Tommy Angelo Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Har hørt noen rykter om at Netcom kommer med tvillingsimkort som gjør at det ringer i 2 telefoner samtidig. Feks i bilen og i den vanlige telefonen. Hadde vært genialt, i dag så må man skru av og på alt ettersom hvor du vil at det skal ringe. Er det noen som har hørt/ kan bekrefte dette???? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) Mulig det er nytt hos Netcom..... Telenor Mobil har hatt denne tjenesten i noen år. Husker ikke nøyaktig, men det er vel 3 eller 4 år siden jeg prøvde tvilling-SIM en kort stund... Endret 23. mars 2004 av Mr D Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 Nå er det 10-12 år siden jeg fant ut at Telenor ikke var noe særlig gunstig når det kom til priser service osv så hva de har eller ikke har av tjenester er ikke viktig. Topic gjaldt Netcom. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Tjenesten er ikke ny hos Netcom.. PS: hvis det er 10-12 år siden du sjekket priser så kan det være greit å sjekke på nytt. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Hvorfor det? Alle vet at Telenor er en av de dyreste på markedet, og det gjelder alle deres produkter. Telenor lønner seg ikke for en ordinær privatkunde. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Han har Netcom, og i forhold til de så er er ikke Telenor dyrest. Et kjapt søk på Telepriser.no viser at de stort sett er like og i noen tilfeller er TnM billiger enn Netcom. Det er IKKE store forskjellen, men du kan ikke bare si at TnM alltid er og blir dyrest. Lenke til kommentar
MissAngel Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 Hvorfor det? Alle vet at Telenor er en av de dyreste på markedet, og det gjelder alle deres produkter. Telenor lønner seg ikke for en ordinær privatkunde. hva vet du om hva folk trenger eller ikke ???? tror du tenker litt gammel dags her... telenor er og blir dårlig og dyrest.. hvilken priser og produkter har du gått ut ifra iflg den konklusjonen du har kommet med?? bare litt nysgjerrig jg Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 29. mars 2004 Del Skrevet 29. mars 2004 (endret) Prisen på selve tvilling-sim er nok ikke noe spesielt dyrere hos Telenor. Å ringe derimot er en annen sak. Når det gjelder Telenors priser generelt er det liten vits for meg å bla opp masse linker. Enhver vet at hvis man sammenligner standardabonnementene hos de forskjellige mobilleverandørene vil Telenor alltid være blant de dyreste. Det samme gjelder ISDN. Telenor har forbedret seg betraktelig som internettleverandør. De har justert opp hastighetene, og for å være ærlig er jeg ikke up-to-date på hva de tilbyr. Jeg vet at de ikke er så "urimelige" på det området lenger. Men nå var det telefoni det var snakk om. Jeg har god erfaring med Telenors kundeservice men den er ikke verdt prisen. Edit: Til MissAngel: Jeg påsto aldri at jeg visste hva han trengte Edit2: tbone, din prisoversikt bare bekrefter min påstand ifølge mine øyne. Endret 29. mars 2004 av Shio Lenke til kommentar
Remi 77 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 NetCom har et annet data system på å senderene sine enn TN (Telenor) Det er dess ikke mulig å få Tvilling kortene til å ringe samtidig. Info som jeg har fått fra NetCom er at dette vil rette seg når 3G nettet er oppe... Det er med andre ord en stund til denne irriterende bagatellen er rettet opp.. Alle VET (burde hvertfall) at TN raner kundene. NetCom er fair. ikke dyr og ikke billig. (skal jo dekke kostnadene sine) Lenke til kommentar
Tigerstaden Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Slettet Endret 7. oktober 2004 av Tigerstaden Lenke til kommentar
bjornbon Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Jeg byttet for ikke lenge siden fra NetCom til Telenor mye pga av Tvilling-løsningen. NetCom sin er dårlig, og som dere sier, det ringer kun på en telefon, og det er i praksis vilkårlig hvilken. Det gjelder også meldinger, SMS og MMS. Det er veldig tungvint, for ofte har man en telefon som kan ta i mot MMS, og en som ikke kan. Ihvertfall har jeg det. Og det medfører da at hvis MMS-meldingen kommer til telefonen som ikke kan ta den imot, forsvinner den. Hos Telenor er løsningen mye bedre: Det ringer på begge telefonene. Først ringer det noen sekunder på hoved-SIM-kortet, før det ringer på begge telefonene. Hvis den ene er avslått, ringer det selvfølgelig bare på den som er på. SMS og MMS kommer til telefonen med hoved-SIM-kortet, uansett. Tvilling-SIMet har eget nummer for meldinger, men altså felles telefon-nummer. Det fungerer veldig greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå