Gå til innhold

Telenor provisjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes ikke det er riktig å fortelle folk som ikke er forhandlere om disse prisene. Det blir helt feil å gå inn i en butikk med denne informasjonen for å prøve å presse forhandleren til å gi et enda bedre tilbud.

 

Folk flest har vel liten forståelse for hva forhandlerne legger til grunn når de skal beregne inntjening på mobiltelefonene. Kunder har som regel liten forståelse for forholdet mellom innpris, utpris og inntjening kontra DB osv.

 

Synes slike tråder som denne ikke hører hjemme i en offentlig forum, og bør redigeres/stenges/slettes av hensyn til forhandlerne som ikke akkurat trenger å få inn eplekjekke kunder som krever rabbatter på bakgrunn nav provisjonene.

Lenke til kommentar

ja, men uansett:

 

folket vet ikke innpriser på telefoner, det er mye mer sensitivt enn provisjoner. Provisjoner ligger sikkert ute på et amatørnettsted uansett,

 

innpriser nytter det vel heller ikke legge ut da hver kjede/butikk har egne innprisavtaler og rabatter...

Lenke til kommentar
Folk flest har vel liten forståelse for hva forhandlerne legger til grunn når de skal beregne inntjening på mobiltelefonene. Kunder har som regel liten forståelse for forholdet mellom innpris, utpris og inntjening kontra DB osv.

 

Synes slike tråder som denne ikke hører hjemme i en offentlig forum, og bør redigeres/stenges/slettes av hensyn til forhandlerne som ikke akkurat trenger å få inn eplekjekke kunder som krever rabbatter på bakgrunn nav provisjonene.

Det er jo fint at du kan sette de fleste kunder i en bås - dvs de fleste er "dumme" som ikke har noen forståelse av hvordan beregninger gjøres, hva ut/innpris er og hva et dekningsbidrag er.

 

Alle vet at det er noe som heter innkjøpspris, og at den som driver butikk må dekke sine faste og variable kostnader for å ikke drive med tap. Det er elementær økonomi, som de fleste har kjennskap til.

 

"Eplekjekke" kunder som krever rabatter finnes uansett, selv om det skulle stå overalt på nettet at forhandlere får provisjoner - om du synes det er så fælt - finn en annen jobb da vel.

 

Det er rart at du skal sette deg selv som dommer over hva som bør redigeres/slettes/fjernes/viskes ut osv.. nytten av det er uansett svært liten - informasjonen er allerede gitt ut - og det er fint mulig å få tak i det på andre måter likevel. :D

Lenke til kommentar
Folk flest har vel liten forståelse for hva forhandlerne legger til grunn når de skal beregne inntjening på mobiltelefonene. Kunder har som regel liten forståelse for forholdet mellom innpris, utpris og inntjening kontra DB osv.

 

Synes slike tråder som denne ikke hører hjemme i en offentlig forum, og bør redigeres/stenges/slettes av hensyn til forhandlerne som ikke akkurat trenger å få inn eplekjekke kunder som krever rabbatter på bakgrunn nav provisjonene.

Det er jo fint at du kan sette de fleste kunder i en bås - dvs de fleste er "dumme" som ikke har noen forståelse av hvordan beregninger gjøres, hva ut/innpris er og hva et dekningsbidrag er.

 

Alle vet at det er noe som heter innkjøpspris, og at den som driver butikk må dekke sine faste og variable kostnader for å ikke drive med tap. Det er elementær økonomi, som de fleste har kjennskap til.

 

"Eplekjekke" kunder som krever rabatter finnes uansett, selv om det skulle stå overalt på nettet at forhandlere får provisjoner - om du synes det er så fælt - finn en annen jobb da vel.

 

Det er rart at du skal sette deg selv som dommer over hva som bør redigeres/slettes/fjernes/viskes ut osv.. nytten av det er uansett svært liten - informasjonen er allerede gitt ut - og det er fint mulig å få tak i det på andre måter likevel. :D

Jeg er ganske enig. Innkjøpspriser osv er lett å få tak i uansett. Dessuten skjønner jeg ikke helt problemet med hvorfor vi ikke skal få vite dette, er jo bare å gå til en butikk og høre. (Jeg har i allefall fått vite det hver gang jeg har spurt!)

Men ettersom veldig mange mobilselgere tydeligvis ikke vil at slik informasjon skal komme ut, kan man jo begynne å spørre seg om årsaken til dette! Er det noe de ønsker å skjule????

 

Det er jo tross alt kundene de lever av, og uten oss har de heller ingen jobb å gå til! Derfor bør de behandle oss med litt respekt og ikke plassere oss i båser som "mindreverdige" som ikke har godt av å vite slikt! Det sier mest om disse personene!

Endret av pologutt
Lenke til kommentar
Jendor sier:

Det er jo fint at du kan sette de fleste kunder i en bås - dvs de fleste er "dumme" som ikke har noen forståelse av hvordan beregninger gjøres, hva ut/innpris er og hva et dekningsbidrag er.

 

Jeg mener ikke å si at kunder er dumme. Poenget mitt er at forhandlere har nok å gjøre fra før og det er ikke hjelper på arbeidslasten at man må stå å bruke tid på å gjøre rede for prisene sine ovenfor kunder.

 

Jendor sier:

Alle vet at det er noe som heter innkjøpspris, og at den som driver butikk må dekke sine faste og variable kostnader for å ikke drive med tap. Det er elementær økonomi, som de fleste har kjennskap til.

 

Ikke glem at forskjellige butikker/kjeder har forskjellige priser selv om de selger med samme operatør. Jeg synes ikke at forhandlere må stå å redegjøre sine priser sammenlignet med en komkurrents priser på bakgrunn av provisjon.

 

Jendor sier:

"Eplekjekke" kunder som krever rabatter finnes uansett, selv om det skulle stå overalt på nettet at forhandlere får provisjoner - om du synes det er så fælt - finn en annen jobb da vel.

 

Joda, de kundene finnes. Men hvorfor gjøre salget vanskeligere? Og hvem sa at jeg er forhandler? ;)

 

 

Jendor sier:

Det er rart at du skal sette deg selv som dommer over hva som bør redigeres/slettes/fjernes/viskes ut osv.. nytten av det er uansett svært liten - informasjonen er allerede gitt ut - og det er fint mulig å få tak i det på andre måter likevel.

 

Pologutt sier:

Jeg er ganske enig. Innkjøpspriser osv er lett å få tak i uansett. Dessuten skjønner jeg ikke helt problemet med hvorfor vi ikke skal få vite dette, er jo bare å gå til en butikk og høre. (Jeg har i allefall fått vite det hver gang jeg har spurt!)

Men ettersom veldig mange mobilselgere tydeligvis ikke vil at slik informasjon skal komme ut, kan man jo begynne å spørre seg om årsaken til dette! Er det noe de ønsker å skjule????

 

Jendor: Jeg ser ikke på meg som en dommer. Det bare mitt synspunkt. Akkurat slik ditt er. Om det nytter eller ikke kan jeg ikke uttale meg om. Jeg synes bare at dette ikke burde være lett tilgjengelig informasjon. Hva andre måter du bruker får å få tak i denne informasjonen har jeg ingen mening om. At forhandlere selv gir ut denne informasjonen for de stå for selv. Jeg mener de ikke burde det.

 

Pologutt: Innkjøprpriser er enda mer beskyttet enn provisjoner. Hvordan du får tak i dem så lett vil jeg ikke spekulere i. Og som nevnt tidligere så vil en mobilselger bare gjøre jobben sin vanskeligere ved å opplyse om sine provisjoner. Kunden har ingenting med hva en forhandler vil tjene på en mobiltelefon. Tror ikke du får vite av en bilselger hvor mye han tjener på salget av den siste Audien.

 

Pologutt sier:

Det er jo tross alt kundene de lever av, og uten oss har de heller ingen jobb å gå til! Derfor bør de behandle oss med litt respekt og ikke plassere oss i båser som "mindreverdige" som ikke har godt av å vite slikt! Det sier mest om disse personene!

 

Ja, det er kundene mobilselgere og alle andre selgere lever av. Men snu litt på det da.. om de ikke hadde den jobben å gå til, så ville ikke vi ha et sted å kjøpe telefoner! :green: . Hvorfor ikke respektere forhandlernes ønske om å få gjøre en så god jobb som de kan uten å samtidig måtte diskutere med kunden hvorvidt prisen som er satt er den riktige utifra provisjoner og kostpriser? Tror ikke forhandlere ser på kundene sine som "mindreverdige". Den forhandleren hadde nok ikke beholdt jobben sin lenge.

Lenke til kommentar

Er opp til hver enkelt forhandler om de vil si hva provisjonen er. Ingen kan tvinge deg som selger å si hva provisjonen er. Men du kan ikke uten videre si at utenforstående ikke veit hvordan et salg foregår osv, og bruke det som unnnskyldning. Du bør komme med et bedre argument enn det! Det blir helt feil, du veit ingen ting om det. Sjefen på en telebutikk her i byen sa, uten motvilje, hva provisjonen fra Telenor er. Og så vidt jeg kan forstå, har han ikke noe å tape på det. Tvert i mot, spørr du meg!

Men å si at det gjør jobben til selgeren vanskeligere, skjønner jeg ikke helt...

Lenke til kommentar
... Men du kan ikke uten videre si at utenforstående ikke veit hvordan et salg foregår osv, og bruke det som unnnskyldning. Du bør komme med et bedre argument enn det! Det blir helt feil, du veit ingen ting om det ...

 

...Men å si at det gjør jobben til selgeren vanskeligere, skjønner jeg ikke helt...

Nå synes jeg at du drar det jeg sier vel langt. Jeg sa:

 

Folk flest har vel liten forståelse for hva forhandlerne legger til grunn når de skal beregne inntjening på mobiltelefonene. Kunder har som regel liten forståelse for forholdet mellom innpris, utpris og inntjening kontra DB osv.

 

Jeg har aldeles ikke sagt at folk ikke vet hvordan et salg foregår! Og det er ingen unskyldning jeg bruker. Det burde du se. Og ettersom jeg ikke vet noe om dette, hva ville da ha vært et bedre argument da?

 

Ok. Her er et eksempel. La oss si at du vet hvilken provisjon som er gjeldene. Så går du inn i en butikk og skal kjøpe en telefon til 1 krone m/abonnement. Telefonens fullpris er 1298. Litt kjapp hoderegning fra din side forteller deg at ikke får så mye ut av salget som du kunne ha fått ettersom en telefon må ha en pris. Så, siden du vet hvor mye forhandleren tjener på dette salget, så krever du å få billig tilbehør på kjøpet "fordi jeg vet hva du tjener på dette salget, og jeg vil ha de pengene som er igjen av provisjonen trekt fra når jeg nå skal ha tilbehør". Om forhandleren er en skikkelig selger, vil han blankt avvise deg, men om du er sta så kan jo situasjonen fort bli fastlåst. Du har ikke krav på en skit, men synes du bør få rabbatt. Selgeren er irritert og lurer på hvorfor du er så frekk og kommer her og forlanger rabbatt når han trenger overskuddet fra dette salget til å dekke inn den dårlige inntjeningen på et lokkesalg som er annonsert i avisen.

 

Skjønner du nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...