Andreasfe Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Temperaturen på min CPU er 58 grader idle og ca. 65 grader load... Kabinettet er et Chieftec Dragon Miditower, og CPU'en er en AMD Athlon XP 2400+ Har denne CPU-kjøleren: Glacial Tech Silent Breeze. Den kjører på ca. 2300 o/min... Hvor mye tror dere temperaturen på CPU vil synke ved å gå til innkjøp av denne kjøleren: Thermaltake Volcano 12... (Ser at den har viftestyring.. La oss si jeg kjører den på full guffe, 5500 o/min.) (Skal selvfølgelig ha kjølepasta også, hvis noen i det heletatt lurte... Artic Silver...) På forhånd, takk for synspunkter og kommentarer! Endret 24. mars 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Du burde kanskje investere i noen kabinettvifter, jeg tror det er det som er detr største problemet ditt. Men til spørsmålet, med en Volcano 12 på full guffe kan du regne med idle temp som er bare noen få grader over kabinettemp, dvs. lavt på 30 tallet. Problemet er bare at det ikke er mulig å være i samme rom som pc'en med en volcano 12 på 5500rpm, det bråker nesten like mye som en F16 i startøyeblikket. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Burde ikke være noe problem med Silent Breeze og XP 2400. Har bygget flere slike kompinasjoner og tempen har vært ca. 45-50C uten OC og full load....... Ta ut vifte og bruk litt artic silver elns. Mye har du inn i kabinettet ? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 24. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) simfan: Hehe.. er klar over støyen ja... Ville bare vite hvor langt ned den vifta er kababel til å føre CPU tempen... Angående kabinettvifter.. Jeg tror ikke det er det er der mesteparten av problemet ligger.. Temperaturen i kabinettet er nemlig ikke mer enn ca. 25-26 grader... jarmo: Ok.. Tror jeg prøver med litt Artic Silver pasta først... Blir det ikke noen særlig bedring (5 grader), så blir det ny vifte.. syns Den Volcano'n er ganske fresh med viftestyring som kan plasseres i Diskettstasjons brønn... Neste lønning vil nok gå til en del kjøling uanz... Må forberede maskinen på en varm sommer .. hehe... Tenkte meg igrunn viftestyring på alt også på CPU-kjøler.... Dermed er Volcano 12 midt i blinken Edit: Har veldig lite i kabinettet.. WD 40 GB harddisk, 256 MB Minne, CD-Brenner, Floppy Endret 24. mars 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Kab. temp på 25 grader er selvsagt ikke noe problem. Da er det nok kjølepasta som mangler. Det går selvsagt an å justere hastigheten på Volcano 12, jeg kjører den selv på 2800rpm og har da idle temp på 40 grader. Jeg kjører da på 2500MHz@1,74V med kab. temp på 26 grader. Med vifta på fullt er idle temp på 32-33 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå