Gå til innhold

Musmatte til optisk mus

Anbefalte innlegg

Lurer på hvilken musmatte jeg skal kjøpe.

Har Logitech Mouseman Wheel Optical.

Den må fungere med optiske mus, være god i bruk, stor nok og ikke bli fort nedslitt.

Tenkte på en Everglide, men det står hos Microplex at de ikke støtter alle optiske mus. Dessuten har jeg lest at de blir fort nedslitt.

Kan feks punge ut for en fUnc, selv om den er ganske dyr. Duger den? Holder den lenge?

Trenger ikke tips om å gå over til kule-mus. Holder meg til den jeg har. :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde hvertfall holde deg til en enfarget en ellers vil den drive å kaste musepekeren rundt på skjermen innimellom.

En til en femmer på Ikea holder lenge egentlig.

Pass bare på at den ikke er for "smooth" for da vil ikke sensoren/e merke noe og pekeren vil stå bom stille

Lenke til kommentar

heisann =)

jeg har en sånn Microsoft Intellipoint(?) optisk mus.. bruker en musematte som jeg ikke aner hvor jeg har fått ifra, men den er knall! Disney-motiver =)

Det øverste laget i matta er i myk plastik.. musen glir VELDIG lett på den og har ikke merket noen ustyrlige hopp/rykk i Bill-programmene. Min erfaring er at slike musematter er MYE bedre enn de med stoff/tekstiler på toppen!

hei

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-26 22:33, TBJ skrev:

Har samme musa som deg og jeg har kjøpt Everglide (den hvite).

Fungerer utmerket !!!

Og i tillegg så gjør hvite musematter at musa bruker mindre batteri. Sjekk forskjellen på lyset under musa (gjelder bare tråløse) når du har den på sort underlag kontra hvit.

Men blir ikke Everglide-matter relativt fort utslitt?

Og en annen ting - synes den hvite fra Everglide ser fin ut, men blir det ikke et problem at den etter hvert blir skitten og dermed ikke fullt så hvit?

Om ikke annet så fra litt svette fra håndleddet..

Lenke til kommentar

Jeg har hatt den hvite musematte i 4-5 mnd. og kan ikke se at den er slitt i det hele tatt (bortsett fra på Everglide logoen som er litt slitt).

Den er heller ikke møkkete. Jeg vasker den sjeldent (har faktisk ikke tenkt på at den kan bli møkkete).

Jeg drar vel en våt klut over den en (altfor) sjelden gang jeg tørker støv. Men møkk ser ikke ut til å være et problem.

Og matta er utrolig deilig å bruke. Har brukt flere forskjellige typer, og jeg merker STOR forskjell.

Men så er kanskje noen mer kresen på det enn andre (jeg bl.a.). Kunne selv ikke tenkte meg å ikke bruke musematte (ja, jeg har prøvd det !!)

[ Denne Melding var redigert av: TBJ på 2002-03-27 00:36 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...