomrom , dette gjør linjen ubrukelig til online spill. Håper NGT løser dette snart det begynner bli grenseløst iriterende. Noen utenfor Bergen med samme problem ? IKKE POST HER OM DU HAR ANDRE PROBLEMER ELLER ANDRE LEVRANDØRER Lenke til kommentar
kingpinX2 Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Er i Stavanger (og har NGT), jeg har ikke hatt noen spikes. Online spilling fungere slik den skal. Spiller av og til med en fra Bergen som spiker av og til, når jeg tenker etter. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Har hatt peak på nesten 4 sekunder stadig vekk den siste uka, men det er ikke NGT's feil. Har en mailserver stående på linja, og den får 14.000 spam mail daglig! (Jobber med å få opp et bedre system.) Edit: Sitter midt i Oslo sentrum Endret 24. mars 2004 av petterg Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Spikes her og, sitter i bergen. Lenke til kommentar
cyberho Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 jeg vet ikke helt hva spikes er for noe , men jeg har ikke hatt noen problemer med online spill.eneste er at internetten ryker noen ganger når folk ringer i huset, men det har nok ikke noe med spiksene som du snakker om. jeg bor i bergen med ngt Lenke til kommentar
fearhan Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Sitter på NGT 2mbit linje i bergen. Sliter med det samme. Har sett folk fra Stord (sør for bergen) som også har samme problem. Ser ut som det bare er oss med NGT i bergen og emegn som sliter. Han noen gitt beskjed til NGT????? Fearhan Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Har ikke merket noe spesielt annet enn i CS (og DET er ikke NGT sin feil, bare så det er sagt. Folk over hele verdne har det problemet). Kjenner for eksempel et par med Stjelenor som har "spikes" i f.eks CS. Jeg befinner meg i Bergen også btw. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Har ikke problemer med spikes, men med generelt råtten ping mot utenlandske servere, dette kommer av den elendige routinga som NGT har som er tatt opp i en annen post. Har sendt en mail til NGT og spurt om dette. Ganske fortvilet når man spiller på samme server som andre norske og de har halvparten av pingen min 2000/640. Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Har hatt lignende problem her i Trondheim, men ikke i så stor utstrekning som dere i Bergen. Hva slags programm bruker dere for å måle dette? Lenke til kommentar
Sicho Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Har hatt det i over 1 mnd nå, kontaktet nextgentel men de aviste slike problemer, mente at problemet lå internt, kjenner 4 brukere til med nextgentel i bergens om har samme problemet. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Får spikes hele tiden. Begynner å bli veldig irriterende ja, men har som regel ping under 100 mot norske servere. Noe som kanskje ikke er så veldig bra, men det fungerer nå hvertfall. Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Får spikes hele tiden. Begynner å bli veldig irriterende ja, men har som regel ping under 100 mot norske servere. Noe som kanskje ikke er så veldig bra, men det fungerer nå hvertfall. Det er langt i fra bra , jeg sitter i kr.sand med ngt bravo og har ping under 70 på servere i england osv. Lenke til kommentar
Herm Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Samme problemet her. Synes også at pingen jevnt over er elendig, noe jeg ikke er alene om. Har prøvd å kontakt NGT, men det kan nok ta litt tid før jeg får svar. 2000/640 Bergen Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Har NGT 2300/640 gjennom UiB, men har vel aldri opplevd noen form for spikes på linja her. Spiller heller ikke så masse online, men de gangene jeg gjør det er det veldig sjelden jeg opplever ping på over 80-100 på både norske og utenlandske servere. Lenke til kommentar
Rassi Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 jeg har også 2 mbit linje fra ngt og har det samme problemet. pingen ligger vanligvis ganske lav, men plutselig hopper den opp til 2000-4000 i ping. dette gjelder ikke bare for cs, men har det samme problemet på battle.net. Lenke til kommentar
joker74 Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg har vel kanskje 7 mnd igjen av bindingstiden. Jeg laster ikke ned store mengde r med dill dall fra nettet; det viktigste for meg er at linjen min har ok hastighet og bra ping. Det har IKKE NGT i Bergen, og blir det ikke noe ordning på dette, så går jeg over til telenor når bindingstiden er over. Jeg bor i sentrum og har ping spikes opp mot 2000 som varer i 5 sekunder kanskje 5 ganger i løpet av et map som varer 20 min i Unreal Tournament. Spiller i clanbase cuper og er med i en clan, og er irriterende å ha slike ufrivillige pauser i spillet hvor jeg ikke kan bevege meg omtrent. Disse spikene var ikke i begynnelsen da jeg fikk NTG, men er noe som har kommet de sist par mnd. Men dårlig routing har NTG alltid hatt, men jeg bruker tunnel gjennom telenor sitt nett til noen servere, så jeg klarer meg Til tyskland router NGT veldig bra. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Kjenner for eksempel et par med Stjelenor som har "spikes" i f.eks CS. Kan man forvente noe annet av dem? Ganske fortvilet når man spiller på samme server som andre norske og de har halvparten av pingen min Da må dere være uheldige Spiller cs, battlefield, og det meste av onlinespill med NGT (både mot norske, svenske og andre nordiske servere), uten en eneste spike Bor i Bergen, med 1000/384. Endret 24. mars 2004 av jallakim Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg bor i Trondheim og har ikke opplevd noen som helst problemer. Derimot har jeg lagt merke til at jeg har veldig bra svartid mot battle.net serverene som står i Sverige for tiden, rundt 30ms. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Vis dere bare har det problemet i cs, prøv følgende kommadoer: rate 7500 cl_rate 7500 cl_updaterate 20 cl_cmdrate 7500 Det skulle fikse det meste av ping problemer i cs Ellers kan det være smart å gå ut av programmer som kazaa, winmx, outlook express etc. Lenke til kommentar
freezeface Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Dette har vært diskutert før. Jeg tror en del har hendvendt seg til NGT om dette, uten at det er blitt noen bedring. Jeg spiller ca 2 timer online per dag og har i løpet av den tiden hatt bortimot 40 lagspikes. Dette resulterer vanligvis i rundt 15-20 kills også, som kan være veldig morsomt på en pub-server, men fryktelig slitsomt når det er match (clanbase/dogl). Kamerat av meg har telenor og han lurte fryktelig på hva dette var, hadde aldri opplevd det sa han. Bor i Bergen, Bravo-abb F. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå