Gå til innhold

Superbit

Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bildekvalitet og lydkvalitet merker jeg såpass lite forskjell på at jeg ikke har giddet å kjøpe noen av dem. Jeg setter mye mer pris på litt ekstrameteriale til filmer, egentlig. Mulig jeg kjøper sånne om de er billige - ikke ellers (såfremt ingen i denne tråden klarer å overbevise meg om at det er verdt det).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

De fleste kjøper SuperBit grunnet ekstramateriale, ikke at det er bedre kvalitet. Spesielt skrekkfilmer kommer i unike SuperBit versjoner.

Lenke til kommentar
De fleste kjøper SuperBit grunnet ekstramateriale, ikke at det er bedre kvalitet. Spesielt skrekkfilmer kommer i unike SuperBit versjoner.

Superbit er da vitterlig stort sett strippet for alt som ligner ekstra for å få plass til bedre bilde og lydkvalitet.

Lenke til kommentar

Superbit er da vitterlig stort sett strippet for alt som ligner ekstra for å få plass til bedre bilde og lydkvalitet.

det stemmer.

Du vet ikke hvilken oppløsning vi snakker om på disse filmene???

Har også problemer med å finne ut oppløsningen på IMAX.

Sender deg en PM jeg siden du har litt peil

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Kan hende, men jeg vet iallfall at det er veldig mange SuperBit versjoner som er mye mer spekket enn den "vanlige" utgaven av samme dvd.

Lenke til kommentar

Ingen av mine er mer spekket ihvertfall. De utgavene jeg har er det bare film, å ingenting annet. Kjøper stort sett disse filmene, hvis de er tilgjengelige til filmer med rått bilde å lyd. F.Eks Fifth Element. Forskjellen fra denne i vanlig utgave å SuperBit er stor. Tror nok forskjellen er veldig avhengig av hva slags utstyr man kjører. Kjører man ett surround oppsett til ca 10 - 20 lapper tror jeg ikke det har så mye å si. I mitt oppsett (ca 75 lapper m/TV) merket ihvertfall jeg stor forskjell.

Ekstra matrielle har jeg aldri brydd meg om, så om det mangler så betyr ikke det noe for meg. Det er kvaliteten på filmen som teller :yes:

Lenke til kommentar

la meg quote sony superbit: (klikk link til trådstarter)

How does it work?

Simply put, the disc space normally allocated to value content and multiple audio streams, is now being used for optimizing picture and sound.

konklusjon:

Du kan ikke ta mer feil!

Endret av TorgeirS
Lenke til kommentar
masse herlig

Hvis du har LCD (håper det), kunne du kjørt et par runder med superbit kontra vanlig dvd, og si hva du synes?

Snakker om på data'n ;)

Sitter desverre på en sliten CRT skjerm :( Har ikke gått til innkjøp av LCD enda, p.g.a ghosting. Men men det ser ut som det holder på å forsvinne, så kanskje en 20" er rundt hjørnet.

Lenke til kommentar

Synd JimRamse.

Men ta allikevel noen runder med det på din crt da :D

Si hva du syns.

Sender deg en pm siden du har peil :D

OT sitter på en 20,1" her nå til kun 9 bananer, og den har 16 ms. Skal teste spillegenskapene etterpå....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

la meg quote sony superbit: (klikk link til trådstarter)

How does it work?

Simply put, the disc space normally allocated to value content and multiple audio streams, is now being used for optimizing picture and sound.

konklusjon:

Du kan ikke ta mer feil!

Ikke vits å poste så bastant. Jeg vet at det finnes mange utgaver med sjeldne features som kun finnes på Superbit og ikke vanlig utgave. Sliter faktisk i skrivende stund med eksempler og de kommer nok.

Til da, synes jeg du burde respektere andres utsagn, selv om du skulle hente frem all verdens motbevis.

Edit: Sheeeit. Jeg snakker bare piss. Jeg blander Superbit med Ultrabit jeg...

Sorry TorgeirS og dere andre.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Kan hende, men jeg vet iallfall at det er veldig mange SuperBit versjoner som er mye mer spekket enn den "vanlige" utgaven av samme dvd.

Det hender det men da ligger alt det extra på egen disk. De som jeg har er det bare filmen som ligger på disk 1.

Og bildet og lyden er som regel et hakk bedre. Spesielt lyden, som regel DTS.

Lenke til kommentar

Oppløsningen er den samme på Superbit som på vanlig versjon, det er bare bitraten som er større på superbit versjonen. Dersom du da bruker LCD/Plasma skjerm vil du derfor lettere legge merke til "artifacts" som skyldes lav oppløsning.

Ellers så har jeg hørt at Superbit utgaven heller ikke kjører fullrate DTS(som gir den absolutt beste lyden) men derimot bare halfrate fordi de da også får plass til Dolby lydsporet. Noe som selvsagt er svært skuffende da lyden absolutt ikke er noe å skryte av i forhold til de vanlige titlene som har DTS/Dolby. :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...