Beatnik Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) For dem som ønsker å ta opp streamet video i WMV-format anbefales WM Recorder, som finnes her: http://www.wmrecorder.com/ Programmet kan også brukes til å ta opp nettradiosendinger. Det hersker en utbredt misforståelse i dette forumet om at det er ulovlig å ta opp streamet video. Ifølge loven er det fullt tillatt til privat, ikke-kommersiell bruk, og dette framgår også klart av NRKs retningslinjer: http://www.nrk.no/informasjon/1497561.html Endret 24. mars 2004 av Beatnik Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Tar den Windows Media 9 Streamingen? Den som er så tett hemmeligholdt at ingen andre program enn WMP9 kan spille den av? Hvis så, da må du mao. ha WMP9 installert for å kunne bruke denne? (Jeg tenker på folk som har Windows 2000 og ikke vil ha inn WMP9 fordi den er så bloat - og unødvendig, selv så kan jeg jo ikke bruke programmet da jeg ikke bruker Windows ) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Jeg rippa hvertfall flere streaming konserter fra ei side som sender egenproduserte opptak fra Gates of Metal på Hultsfred-festivalen 2003. Ikke noe elendige piratopptak fra publikum, alle konsertene er filma fra flere vinkler. De har fulle konserter ute med bl.a. Nightwish, Strapping Young Lad, Gamma Ray, Freedom Call, Lost Horizon + masse fler. http://www.hultsfred.tv Enkelt som bare det. Men lyden blir guffen, er ikke mange instillinger der. Når jeg streamer direkte fra siten får jeg 600kbps overføringshastighet og perfekt lyd, men når jeg recorder med WM Recorder blir det bare 400kbps, og da går det på bekostning av lyden som blir "boblete" og grumsete. Har prøvd å stille opp hastigheten på linja mi i settings, men den ramler ned igjen på 400kbps automatisk, selv om jeg har 704kbps tilgjengelig. Det skjer BARE når jeg tar opp. Snodig. Det er ikke snakk om å få direkte tilgang til filene så du kan laste dem ned, men å "capture" infoen du får inn på nettverkskortet mens den streamer. Svært lett å bruke, bare starter programmet før du trykker på opptaket man skal streame, så detekterer WM recorder resten, og du kan trykke på Record. For øvrig får man bare lagra 2 minutter med film i trial-versjonen. Endret 24. mars 2004 av Bitex Lenke til kommentar
div_ Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 wmr er DRITT, den fanger ikke opp den Fa*** steamen, bare jammrer om donwnlaod error 1006 eller noe og om at steamen ikke er der, tro meg steamen er IKKE vekke den er der..så "filmen" med egne øyne prøvde SDP..den klarte det på 1 forsøk..hva gjør jeg feil? velger adressen,(har programmet slik at jeg kan ha oppe IE vinduer samtidig med programmet) når jeg har lagt inn adressen, velger jeg lagre.........record..ERROR.. noen ideeer? Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Jeg har tatt opp en mengde musikkvideoer fra MusicBrigade med WM Recorder. Jeg har i likhet med Bitex 704 kbps ADSL-linje, men har valgt 1000 kbps som overføringshastighet på MusicBrigades nettside og Auto i WM Recorderen. Dermed hakker det som bare rakkern under streamingen, men det ferdige resultatet til WM Recorder er perfekt og Windows Media Player spiller det av med 1018 kbps. Så da stemmer det vel som de skriver: "Record at the highest quality on slow connections". Det kom forresten en ny versjon av WMR for noen få dager siden, versjon 9.1, med flere innstillingsmuligheter (tror jeg), Endret 24. mars 2004 av Rocambole2 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 (endret) Hm den låser seg på 400kbps hos meg..men streamen fra hultsfred.tv er jo i 600k, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor Kan sette så høy connection speed jeg bare vil i settings, men neste gang jeg sjekker settings står den på 400 igjen. Har prøvd 9.01 bare. Siten jeg snakker om har ikke noen egne instillinger for nedhastighet. Endret 24. mars 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå