Gå til innhold

Selger mitt Radeon 9500 Pro...


swanky

Anbefalte innlegg

1) Testene viser at Radoen 9600XT og Radeon 9500 Pro yter så godt som likt. Forskjellen er så liten at den ikke er verdt å nevne.

Om de yter tilnærmet likt på standard hastighet klokker 9500Pro en del bedre og drar dermed lett ifra, for de som driver med slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1) Testene viser at Radoen 9600XT og Radeon 9500 Pro yter så godt som likt. Forskjellen er så liten at den ikke er verdt å nevne.

Om de yter tilnærmet likt på standard hastighet klokker 9500Pro en del bedre og drar dermed lett ifra, for de som driver med slikt.

Og det gjør ikke søstra hans.

Så la oss komme tilbake til topicen :)

 

Selg kort på lignende steder som QXL for hels over 1000kr og skriv gjerne at kortet er bedre enn 9600xt og det er den jo. Eller kjøper du sånn Zalman heatpipe som eller annen her nevnte, det koster ikke mye, og vil sikkert gjøre søstra di glad når hu spiller sims ;)

Lenke til kommentar
1) Testene viser at Radoen 9600XT og Radeon 9500 Pro yter så godt som likt. Forskjellen er så liten at den ikke er verdt å nevne.

Om de yter tilnærmet likt på standard hastighet klokker 9500Pro en del bedre og drar dermed lett ifra, for de som driver med slikt.

ikkje når det gjelder asus sine 9600XT-kort... dei har 2,8ns minne i forhold til sapphire sine 9600XT kort ha 3,2ns minne... og asus har GANSKE bra kjøling i forhold til andre... eg har klokket mitt ganske langt samme med Moderator - Gef her på forumet...

 

BTW: 9500/9500pro har også 3,2ns minne

Endret av MuD
Lenke til kommentar
1) Testene viser at Radoen 9600XT og Radeon 9500 Pro yter så godt som likt. Forskjellen er så liten at den ikke er verdt å nevne.

Om de yter tilnærmet likt på standard hastighet klokker 9500Pro en del bedre og drar dermed lett ifra, for de som driver med slikt.

ikkje når det gjelder asus sine 9600XT-kort... dei har 2,8ns minne i forhold til sapphire sine 9600XT kort ha 3,2ns minne... og asus har GANSKE bra kjøling i forhold til andre... eg har klokket mitt ganske langt samme med Moderator - Gef her på forumet...

 

BTW: 9500/9500pro har også 3,2ns minne

minnet er ikke alt, core er og viktig når det gjelder ytelsen under klokkeng, og der drar 9500pro ifra, bedre ytelse pr mhz.

Lenke til kommentar
ikkje når det gjelder asus sine 9600XT-kort... dei har 2,8ns minne i forhold til sapphire sine 9600XT kort ha 3,2ns minne... og asus har GANSKE bra kjøling i forhold til andre... eg har klokket mitt ganske langt samme med Moderator - Gef her på forumet...

 

BTW: 9500/9500pro har også 3,2ns minne

9600XT med 3,3ns? Alle jeg har sett har hatt enten 2,8ns (vanligst) eller 2,5 (GeCube Extreme, PowerColor Bravo osv.)

 

Men hverken minnebrikkenes spesifiserte hastighet eller kjølingen har noen direkte innvirkning på ytelsen.

 

9500/9500pro/9700 har enten 3, 3,3 eller 3,6ns minne.

Lenke til kommentar
minnet er ikke alt, core er og viktig når det gjelder ytelsen under klokkeng, og der drar 9500pro ifra, bedre ytelse pr mhz.

R300 yter ikke bedre enn RV360 såvidt jeg vet, styrken til 9500pro fremfor 9600XT er at det har 8 pipelines mot 9600 sine 4.

Endret av EnD.R.E.
Lenke til kommentar
minnet er ikke alt, core er og viktig når det gjelder ytelsen under klokkeng, og der drar 9500pro ifra, bedre ytelse pr mhz.

R300 yter ikke bedre enn RV360 såvidt jeg vet, styrken til 9500pro fremfor 9600XT er at det har 8 pipelines mot 9600 sine 4.

Ja.. hvis man f.eks overklokker R9500Pro med 10Mhz så må man overklokke R9600XT med 20Mhz for å få samme (teoretiske) fillrate forbedring.

Lenke til kommentar

Jeg hadde følgende kort:

 

Connect3d 9500pro

Sapphire 9600pro Fireblade E

 

Av disse var Connect3d kortet det raskeste i stort sett det meste av spill. Eneste fordelen med Sapphire kortet var at det er basert på 13nm produksjonsteknikk, mens 9500pro var basert på 15nm. Ellers kan jeg si at Sapphire kortet klokket til 554.5/634.5 gav meg lavere FPS i de fleste spill enn 9500pro klokket til 324.5/600...

 

Nå er det ett 9800pro på vei for min del....

Lenke til kommentar
Hei,

 

jeg planlegger å selge mitt Radeon 9500 Pro for å gå over til et vifteløst kort, men hva kan jeg forvente å få for det? Grunnen til at jeg spør er at søsteren min skal ta over maskinen min, og da blir det viktig med støynivået. Men jeg har ikke lyst til å betale så veldig mye for at hun skal få det stille rundt seg. Ser at jeg kan få et nytt Radeon 9200 uten vifte for rundt 500 kroner.

 

Er det noen mulighet til å få såpass mye for et ett år gammelt Radeon 9500 Pro? Evt. hvor mye må jeg regne med å punge ut i mellomlegg.

 

Innspill mottas med takk!

 

swanky

Du kan bytte me meg ... har en Riva 128 en vifteløss skjermkort.

Meget stillegående !!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...