Gå til innhold

"Nytt" tvillingsimkort fra Netcom?

Anbefalte innlegg

Har hørt noen rykter om at Netcom kommer med tvillingsimkort som gjør at det ringer i 2 telefoner samtidig. Feks i bilen og i den vanlige telefonen. Hadde vært genialt, i dag så må man skru av og på alt ettersom hvor du vil at det skal ringe. Er det noen som har hørt/ kan bekrefte dette????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor det? Alle vet at Telenor er en av de dyreste på markedet, og det gjelder alle deres produkter. Telenor lønner seg ikke for en ordinær privatkunde.

hva vet du om hva folk trenger eller ikke ????

tror du tenker litt gammel dags her... telenor er og blir dårlig og dyrest.. :no:

hvilken priser og produkter har du gått ut ifra iflg den konklusjonen du har kommet med??

bare litt nysgjerrig jg :green:

Lenke til kommentar

Prisen på selve tvilling-sim er nok ikke noe spesielt dyrere hos Telenor. Å ringe derimot er en annen sak.

Når det gjelder Telenors priser generelt er det liten vits for meg å bla opp masse linker. Enhver vet at hvis man sammenligner standardabonnementene hos de forskjellige mobilleverandørene vil Telenor alltid være blant de dyreste. Det samme gjelder ISDN.

Telenor har forbedret seg betraktelig som internettleverandør. De har justert opp hastighetene, og for å være ærlig er jeg ikke up-to-date på hva de tilbyr. Jeg vet at de ikke er så "urimelige" på det området lenger.

Men nå var det telefoni det var snakk om. Jeg har god erfaring med Telenors kundeservice men den er ikke verdt prisen.

Edit: Til MissAngel: Jeg påsto aldri at jeg visste hva han trengte ;)

Edit2: tbone, din prisoversikt bare bekrefter min påstand ifølge mine øyne.

Endret av Shio
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

NetCom har et annet data system på å senderene sine enn TN (Telenor)

Det er dess ikke mulig å få Tvilling kortene til å ringe samtidig. Info som jeg har fått fra NetCom er at dette vil rette seg når 3G nettet er oppe...

Det er med andre ord en stund til denne irriterende bagatellen er rettet opp..

:roll:

Alle VET (burde hvertfall) at TN raner kundene.

NetCom er fair. ikke dyr og ikke billig. (skal jo dekke kostnadene sine)

Lenke til kommentar

Jeg byttet for ikke lenge siden fra NetCom til Telenor mye pga av Tvilling-løsningen. NetCom sin er dårlig, og som dere sier, det ringer kun på en telefon, og det er i praksis vilkårlig hvilken. Det gjelder også meldinger, SMS og MMS. Det er veldig tungvint, for ofte har man en telefon som kan ta i mot MMS, og en som ikke kan. Ihvertfall har jeg det. Og det medfører da at hvis MMS-meldingen kommer til telefonen som ikke kan ta den imot, forsvinner den.

Hos Telenor er løsningen mye bedre: Det ringer på begge telefonene. Først ringer det noen sekunder på hoved-SIM-kortet, før det ringer på begge telefonene. Hvis den ene er avslått, ringer det selvfølgelig bare på den som er på. SMS og MMS kommer til telefonen med hoved-SIM-kortet, uansett. Tvilling-SIMet har eget nummer for meldinger, men altså felles telefon-nummer. Det fungerer veldig greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...