HrSteen Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Jeg har en XP maskin stående som router for hjemmenettverket og får internett via kabeltv. Av og til så faller kabeltv ut og dermed drar internett samme veien, når internett kommer tilbake så er jeg nødt til å ta en ipconfig /release/renew eller reboote for å få nettet igang igjen. Dette er ikke like praktisk bestandig fordi jeg må da være hjemme for å få igang nettet. Så mitt spørsmål er; noen som har vært borti programvare/batfiler/etc som gjør følgende: Sjekker om det er nett og hvis det ikke er nett så kjøres en ipconfig /release/renew. Andre muligheter er feks at routern pinger gatewayen hvert 5. minutt og hvis det ikke er svar så ber den om ny ip. Dette kan vel gjøres via "Scheduled tasks" og ei .bat fil? Og alle de som har lyst å skrive "Installer Linux" kan spare seg noen tastetrykk, fordi det er ikke aktuellt Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Anskaff en ruter! Billigste slag med 2 Ethernet skulle holde fint. Denne f.eks. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&view=detailed timtowtdi Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Den enkleste metoden jeg kom på for øyeblikket er å lage en bat-fil som kjører kommandoen ipconfig /renew og deretter sette opp sheduleren til å kjøre denne feks 1 gang i timen. Er litt usikker på om downloads og slik da vil bli brutt hver time, men det finner du fort ut. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 Og alle de som har lyst å skrive "Installer Linux" kan spare seg noen tastetrykk, fordi det er ikke aktuellt Og jeg quoter meg selv... Hadde håpet å slippe å tvangskjøre ipconfig renew da jeg mister alle connections. Lenke til kommentar
god_online Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Vet at dette ikke er en helt optimal løsning, men.... Prøv å sette statisk IP (bruk info fra ipconfig /all) Vet ikke helt hvordan ISP'en din sitt kabelmodem fungerer, dvs. om det er det som deler ut IP'er via NAT.. Er det kabelmodemet som er Default Gateway? Hvor lang er standard lease time? Personlig har jeg ADSL fra NextGenTel, hvor ADSL-modemet også er en router som kan telnet'es til og konfigurere, men det er kanskje ikke på den måten hos deg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå