Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvor finner jeg styre enheten til innspøytingen?

b0rre

Anbefalte innlegg

Hvor finner jeg den søte lille boksen som styrer innsprutet på motoren min?jeg finner den ikke! har lett i hele bilen nå men finner ingenting..hvor ligger den gjemt? Bilen er en Audi 90 Coupe GT 86\87mod med en 2.2i 10v motor på 136hk. prøver å få tak i en trimchip til denne bilen men det er alt annet enn enkelt..:\

Håper dere kan hjelpe meg med å finne den "hjernen" snarest..begynner å irritere meg litt det der..:\

b0rre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann..

Nå er jeg ikke kjent med bilen din, men har du sjekka i bagasjerommet? Under dashboardet?

Jeg har vært med på å finne kontrollenheter på de merkeligste plasser (Under baksetet på en nyere Chevrolet etellerannet).

Mvh,

Thomas.

VW-Audi Club Norwegen medlem.

Lenke til kommentar

syns det er merkelig at jeg ikke finner den, men vil tro den ligger innvendig i bilen så jeg har utelukket panser området (under der).hadde trudd den skulle være rundt om dash'n men fant den ikke..skal ta meg en kikk i mårra så får vi se hva vi finner=) Om det er noen som vet hvor denne hjernen sitter så for all del si ifra;)

b0rre

Lenke til kommentar

Men nå har denne k-jet, og kan ikke chippes.

Bare se på bensinslangene over luftfilterboksen, så skjønner du at du har k-jet, altså mekanisk innsprut. Det kan ikke chippes. Motoronic kom først på 20v..

Hjernen skal da ligge bak sparkepanelet på passasjersiden, foran døren, under hanskerommet. Men den er ikke der, da du ikke har motronic. Dessverre.

Lenke til kommentar

det var som ******..aner jeg meg et motor bytte?har fundert på å få tak i en 2.2turbo motor til bilen..blir vel en sånn som er i urquattro'n vil jeg tro..men lurer litt på hvor mye arbeid det blir å få bytta motor..om jeg må bytte motorfester,legge opp nytt ledningsnett (nå pga at jeg har mekanisk innsprut) osv osv..evt. hvor får jeg tak i trimkam og andre godsaker som kan få opp hk i motoren jeg allerede har? er vel en slags trimkam som allerede er montert nå siden det er en GT motor..men,om ikke min 87mod kan chippes, kan en urquattro det da?er ikke den eldre enn min?

b0rre

Lenke til kommentar
det var som ******..aner jeg meg et motor bytte?har fundert på å få tak i en 2.2turbo motor til bilen..blir vel en sånn som er i urquattro'n vil jeg tro..men lurer litt på hvor mye arbeid det blir å få bytta motor..om jeg må bytte motorfester,legge opp nytt ledningsnett (nå pga at jeg har mekanisk innsprut) osv osv..evt. hvor får jeg tak i trimkam og andre godsaker som kan få opp hk i motoren jeg allerede har? er vel en slags trimkam som allerede er montert nå siden det er en GT motor..men,om ikke min 87mod kan chippes, kan en urquattro det da?er ikke den eldre enn min?

b0rre

Kommer litt an på ymse faktorer, men kvasskam koster ofte mer enn det smaker hvis du ikke gjør noe annet med motoren i tillegg.

Strekking av nye ledningspakker, nye kurser osv...osv., er lett hvis du har litt basic peil på bil-elektrisk, er tålmodig og nøye med hva du gjør.

Mye ang. bil-elektrisk er til syvende og sist logisk.

Lenke til kommentar

urquattro har 10v og 165hk, sportq har 20v og 306hk. Sportq har motronic innsprut, dvs at den kan chippes. Urq har k-jet, og kan derfor ikke chippes.

Du kan kjøpe motor fra 200 10v, 100 turbo eller urquattro. Alle har samme motoren. K-jet innsprut, rekke5, k26 turbo og +/- 165hk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...