fishlake Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Nå som dere har begynt med "terningkastmetoden" hadde det vært interessant med en tabell som viser alle kameraers testresultater slik at man kan ta et kjapt overblikk over hvilke kameraer dere synes er best. Oppdater gjerne gamle tester med terningkast, der dette er mulig. Lenke til kommentar
Roncon Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Når temaet først er tatt opp…. : Disse evinnelige terningkastene synes jeg er merkelig at akamera finner hensiktsmessig å bruke. En skala fra 1-6 gir ett veldig lite spillerom for å angi ”matematisk” hvordan ett kamera kommer ut av testen. Skulle man da i tillegg angi en ”rankingliste” basert på disse dette tror jeg det ville bli en underlig liste. For å illustrere hva jeg mener : Ixus 500 og DSC-T1 ble begge testet og fikk begge terningkart 4. Jeg har en distinkt følelse etter å ha lest testene at mr.Wirak foretrekker Ixus 500 fremfor DSC-T1. Skulle man lese en slik ”terningkastliste”slik du foreslår, tror jeg terningkast 4 vil bli en sekkepost for kameraer som er OK dvs de fleste( Cannon PowerShot S1 IS skulle ”matematisk” hatt terningkast 4 men fikk 5 basert på en følelse( bra )). Jeg synes det er rart at ikke akamera velger en større skala og i tillegg vekter den. For eksempel at billedkvalitet og optikk gir mer uttelling en eksempelvis batterikapasitet og funksjoner. Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Wirak's følelse er en slags vekting, det også :-) Jeg kan være enig i at det hadde vært ønskelig med en større skala (f.eks. 1-10). For at en slik tabell ikke skal slå urettferdig ut overfor "gamle" kameraer burde tabellen bare inneholdt det som er testet siste 3-6 mnd. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Hei, dette er noe vi ser på. Sony T1 er bedre i bruk, Canon Ixus 500 hakket bedre på bildekvalitet. Hva som er viktigst er opp til hver enkelt, summasummarum synes jeg imidlertid terningkast 4 er greit på begge. Karakteren er vektet; bildekvalitet er det klart viktigste momentet i karakteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå